Helpt het ook om het als je hem wakker maakt voor de laatste fles gewoon alleen om te kleden? Een schone romper, luier en bv een pyama aan?
weetje wat ik trouwens heb gedaan om het een btj aan te sturen...hij sliep eerst namelijk altijd pas 21u...maar ineens werd ie steeds vroeger moe...rond 19u dus...maarja hij stond pas 9 uur sochtends op...vond het zo'n korte dag.. dus zette voor mezelf de wekker gewoon 8 uur...en hij werd dan wakker van mij gerommel...en zo is het nu dat hij standaar delke dag 0730 wakker wordt...en dus ook 1930 naar bed gaat!! dan doet ie rond 0830 en 0845 ene dutje ( klein, 1 uurtje ) dan wakker dus 10u en badje...dna eten 1030/1045...daarna rond 1130u slapen weer...meestal zeker dik 2 uur! de rets van de dag is niet echt op standaard tijden...wel de voeidngen gaan ehct op schema (idd op zijn verzoek, maar ehct op schema grappig)
Ik zou toch zweren dat ik ook antwoord heb gegeven op je vraag Maar blijkbaar niet het antwoord die gewenst was.
Yukl.. Niet echt, je stelde alleen maar vragen waarom hij zo diep slaapt en naar zijn ritme en hoe hij snachts dan slaapt.. Maar geeft niet hoor! Wup ja dat kunnen we ook wel s proberen!! Thanks!!
@ kelley: ik zei dat als hij niet zo vroeg zo vast gaat slapen, je het probleem met de fles ook niet zou hebben
Ik vind het niet gek dat hij smiddags ook al vast slaapt. Ik herken dat wel. Tussen de voedingen door slaapt onze zoon ook vrij lang en soms ook vast, zodat ik hem echt wakker moet maken. Ook slaapt hij al sinds hij 5 weken is door snachts. Rond de fles van 15:00 uur is hij maximaal zo'n 1,5 uur wakker en moet ik hem voor de fles van ongeveer 19:00 en 23:00 uur wakker maken. Daarna slaapt hij vrij snel weer verder. Dus al er verder geen problemen zijn met slapen, dan lijkt me het geen probleem dat hij diep slaapt smiddags. Alleen het wakker worden voor de fles is dus lastig. Maar om even mee te denken op je vraag: misschien kun je het badje naar de ochtend verplaatsen? En wordt hij niet wakker door het verschonen van de luier? (kou aan de billetjes)? Of helemaal omkleden: pyama aan. Krijgt hij zijn fles dan helemaal niet leeg of blijft er een beetje over, want anders zou ik zeggen: laat het zo en kijk of hij de nacht er wel mee redt. Succes!
Ons dochtertje at ook echt niet als we haar wakker maakten/als ze heel erg moe was. I, ben toen voeding gaan geven op verzoek. Op een gegeven moment dronk ze van de laatste fles steeds minder, die heb ik toen weggelaten en ze sliep gewoon door (ze kreeg normaal de laatste fles om 22.00 uur, dus anders dan bij jou). Ik zou toch eens kijken hoe laat je kindje komt als je hem niet wakker maakt. Misschien is dat maar een half uurtje later.... Wat je niet probeert, weet je niet.
Hoezo rare opmerking? Het was me gewoon niet helemaal duidelijk zoals jij het opgeschreven had. Dit was wat ik uit jouw bericht begreep en het is lastig meedenken met iemand als je niet zeker weet of je het juist begrepen hebt.
Heb contact gehad met CB en ze vinden het ritme en schema dat ik heb juist super..hij slaapt juist genoeg aangezien hij overdag niet al te veel slaapt! Dus daar hoef ik iig niet aan te twijfelen..badje kunnen we proberen weg te laten door hem idd helemaal te verschonen en om te kleden! Ben benieuwd vanavond!
woehoe beledigt!!! Mijn antwoord was ook een echt antwoord en ik kwam met een ander schema omdat om 14.00 uur groenten ik dat echt een idioot tijdstip vind en dat zul je toch een keer moeten veranderen, of eten jullie allemaal om 14.00 uur warm??? Niemand zegt dat je hem uren wakker moet laten, maar we proberen met ideeen te komen. Maar zoek het dan voortaan lekker zelf uit.
Heb alles gelezen maar echt snappen nee dat doe ik nu nog niet. HIhih geen aanval op jou t.s sorry. Als jij het badje als rituweel wilt houden is het prima. Hier is het ook rond 7.30 ELKE dag bad tijd. Succes ermee. Wel een lekker slaap kopje heb je geniet er maar van.
Wat een gezellig topic dit Hoe is het vanavond gegaan met hem alleen uit en aankleden en geen badje? Ben benieuwd... en als jij hem 's middags groente wilt geven is dit prima hoor, dit veranderd naarmate hij ouder wordt vanzelf wel. Succes meid! Je doet het hartstikke goed en ieder heeft z'n eigen ritme met zijn/haar kind. Laat iedereen lekker in hun waarde meiden, kom op! Zo, dat moest ik ff kwijt
Nee er werden wat aannames gemaakt over zijn schema inderdaad. Maar ik moest het ook wel twee keer lezen. Ik las eerst ook dat hij van 15.00 uur tot 7.30 sliep. maar dat staat er niet. Hij slaapt na zijn fles gewoon het lange slaapje. Julian doet die meestal van 11.00 tot 13.00 of 13.30. Soms zelfs 3 uren. Ik zou trouwens het badje nu nog niet weghalen. Ik denk dat hij vanzelf wel meer wakker gaat worden. Hij is nu nog klein en Julian ging toen volgens mij ook nog wel wat later naar bed en kreeg nog een avond BV. Het badje werkt dus ik zou dat eerst zo laten. En ik moet wel zeggen dat ik je wel wat heftig uitdrukt tegen mensen die je willen helpen. Ik ben het wel met je eens dat als je baby tevreden is dat je het inderdaad zo lekker moet houden zoals het is. Ik heb ook weleens om 15.30 groente gegeven omdat het zo nu eenmaal het beste uitkwam.
Ik mag jullie mededelen dat we het schema om hebben gegooid! Meneer krijgt nu 15u fles (zoals altijd) en dan slapen van 16.30 tot 18.15..hij wordt dan beetje wakker, dan krijgt hij groente! En dan rond 19.30 ze laatste fles ZONDER badje..dat badje doen we nu om de dag en dat gaat perfect..hij is dan natuurlijk al wakker dus hebben we t badje niet meer nodig om hem de fles leeg te laten krijgen! Gaat super zo...het is veel gezelliger ook om hem erbij te hebben rond of net na etenstijd! @Kimmm..nee dat ging dus niet