hallo, ik zit met een klein probleempje, ik ben verzorgende bij de thuiszorg. hierdoor draai ik dus logisch avonddiensten. echter heb ik aangegeven dat mijn avonddiensten voor mij best pittig en lang zijn ivm moe zijn door de zwangerschap nu plannen ze mij regelmatig in van 6 tot 11 of half 12 in de avonduren. wat mag ik verwachten van mijn werkgever nu ik zwanger ben? sommige zeggen dat ik ze niet meer hoef te draaien net als gebroken diensten en ik raak er een beetje door in de war hoop dat jullie mij kunnen helpen
Hey, Ik werk ook in de zorg, en werk vanaf 12 weken zwangerschap ook geen late diensten meer! Ik geloof dat je na 3 maanden niet meer verplicht bent onregelmatig te werken! Ik zou het gewoon even overleggen! Succes! Groetjes
Een collega van mij is ook zwanger (14 weken) en die heeft gewoon afgesproken dat ze het per maand bekijken. De eerste maanden draaide ze geen vroege diensten i.v.m. misselijkheid en overgeven en mu doet ze vooral de kortere avonddiensten. Dus idd, ik zou het gewoon overleggen met je werkgever, vaak is er dan toch wel wat mogelijk
Het in een gesprek met je leiding gevende is t beste dat je kunt doen.. Zij kunnen niet ruiken ( en doen net alsof) dat bepaalde diensten niet prettig/ te zwaar voor jou zijn. Ik werkte zelf ook in de thuiszorg en heb de ochtenddiensten laten vallen, t gebukt bij douchen van de cliënten werd me te zwaar.. Ik ging naar de avondroute toe. die was op dat moment erg licht ( wat kousjes uit, een tweetal naar bed brengen mbv hulpmiddelen, medicatie aanreiken.. ) Op dinsdagochtend heb ik taangegeven, woensdagochtend in t teamoverleg waren al mn ochtenden onder de collega's verdeeld.. de uren die ik normaal in de ochtend werkte, kwam ik in de ziektewet.. ongeveer 50/50 Ik blij, manager blij, collega's blij en cliënten blij..
http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/verpleeg_verzorgingshuizen_thuiszorg/CAO/CAO_VVT_2008-2010.pdf Kijk even in je cao. Misschien ligt die ook wel op je werk. Dan weet je precies waar je recht op hebt. Ik val onder cao ziekenhuis en ik hoeft na 3 maanden geen onregelmatigheid meer te werken. Succes ermee!! Groetjes Kim
Iedere dag avonddienst is ook regelmaat hoor. Daarbij gaat de moeheid binnenkort echt weer beter. Anders in de ochtend wat langer blijven liggen...