Jelina is elke ochtend om 09.00 uur wakker. Echt ideaal. Maar vandaag hebben we een probleempje. Haar fles ritme vandaag is 09.00uur 180cc 13.00uur 180cc 16.30uur 180cc Nu slaapt ze nog steeds. Ik heb haar wakker gemaakt om 19.30uur voor een flesje maar ze wilde niet drinken. Kan ik haar nu laten slapen totdat ze zelf komt en haar dan met 4 voedingen de dag laten doorkomen of moet ik haar nu wakker maken. Ik zit een beetje in dubio want als ik haar nu wakker maak, heb je kans dat ze nog niet wil eten, en als ik haar laat liggen, heb je kans dat ze zich die 5e voeding vannacht vraagt. Wie heeft tips.... Normaal gesproken drinkt ze haar flesje wel om 19.30uur en dan moet ik haar zeker een uur lang wakker maken om 23.00 uur voor de laatste fles. Ik denk dus dat ze misschien al toe is aan 4 flessen. Ze weegt ongeveer 5.5kg en is 60cm lang.
Ik denk dat Jelina nog erg jong is om de dag met 4 flessen door te komen. Esmée is nu 4,5 maand, maar ze krijgt nog steeds 5 flessen per dag. Zij is ook een uitslaper; maar ik maak haar 's morgens om half negen wakker. Anders krijg ik die 5 flessen inderdaad ook niet in één dag gepropt Haar ritme ziet er als volgt uit: 1e fles 8:30 uur 2e fles 12:00 uur 3e fles 15:15 uur 4e fles 18:30 uur 5e fles 22:00 uur De tijden kunnen een half uurtje afwijken als ze toevallig net ligt te slapen, maar anders maak ik haar wakker. Het is natuurlijk wel lastig als ze niet wil drinken. Misschien kun je eerst nog even met haar spelen totdat ze goed wakker is en honger krijgt?
en babys mogen toch 1 voeding per dag eventueel overslaan? en ze eet ook goed, mijne is haast 6,5 kilo en krijgt ook 5 flessen van 180... scheelt wel een kilo met haar... als ze geen honger heeft, tja dan heeft ze geen honger
bij ons waren ze op het cb heel stellig onder de 3 maanden 6 voedingen en daarna naar 5 kailynn krijgt 5 voedingen van mij 4 uit de borst en 1 via de fles met kenstvoeding., het kan ook zijn dat de suikerspiegel te ver doorzakt dat ze juist suf zijn van de honger. ik vindt het wel heel erg jong voor 4 flessen. bel anders het cb voor advies
Ik heb haar laten slapen tot 22.30 uur toen heb ik haar wakker gemaakt. Ik heb haar toen een flesje aangeboden van 200cc. Dit heeft ze leeg gedronken en ze heeft tot 8.30 geslapen. PS ze is wakker geworden van een poepluier. Groetjes Vera
Ik las eens iets over stille ondervoeding. Kindjes die niet zelf gaan piepen als ze minder eten krijgen. Ik zou er voorzichtig mee zijn met die vier voedingen.
Ze heeft zich tot nu toe altijd gemeld als ze honger heeft. Misschien dat ze vandaag wel weer 5 voedingen wil, ik denk zelf dat ze een sprongetje heeft. Ik biedt haar zowiezo 5 voedingen aan, en als ze niet wil kan ik het er niet in gaan proppen, heb ik gisteren geprobeert maar ze spugde de speen steeds uit.. Ze was toen goed wakker.
en 1 dagje een fles minder kan heus geen kwaad hoor, gewoon in de gaten houden, misschien is het maar eenmalig
hoii youame was ook ong zo oud en k kreeg der ook echt niet meer wakker voor de voeding alleen om 23.00 ze had toen ook 4 voedingen gehad en we schrokken smorgens om 9 uur wakker ze was ook ong net zo zwaar gewoon lekker laten slapen als ze honger krijgt komt ze vanzelf wel
Ik ben bang dat het er vandaag weer maar 4 worden. 09.00 13.00 17.00 21.00 misschien komt ze nog om 01.00 uur, maar dat zien we dan wel weer.
ps: ze heeft vandaag allemaal flesjes van 200cc gehad en leeg gedronken Ik denk dat ik me niet zoveel zorgen ga maken. Ik heb net dit topic gelezen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=36736 En dit komt met ons overeen. xxx Vera