Avond ritueel

Discussie in 'Verzorging' gestart door zonnetje1993, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1993

zonnetje1993 Actief lid

14 jan 2014
    165
    74
    28
    Hallo dames!

Ons kindje is nu 6 weken oud en ik wil een beetje proberen een avond ritueel erin te brengen.. Nu heeft hij nog geen vast ritme overdag qua voedingen en gebruiken wij de Swaddle me s nachts.
    Hebben jullie misschien tips? Is het verstandig om de Swaddle me voor of na de laatste voeding om te doen? En het ritueel kan dus niet op een vast tijdstip omdat de tijd van de laatste voeding verschilt.. het is wel meestal tussen 22:00u en 23:00u.

Ik hoor het graag!!

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Toen wij een avondritueel gingen doen, deden we haar elke avond in bad, daarna pyjama aan, voeding geven, En lekker naar bed.

Dat heeft bij ons toendertijd ontzettend goed geholpen.

ik zou de swaddle me voor de voeding al aan doen

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Een ritueel hoeft niet op vaste tijden, het gaat om de herkenning die je kindje krijgt bij ons was het altijd voor de laatste fles lekker in de Tummy tub daarna flesje daarna in bed een liedje zingen knuffelen en dan slapen, ( de laatste fles word steeds vroeger dus uit eindelijk heb je de laatste fles rond een uur of 19.00/20.00)

Nu is het met 4 kinderen dat ze gaan douchen om de beurt,na het douchen pyjama aan daarna mogen de oudsten een van vla of yoghurt met fruit of een bakje fruit dan kijken ze even tv de jongste krijgt zijn fles en daarna gaan ze allemaal tanden poetsen, samen met 4 kinderen 1 boekje lezen, dan gaan de oudste drie op hun eigen kamer zelf een boekje lezen en ga ik met de jongste een liedje zingen en knuffelen dan ga ik naar de derde om met haar alleen een boekje te lezen en dan naar de tweede en dan naar de eerste, en dan gaan ze slapen.

Bij de jongste is het nu zo dat we steeds " zeg maar dag dag " zeggen tegen hem en dan zegt hij dag dag tegen zijn broer en zussen, als hij nu ( ook in de ochtend of middag) moe word komt hij al naar ons toe en zegt dag dag, het gaat dus niet perse om de tijden maar puur om het ritueel zodat het kindje gaat snappen wat er de bedoeling van is.

Zo jong zou ik zelf beginnen met een badje, beetje olie masseren knuffelen kroelen flesje en welterusten en kusje bij bijv opa of oma die er op dat moment is of papa en mama en boven een liedje zingen en dan gaan. Daarna zodra er tandjes zijn de tandenborstel er bij tussen voegen.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij zijn al heel vroeg met een avondritme begonnen. Pyama, voeding, 3 liedjes zingen en slapen. Of ze nu om 19 of om 23 uur naar bed ging. Ze had wel vrij vroeg 'door', dat na de liedjes de nacht begon.
    En ik vond en vind het nog steeds een leuk moment :)

5. zonnetje1993

zonnetje1993 Actief lid

14 jan 2014
    165
    74
    28
    Dankjewel voor de reacties! Daar heb ik wat aan! En de Swaddle me? Zouden jullie die voor of na de laatste voeding aan doen?

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    #6 Youtan, 4 nov 2016
    Laatst bewerkt: 4 nov 2016
    Ik heb geen idee wat dat is :)

Heb even gekeken, weet wel wat het is, wij hadden een puckababy. Zou hem voor de voeding al erin doen. Ik noemde dit altijd haar rupsje-pakje :)

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik zou het ervoor doen,
    heeft hij al heerlijk het geborgen gevoel tijdens de voeding.
    En hoef je niet meer heel veel aan hem te sjorren daarna.

Heel veel succes!

8. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hier had ik ook al snel een avondritueel.. ik was hem of hij gaat in bad/douche dan krijgt hij zijn pyjama aan en zijn slaapzak! Dan krijgt hij bij ons op bed een fles en gaat naar bed, daar zing ik "ik ga slapen ik ben moe" en daarna gaat het muziekdoosje aan en hij gaat zonder problemen slapen! Ging vanaf het begin al goed, slapen overdag was een drama maar dit ging meteen goed! Hij weet waar hij aan toe is, soms kletst hij nog even maar hij gaat altijd zonder ook maar een kik te geven slapen 😀

9. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Hier sinds een paar weekjes ook een ritueel, en dat werkt erg goed :) Om 19u flesje, dan nog even half uurtje omhoog zitten/knuffelen met mama en papa. Ondertussen warmt haar bedje zich op met een kruikje, ze is nogal een koukleum. Dan rond 19.50 naar boven, inbakeren, kusje voor het slapen gaan en in haar bedje. Ik heb een muziekdoosje van Chicco, die ook licht geeft, en die gaat dan aan. Muziekje duurt ongeveer 12 minuten, en als die afgelopen is slaapt ze 9 van de 10 keer.

Om 23u krijgt ze nog een voeding, maar daarvoor haal ik haar niet uit de inbakerdoek. Gewoon lekker flesje leeg drinken en weer verder slapen :)

Deel Deze Pagina