Wij eten tussen 17.00 en 17.30 ergens. Daarna (uur of 18.00) mogen ze televisie kijken, ik ruim de tafel af en de keuken op, ga thee zetten etc. Rond 18.45 gaan we naar boven. Eerst samen tanden poetsen, daarna breng ik de jongste van 1,5 jaar naar bed en meteen daar achteraan de oudste van 3. Ik ben altijd rond 19.15, uiterlijk 19.30 weer beneden.
Wij eten meestal rond 18.00. Na het eten nog wat drinken, dan rond 18.45 naar boven om te douchen. Vaak zijn we rond 19.15 of 19.30 weer beneden. Ik het weekend mogen ze een half uurtje later omdat ze anders zo vroeg wakker zijn en ons wakker met het gespeel. (Met name daymian) Ze zijn 5 en 3.
Hier is altijd het uitraas uurtje na het eten. Ze zijn dan zo druk!! Is ook eigenlijk het enige moment op de dag dat ze echt samen spelen. Rennen, springen, dansen, ze moeten echt hun energie dan kwijt. Dat mag tot 7 uur, dan is het pyjamaatjes aan, tanden poetsen en verhaaltje lezen. Streven is dat ze allebei om half 8 liggen. Ze zijn 2,5 en bijna 5.
Na het eten nog even spelen, ondertussen ruim ik de keuken op. Dan mogen ze kiezen of ze mogen nog even spelen en naar het douchen gelijk naar bed. Of meteen in de douche en daarna nog even mee naar beneden. Maar altijd liggen ze er tussen 19.00/19.30 in.
wij eten ergens rond 17/17.30 uur daarna mogen ze nog wat spelen of tv kijken, in elk geval wat rustigs, wassen, pyama aan, tanden poetsen, evt nog wat water drinken, verhaaltje lezen (of voorgelezen worden) en om 18.30 (max 19 uur) gaan ze slapen, eerder rond 18.30 uur en ze zijn 4 en 6 jaar. Dit heeft de oudste echt nodig want die heeft veel moeite om school vol te houden en veel behoefte aan slaap, de jongste zou wat later kunnen maar ach tegelijk is wel zo handig...
We zijn met zn allen tegen 18.00u thuis. Dan eten de jongens een broodje (hier op school en crèche warm eten tussen de middag). Daarna mogen ze nog even lekker spelen. Om de dag in bad, dan tegen 19.10u naar boven, in bad en daarna naar bed (incl voorlezen etc). De avond dat ze niet in bad gaan gaan we tegen 19.30u naar boven. Tegen 20.00u slapen ze (en ja, echt al slapen ze zijn op dat gebied heerlijk gemakkelijk)
Hoe redden jullie dat, eten om 17 uur? Ik ben blij als wij om 18.30 uur aan tafel zitten.. En dus ook tussen 19.30 en 20.00 uur in hun bedjes
Wij eten om 16.30/17.00 en daarna spelen ze nog even en kijken wat tv. Om 18.30 gaat de jongste naar bed en om 19.30 de oudste.
Eten meestal rond half 7, daarna spelen met paps, soms gaan die samen nog even douchen en daarna tandenpoetsen rn slapen. Merken nu dat dat soms toch te laat is voor dochter dus ik eet nu samen met haar om half zes, en dan kan ze wat eerder. Maar onze dochter heeft meeestal weinig slaap nodig, meestal ligt ze er rond achten wel in en is smorgens om half zes wkker
eten om 17.00. ik opruimen, koffie zetten etc. kids douchen/ in bad. 18.30: oudste (4 jr) half uur I-pad-tijd. daarna heeft ze een kwartiertje relaxtijd. dan tanden poetsen, plassen, verhaalte en de 2 meiden naar bed(om 19.15 uur dus) Oudste (6 jr) om 18.48 of 19.00 uur huiswerk maken. dan half uur I-pad tijd, dan kwartier relaxen, dan tanden poetsen etc., naar bed om 20.00 uur. voorlezen. naar bed Ik ben echt een chaoot en sloddervos, maar avond ritueel moet op tijd, werkt het meest fijn en iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
Wij eten tussen 17.45 uur en 18.00 uur. Na het eten mogen ze nog even tv kijken, Sesamstraat, 1 van ons ruimt dan af en de ander gaat gezellig bij de kinderen zitten. Als ze nog in bad moeten gaan we na Sesamstraat naar boven, zo niet dan mogen ze nog iets langer tv kijken. Zo tussen 19.45 uur en 20.00 uur zijn wij weer beneden en liggen de kinderen lekker in bed.
We eten om vijf uur. gaan meestal nog even tekenen, lezen en/of nog even tv kijken. Douchen om de dag. .we hebben kaarsjes aan en drinken een kop thee. oudste van tien gaat om half negen, die van vijf om half acht .
Op werk dagen van mij eten we om kwart voor 7 en gaan we om half 8 van tafel en dan liggen ze 8 uur in bed. Soms als er nog gedoucht moet worden gaan we iets sneller eten en dan nog douchen en dan ook 8 uur in bed. Op dagen dat ik vrij ben of eerder klaar dan liggen ze half 8. Dit ritme hadden we al gauw zodra ze mee aten van tafel. De oudste valt soms in slaap nu omdat ze smiddags niet meer slaapt maar verwacht dat als we de drukke sint tijd voorbij zijn dat ze het dan wel weer wat beter trekt.
Ons zoontje gaat meestal tussen half 7 en 7 naar bed.. Eerder was het tussen 7 en half 8 maar dan lijkt hij over zijn slaap heen. Ons zoontje is 19 maanden!
Tweeling gaat tussen 18.15 en 18.45 naar bed. Oudste, bijna 7 gaat rond 7 uur, half 8, maar leest nog een half uur A een uur in bed.
Wij eten om 18.00 uur. Soms (2x pw) ik alleen met de meiden als zoon naar de voetbal moet. Dan eet hij vooraf een boterham en eet hij met mijn man na de training. Na het eten mogen ze nog even spelen, in de winter spelen we vaak een spelletje aan tafel. Rond 7 uur gaan we naar boven douchen, verhaaltje lezenen naar bed. De middelste leest zelf als ik de jongste op bed leg. En daarna lees ik haar nog een verhaaltje voor. Onze oudste is 11 en ligt rond 20.45 op bed De middelste is 8 en ligt rond 19.45 op bed De jongste is 5 en ligt rond 19.15 op bed.
hier eten we tussen half 6 en 6 uur dan is het papa en mama even zitten kids even tv kijken dan krijgt de jongste een fles en gaat naar bed das meestal 18.15 of 18.30 en de oudste trekt pyama aan knuffelt met papa pakt haar knuffels daarna en gaat ook naar bed dat zal rond 18.45 zijn,
We eten meestal rond half 6. Soms iets later. Na het eten speelt hij nog even of kijkt even tv. En rond 19.00 breng ik hem naar bed.
Hier om 18.30 eten Eten + afwassen neemt wel uurtje in beslag. Om 19.30 naar boven in bad of onder de douche. Verhaaltje in bed en dan ben ik 20uur weer beneden. In maart word mn dochter 3
hier eten rond 17.45/18.00 uur. Na het eten gaat de oudste vaak gelijk naar boven, die valt om 18.30 echt om. De jongste gaat rond 19.00 uur. 19.15 liggen sowieso allebei de kids in dromenland en begint onze avond.