Hoi meiden! Vanaf het begin hebben we onze zoon elke dag voordat hij ging slapen een heerlijk Weleda Weltrustenbadje gegeven (ene dag alleen met water, andere dag Weleda erin)..Hij sliep hier heerlijk door en slaapt al in het badje praktisch! We hebben een keer geprobeerd de avondfles ZONDER badje te doen maar het punt is dat hij tot 19.30 zó vast slaapt dat we hem wakker moeten maken voor het badje en laatste fles dat we toen die fles amper naar binnen kregen omdat hij zo sleepy was! Zouden jullie het "badritueel" aanhouden of iets anders maybe?????? Elke dag een badje is best slopend en ook erg zonde van het water als hij ergens anders ook wakkerder van wordt???!?! Ik hoef trouwens geen antwoorden te horen aub dat elke dag een badje niet goed is voor ze huidje want hij heb nergens last van en we smeren hem heerlijk goed in!!...niet boos bedoeld hoor!
Het ligt misschien aan mij, maar ik snap het niet helemaal. Hij wordt anders niet wakker genoeg voor zn fles als hij niet in bad is geweest?? Ik ben niet zo van bepaalde dingen dat ze anders niet slapen o.i.d., geldt ook voor muziekdoosjes enz. Een badje is lekker maar het moet geen verplicht onderdeel worden vind ik.
Het is geen verplichting maar ik kan hem kwalijk ZONDER fles ze bedje weer in leggen. Dus het is geen verplichting maar omdat hij anders ze flesje niet opkrijgt omdat hij te moe is..Een verplichting vind ik als je iets moet doen wat je misschien soms niet wilt...en dat is het niet, alles behalve zelfs. Ik vraag me gewoon af of er een andere manier is om hem wakker te krijgen en ze flesje leeg te laten maken!
dan begrijp je mij verkeerd. Nu lees ik dat een badje de enige manier is om hem zn flesje leeg te laten drinken??? Dat bedoel ik met een verplicht onderdeel. Hij zal toch ook moeten wennen om zn fles te drinken zonder dat hij een badje gehad heeft??? Als je ergens bent waar hij niet in bad kan, dan drinkt hij niet, dat kan toch niet de bedoeling zijn??? Ik zou dan niet meer elke dag het badje doen om hem daaraan te laten wennen.
ik zie het anders: hij drinkt zijn flesje nu niet leeg omdat hij te moe is na het badje??? waarom geef je dan niet eerst een fles en daarna het badje als je dat graag in het ritueel wil houden dan hoef je het alleen maar om te draaien of lees ik het ook verkeerd liefs
nonnie, ik lees dat hij alleen door het badje juist wakker genoeg wordt om het flesje leeg te drinken. Dat als hij niet in bad gaat hij te slaperig is, maar dat klopt niet met het eerste stukje dat hij in bad in slaap valt, daarom snapte ik het ook niet.
Ik lees dat hij zijn badje nodig heeft om wakker te worden zodat hij voldoende wakker is om zijn fles leeg te drinken. Maar nu ben ik toch wel benieuwd naar zijn ritme? Waarom ligt hij om half 8 zo diep te slapen en moet je hem wakker maken voor een fles? Klinkt nogal onlogisch namelijk
Oke haha.. het roept nogal wat vragen op! Hij krijgt 07.00 fles, 10.00 fruithap, 11.00 fles, 14.00 groente 15.00 fles..(fruit en groente alleen als hij wakker is/wordt) en dan slaapt hij na ze fles van 15u zo vast dat we hem wakker moeten maken voor ze laatste fles..zo raar is dat toch niet? En in bad valt hij een beetje in slaap maar wordt natuurlijk direct wakker zodra hij eruit wordt gehaald en wordt afgedroogd!
dat hij vanaf 15.00 uur zo vast slaapt is op zich wel opmerkelijk hoor. Maar misschien kun je eens een ander ritme proberen, wat meer ook op jullie ritme lijkt, anders moet je over een maand of wat alles weer om gaan gooien. 7.00 uur fles 10.00 uur fruithap 11.00 uur fles 15.00 uur fles 18.00 uur groenten en de laatste fles wanneer je die al deed, ik denk tussen 19.00 en 20.00???? Dan heeft hij een paar duidelijke slaapmomenten op de dag, tussen 7.00 en 10.00 en tussen 11.30 en 15.00 en evt. rond 16.00/16.30 nog een klein dutje.
Dat vind ik ook wel apart dat hij na 15.00 in principe al de nacht in gaat, met een onderbreking dan Hoe doet hij het verder in de nacht (tot aan de ochtend) dan?
Dus hij krijgt om 15.00 uur een fles. Dan slaapt hij tot 19.30 uur om dan in bad te gaan, omdat hij anders zijn fles niet leegdrinkt en gaat weer naar bed om te slapen 7.00 uur de volgende morgen. Dan slaapt hij wel heel erg lang.
hier ook badje telkens voor het slapen gaan..heeft enorm goed geholpen...hij kan ook prima zonder badje slapen..vandaar dat ik em heb verplaatst naar de ochtend... eerste voeding, ochtenddutje en daarna badje en voeden en middagdutje... nu slaapt ie ook fantatsisch overdag ik vind het heerlijk fris en hij geniet er van!
Ik kan dat ventje niet vanaf 14u (dan is hij meestal al wakker) ophouden tot een uur of 18.00 ..dat trekt hij niet. Hij gaat daarom gewoon lekker naar bedje toe..het is een super tevreden ventje dus wil dat zeker niet veranderen om het in "ons" schema te laten passen! En hij slaapt van 20u tot 07.00 aan één ruk door dus ook daar niets op aan te merken denk ik?!?! Maar jullie antwoorden zijn niet antwoorden op de vraag die ik stelde?!?! Ik vroeg niet om mn schema om te gooien maar om het badje te vervangen voor iets waar hij ook wakkerder van wordt... Hij is nog TE jong om een paar uur lang achter elkaar op te blijven..hij wordt hangerig en gaat huilen..nergens voor nodig!
Hij krijgt om 15u een fles..en dan gaat hij naar bed rond 17u... dus van dat lange slapen valt het wel mee..hij is overdag niet zo'n slaper maar proberen hem gewoon op zn bedje te houden tot hij ze fruit en/of groente mag...dus hij slaapt niet te lang.. Trouwens hoe kan een baby TE lang slapen...als hij niet WILT slapen slaapt hij niet hoor, dan zettie het wel op een brullen! Rare opmerking trouwens Nense..want het "avondritueel" duurt ook minimaal een uur zodat hij gewoon wakker is!
Pff... heb haar hier altijd zelf voor de voedingen laten komen en slapen = slapen, honger = eten. De eerste maanden ging ze om 21.30 wassen/in bad, daarna om 19u en dat heeft ze zelf zo geregeld. Als je 'm niet wakker maakt voor de fles, wanneer wordt hij dan wakker?
Jeetje, waarom reageer je zo aangevallen? Ik vind het ook lang, en dat is het gewoon. Niet gek dat mensen dat zeggen, toch? Iets anders om hem wakker te maken, geen idee.... Maar idd, misschien op verzoek?
Feit blijft gewoon dat zijn ritme vreemd is. Mijn zoontje kan ook niet van 14.00 tot bedtijd wakker blijven. Daarom slaapt hij tussen 14.00 en 19.00 nog een keer 1,5 uur. Wanneer zijn ritme wat "normaler" zou zijn, zou je dit probleem ook niet hebben. Dan zou hij gewoon wakker zijn voor zijn laatste fles.
Duchess. het heeft niets met aangevallen te maken.. Ik vraag alleen iets heel normaals en opeens krijg ik allerlei antwoorden dat ik me schema om moet gooien terwijl dit al ruim 4 maanden perfect werkt.. Ik weet niet wanneer hij wakker zou worden en dat wil ik ook niet weten omdat dat misschien te laat is..daar zit ik zelf niet meer op te wachten op late voedingen..lijkt me ook wel logisch.. Maar goed..never mind.. En Yukl..ik laat hem toch ook slapen tussen 14u en 19u? Kan ik het helpen dat hij gelijk langer doorslaapt na ze fles van 15u? Hij slaapt overdag steeds maar een uurtje tussen de voedingen dus hij heeft dat slaapje blijkbaar nodig na 17u! Vind het prima zo en ik vind zelf dat ik een "normaal" ritme heb..ieder ze ding! Dag meiden..thanks voor jullie antwoorden!
ik zorg dat hij een ochtenddut doet na de 1e voeding...daarna badje en spelen...weer voeding en middagdutje...dan is hij rond 14u toe aan de 3e voeding...hij gaat gewoon max na 2 uur wakker izjn naar bed... als je baby moe is, is het ehct moeilijk je kindje iets te laten doen, waardoor ie wakkerder wordt....zorgen dat er overdag genoeg geslapen wordt...heeft hier het meeste baat....soms issie van 17u tot bedtijd (19/20u ) wakker...geeft wel al rond 1830 wat moe te zijn...dan nog btj spelen...of lekker baby massage en pyama ritueel
Thanks fafje..voor een echt antwoord Het is gewoon nog vreselijk moeilijk om zijn tijden om te gooien..we voeden al praktisch op verzoek en dat zijn telkens, opvallend genoeg, vaste tijden bij hem! Hij mag zelf komen en slapen wanneer hij wilt natuurlijk!