Hi, Het onderwerp zegt het al, mag je dat gebruiken voor een kindje van 8,5 maand?? Heb al lotion alba en doe havermoutbadjes maar hij heeft zoveel jeuk, echt te zielig en hele nacht niet geslapen... Als jullie nog andere tips hebben hoor ik het ook graag, Thanks!
Volgens mij mag je dat spul ook al met 8 maanden gebruiken. Mijn dochter (2,5) heeft nu ook de waterpokken en heeft met dat spul nu (op dag 4) bijna geen jeuk meer en slaapt ook weer lekker door. Ik vind ook zelf dat de plekken ook een stuk sneller tot rust komen / indrogen. (mocht mijn zoontje (7mnd) nu ook de waterpokken krijgen zou ik gelijk dat spul erop smeren)
OJa, nog een tip, bij mijn dochter werkt het niet, maar misschien bij jou zoontje wel. Je kunt sokken / kniekousen over de handjes doen, dan kan hij de pokken niet openkrabben, zodat je minder kans hebt op ontstekingen en litekens. Het schijnt ook zo te zijn dat ze juist meer gaan jeuken als ze worden opengekrabt.
Onee toch, nu dat weer! Wat een pech hebben jullie toch. Mijn zoontje had afgelopen december de waterpokken, echt een ramp! Kind heeft 48 uur lang liggen krijsen van de jeuk, en was daarna helemaal hees. Sterk je met de gedacht dat de 'piek' ongeveer maar 2 dagen is, daarna wordt het beter. (al ben je helemaal op natuurlijk van slaapgebrek, en is het echt zwaar) Ik vond dat spul van VSM wel lekker verkoelend werken, calendulan emulsie (bewaarde het in de koelkast) . Sterkte meid, het komt goed!
Ja het is wat, alle cliches hebben we weer, 'normaal' hebben kindjes het pas na een jaar en jonge kindjes hebben er 'normaal' niet zoveel last van. Niets is minder waar, het arme kind heeft zo'n last, 2 nachten geleden een half uurtje geslapen en alleen maar gehuild, net even naar huisarts geweest en hij heeft er ook nog dubbele oorontsteking bij, ook een complicatie die soms voorkomt en natuurlijk net weer bij ons Heb nu toch het kidsclin spul gehaald en hij huilt wel als ik het opbreng maar heeft gister overdag wel redelijk geslapen, havermoutbadjes doe ik ook 2 keer per dag en dat vind ie ook wel lekker. Hopen dat de antibiotica voor de oortjes snel aanslaat!!