Twee weken geleden is mijn zwangerschapsverlof geeindigd. Vanaf dat moment zou ik 6 uur ouderschapsverlof in de week opnemen. ik zou dus ipv 36 uur, 30 uur gaan werken. Nu heeft mijn werkgever te kennen gegeven dat hij mij wil gaan ontslaan. Hij biedt mij een vaststellingsovereenkomst waarin staat dat hij mij nog 2 maanden salaris door betaalt. Het salaris wat hij hier noemt is het salaris op basis van 30 uur. Klopt dit wel? Hoort hij niet mijn contracturen, dus 36 uur door te betalen?
Beste KKarel, Over de uren dat je ouderschapsverlof opneemt, krijg je normaal gesproken geen salaris. Het ouderschapsverlof is echter een regeling tussen werknemer en werkgever. Dit gaat buiten UWV om. Meer informatie over ouderschapsverlof vind je op de website van de Rijksoverheid. Overigens mag je werkgever je in de 6 weken na het zwangerschapsverlof niet ontslaan. Een vaststellingsovereenkomst en de opzegtermijn mogen dus pas na die tijd ingaan. Actuele informatie over ontslag rond zwangerschap vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare