Op onze basisschool vanaf groep 3. Bijna alle kinderen lopen mee, maar degene die dat niet doen vallen niet buiten de boot. Ik zou aan ouders van kinderen uit haar klas met oudere broers/zussen vragen hoe het zit.
Dochter voor het eerst met 5,5 jaar daarvoor wilde ze al, maar wist ik niet dat 3/4 van de klas ook al liep. Dus met 4 heeft ze gemist. Zoon loopt al mee vanaf zijn 2 jaar, eerste jaar 2 avonden 5 km gelopen en 2 avonden (1ste en 4de helemaal, 2de en 3de ) een groot gedeelte en de rest namen we hem op onze rug en schouders. Is geen ramp als je dochter nog niet mee doet, in de klas hebben ze het er amper over. Hooguit onderling, maar verder niet echt. Of je loopt een avondje mee, dat kan hier ook. Ik loop zelf ook alleen op donderdag de bostocht 10 km mee, maar de kinderen lopen de andere avonden of zelf of met hun vader.
Bij ons hadden ze speciaal een kleuter route. Dat was 1.5 km per avond. De laatste avond lag hij er later in de rest normale tijd. Vorig was de eerste keer, dit jaar verwacht ik wel dat hij weer mee wil doen. (5)
Tnx allemaal ! We gaan het niet doen. Met de honden uitlaten is ze vaak al aan het miepen. Van vaak te laat naar bed wordt ze vreselijk humeurig. Ik moet gewoon 3 dagen werken en ivm de honden uitlaten en een kleine zus wordt het een hele opgave. We slaan lekker nog een jaar over !