Wanneer kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kers87, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Even een vraagje. Mijn dochter is nu drie maanden en drinkt 5x ik vind dit heerlijk en ben dit niet gewend, mijn zoon dronk namelijk met 9 mnd nog 8x (een jaar gevoed)

Ons schema is nu ongeveer:
    03.00
    07.30
    12.30
    17.30
    22.00

Nu kolf ik op me werk 10.00 en 13.30. Nu heb ik tot nu toe thuis dit doorgezet dus 10.00 kolven haar 12.30 de fles en dan 13.30 weer kolven. Om zo me borsten wat regelmaat te geven. Maar ergens vind ik dit ook wel een beetje intensief, is dit nodig? Of kan ik gewoon op me werk wel om 10.00 en 13.30 kolven (om zo ook me productie wat op gang te houden) en dan thuis gewoon haar om 12.30 voeden? En dus niet kolven. Ik werk maandag, dinsdag en donderdag.

Wat doen jullie of zouden jullie doen? Ik zal deze vraag ook bij de lactatiekundige op dit forum zetten maar hoor graag ook jullie mening!

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik voed op verzoek, is ongeveer om de 3-3,5 uur overdag.

Tijdens een werkdag kolf ik 2x, ongeveer op tijden dat babylief anders drinkt. Als ik vrij ben kolf ik dan niet, dan drinkt baby gewoon de borst.

Ik heb altijd begrepen dat je 'moet' kolven als baby normaal gesproken drinkt. Zou dus denken dat in jou geval je het met 1x kolven (omstreeks 12u) zou kunnen redden? Daarnaast zou ik het kolven thuis niet doen, extra werk en je baby kan dan toch gewoon aan je borst drinken.

Edit; als het door omstandigheden niet lukt om te kolven op de drinktijden dat baby normaal drinkt. Probeer ik zo dicht mogelijk in de buurt, met iig 3 uur er tussen.

3. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ja dat heb ik toen bij mijn zoon ook gedaan. Echter toen ik naar 1x kolven ging nam mijn bv behoorlijk af. Daar ben ik nu ook een beetje bang voor. Vandaar dat ik tot nu toe zo heb gedaan. Maar misschien miet ik dat wel proberen hoor. Ik hoor graag ook nog meer reacties

Deel Deze Pagina