Ik weet niet of mijn dochtertje teveel eten krijg op een dag het lijk soms wel of haar dag alleen uit eten bestaat en niet dat ze het erg vind hoor als het aan haar lig dan beweegt haar mond alleen maar voor eten Hier haar schema: Tussen 8 en 9 uur (lig eraan hoelaat ze wakker word) 2 sneetjes brood met beleg en 120 ml melk 10-11 uur tussendoortje meestal 1 stuk fruit banaan of mandarijn... 12-13 uur 2 sneetjes brood met beleg en bekertje sap 14-15 uur tussendoortje pakje liga, rijstewafel of fruit 17-18 uur avondeten en bakje vla of yoghurt 19 uur 120 ml melk Vinden jullie dit veel?of is het genoeg?Ze wil eigenlijk alles eten ook als wij wat eten dan gaat ze er echt om huilen dat ze het ook wil en soms geven we haar dan ook wat dus buiten dit schema om krijgt ze ook wel anderen dingen nog. We zijn een beetje bang dat het dalijk allemaal een beetje teveel word ook voor haar gewicht want ze is best fors. Ben benieuwd!
Klinkt prima. Zijn toch gewoon 3 maaltijden met 2 tussendoortjes en voor het slapen gaan nog een flesje. Niets mis mee. Ze eet wel veel meer brood dan Jarissa (die is een half jaartje ouder). Om te vergelijken, Jarissa eet: 's Ochtends papfles (180 + 6) en boterham (gaat lang niet altijd op) Tussendoor fruit (meestal anderhalf stuk) met sap Lunch fles (150 + 5) en boterham Tussendoor koekje met sap Avondeten met de pot mee en yoghurt toe
Daar zitten wij ook op, maar als het aan Jesper ligt eet hij nog wel meer haha. Alleen het avondflesje geven wij al een tijdje niet meer.
Bedankt voor jullie reacties! Dan weet ik dat ik dit gewoon kan aanhouden. Suus1983 als het aan Danique lig dan eet ze ook wel veel meer hoor! Pendrang ja danique vind ook brood erg lekker maar Jarissa krijgt wel meer melk op een dag, doe je dat omdat ze dat lekker vind of omdat dat nog hoort (laat maar zeggen)
Isabella eet erg weinig. Vaak steeds maar kleine beetjes. Maar ze groeit verder goed. Schema: 08.15 a 08.30 : 150 ml melk 09.15 1 snee brood, 1 cracker en een halve banaan. 11.00 uur een kinderkoekje, een appel 12.15 1 snee brood ( eet ze bijna niks van) 100 ml melk en 1 cracker 15.30 1 snee brood ( eet ze de helft van) roosvice 16.00-17.00 rozijnen, appel, mandarijnen, olijven 18.15 avond eten, vla ( avond eten echt muizenhapjes), roosvice Sylvia11, zoals ik jou schema lees komt het wel op hetzelfde neer. Ik was vroeger ook echt een forse baby. Maar vanaf ongeveer 4 werd ik juist weer dunner. Misschien kun je het CB vragen?
@Sylvia: volgens mij 'hoort' ze 300 ml per dag te krijgen. Ze krijgt idd meer. Ze eet niet zo geweldig brood, vandaar. Ik weet wel dat melk geen vervanging is van brood maar er zitten in ieder geval gezonde voedingsstoffen in. Door haar te laten starten met een flinke papfles krijgt ze toch alles binnen wat bij een broodmaaltijd hoort. Vandaar.
@pandrang ik bedoelde het niet verkeerd hoor maar ik vroeg me dan af of Danique niet te weinig melk dan krijg. Mischien moet ik dr dan in de middag nog een flesje met melk geven. Bedankt voor je antwoord! @Bossi ja Danique loop nog niet dus ik denk als ze eenmaal gaat lopen dat het er wel af gaat.Het cb had al gezegd dat ze boven het gemiddelde gewicht zit en dat we er op moesten letten...maar zo extreem vind ik het nou ook weer niet ze was 12 kg met 14 maanden
@sylvia: persoonlijk denk ik dat ze genoeg melk binnenkrijgt hoor. Je zou zelfs de laatste er wel af kunnen halen als ze ook nog een toetje van yoghurt ofzo krijgt. (of evt tussendoor) Hier ook een zwaar kindje trouwens. Jesper is nu 14 maanden en 13,5 kilo! Hij is 82 cm. Ze hebben er hier trouwens niks over gezegd, alleen dat als hij gaat lopen dat het wel stabiliseert. Dus we wachten gewoon af tot hij gaat lopen en houden het verder een beetje in de gaten.