Ik heb bedacht dat ik beldico flesjes ga bestellen voor het invriezen van gekolfde melk. Kan iemand mij vertellen hoeveel flesjes handig zijn om in huis te hebben? Ik wilde een set van 20 (of 24)x 130 ml bestellen en daarnaast een koeltasje waar ook nog eens 6 flesjes bij zitten. Dan heb ik er dus ong 30. Is dat genoeg? En is het handig om ook grotere flesjes te bestellen? Het lijkt me zelf handiger om kleinere porties in te vriezen, en indien nodig meerdere porties te gebruiken voor 1 voeding?!
Ik gebruik de avent bewaar bekers waar ik er 20 van heb en verder gebruik ik moedermelk bewaarzakjes van het merk elanee, deze zijn een stuk goedkoper dan die van medela en je kan ze bestellen via de site van moedermelknetwerk. 40 zakjes voor 10 euro. Ik heb verschillende hoeveelheden ingevroren. Van 40 ml tot 120 ml. Zo kan ik altijd wat bekers of zakjes samenvoegen tot 2 of 3 voedingen. En als ik vandaag kolf en ik moet morgen ook werken dan kan ik eventueel nog een kleine hoeveelheid uithalen om aan te vullen. Ik zou als ik jou was niet alleen in grote hoeveelheden invriezen want het zou zonde zijn als je regelmatig voeding moet weggooien omdat je dan toch teveel moet uithalen.
Hier ook de avent bekers gebruikt. Als het dan bevroren was haalde ik het uit de bekers en deed ik het in een diepvrieszakje waar ik de hoeveelheid op schreef. Om het te laten ontdooien deed ik het blokje weer in de avent beker. Vond het ook handig om verschillende hoeveelheden in te vriezen. In het begin de fout gemaakt om in 1x 180cc in te vriezen, dan moet je dus de helft weggooien (mijn zoontje heeft alleen de eerste paar weken bv gehad, dus dronk niet meer dan 100cc).
Zoveel flesjes van 130 ml lijkt mij niet heel handig. Mijn dochter dronk in elk geval al heel snel meer dan dat, dus voor mij waren die niet praktisch geweest. Ik kwam meestal wel goed uit met de avent bekers van 180 ml. Per kolfbeurt had ik dan zo'n bekertje vol en dochter dronk iets van 150-180 ml per fles.
Oh ja, ik heb uiteindelijk een stuk of 30 van die bekertjes, maar dat is wel een beetje veel om mee te starten.
Zakjes heb ik over nagedacht maar lijkt me (vooral in het begin) erg onhandig. Eerst maar eens zorgen dat het kolven zelf gaat zoals ik wil. Die flesjes leken me handig omdat ik rechtstreeks daarin kan kolven. Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb ook die flesjes en vind ze handig. Ik heb 1x 20 kleine besteld en later 10 klein en 10 groot. Qua hoeveelheid zijn de kleine flesjes nog wel goed. Baby drinkt nu 140-150 per keer. (1 flesje+ ijsklontje) Ik vind je een aantal grote wel handig. Vasthouden met kolven (dubbelzijdig) is makkelijker en ontdooien van ijsblokjes past ook beter. In het begin vond ik uit wel lastig om te kijken hoeveel hij dronk, toen vond ik ijsblokjes ook wel handig.
Ik ga gewoon 20 kleine bestellen en een koeltasje (met 6 flesjes) voor vervoer vanaf werk naar huis, om mee te beginnen. ijsblokzakjes heb ik in huis dus die kan ik (als ik wil) ook gebruiken. Ik kan later altijd nog bijbestellen mocht dat nodig zijn.
Ik heb ook 6 kleine beldico flesjes maar gebruik die nooit. Al vanaf dat ze naar de opvang gaat neemt ze flesjes van 170 dus heb ik de grotere beldico flessen en ligt de vriezer vol met completen 170 cc voedingen. Die geven we ook mee naar de opvang en die verwarmen de melk ook in de beldico fles. Daarna gaat het over in de gewone fles waaruit ze drinkt. De kleine flesjes gebruik ik om te kolven (medela kolf). Bijbesteld is inderdaad zo gebeurd jo!
Ik gebruikte juist graag de kleinere flesjes. Onze dochter dronk nooit enorme flessen en ik vond het handig om (ook) in kleine porties te kunnen invriezen. Ik had er uiteindelijk een stuk of 20 (een aantal van 125 cc en een aantal van die grotere bekers van Avent), en ik gebruikte daarnaast ook de kleine potjes van 50 cc die ik uit het ziekenhuis had meegekregen.