Avonden in de vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Marlous, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar met onze dochter van 7 maanden op vakantie geweest, dat ging heel goed. 's Avonds sliep ze in de wagen als wij in een restaurant zaten of ergens heen gingen.
    Ik vraag me af of dat dit jaar weer gaat lukken, ze is dan 1 1/2 jaar. Wij vinden het echt niet leuk 's avonds in ons appartement te zitten, we gaan liever iets doen, maar zou ze nu niet te groot en te wijs zijn om 's avonds in een kinderwagen te slapen? Ik zie daar best wel tegenop. Hoe doen andere mensen dat, iedereen moet dat probleem toch hebben, en hoe zit het dan als ze weer een jaar ouder zijn bijvoorbeeld?

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij hebben dat probleem niet: we gaan gewoon niet 's avonds weg en hebben die behoefte ook niet. We zijn op vakantie geweest toen onze dochter 3 maanden was en toen wilde ze al niet meer in de wagen slapen. Daarbij vind ik dat baby's vanaf een aantal weken gewoon in bed moeten slapen (voor 't ritme) dus wij waren op vakantie 's avonds gewoon thuis. Met boek op de bank, film kijken, keer uitgebreid koken, wij vermaakten ons wel.

Anders zou het zijn wanneer we op vakantie zouden zijn met een bekende die zou oppassen, maar aangezien wij vakantie als een gezinsaangelegenheid zien zal dat ook niet zo gauw gebeuren. Ik weet dat sommige accommodaties oppasservice bieden, maar daar zou ik niet aan beginnen omdat ik zo iemand niet ken.

Het is dus een eigen keuze, maar het kan echt wel leuk zijn zonder 's avonds weg te gaan. Komende zomer gaan we ook weer naar een appartement met goed uitgeruste keuken, waardoor we ook niet uit eten hoeven. Nu waren wij al nooit zulke staptypes, dus dat zal schelen.

3. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik heb hier zelf ook over na zitten denken, wij gaan in mei voor 't eerst op vakantie als gezinnetje, en Nikky is dan net 1 jaar.
    Wij vermaken ons ook prima met een boek op de bank, of gezellig samen spelletjes doen, nintendo ds gaat mee, etc... Maar we zullen ook vast een keer 's avonds iets langer weg zijn, en zo heel af en toe gebeurt dat nu ook wel eens.
    Nikky is vrij makkelijk, en heeft daar weinig problemen mee. Als ze echt moe is valt ze ook in de kinderwagen in slaap, en anders zit ze gewoon rustig voor zich uit te kijken met een knuffeltje in d'r hand waar ze lekker aan kan frummelen.
    Ik ben zelf eigenlijk tot de conclusie gekomen dat, als je je er zelf niet zo druk om maakt, en de kleine wordt niet erg vervelend (huilerig) als hij/zij moe is, dan zal het allemaal wel goed gaan! Niet druk maken, maar gewoon genieten van de vakantie. En mochten jullie toch 's avonds niet weg kunnen: maak het gewoon samen gezellig! ;)

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Helemaal eens met Driekeerdaan. Bij ons is het ook niet zo dat we op vakantie elke avond om 18.30 thuis zijn omdat dochterlief naar bed moet hoor (misschien leek dat in m'n berichtje zo). Als 't zo uitkomt gaat ze later naar bed omdat we nog weg zijn ofzo, als ze dan toevallig onderweg in slaap valt hebben we mazzel, maar wij gaan niet bewust 's avonds nog weer opnieuw weg om bijvoorbeeld uit eten te gaan.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wij gaan volgende maand ook op vakantieen de kleine gaat gewoon mee als we uit eten gaan of op een terras oid. Die slaapt prima in haar wagen. En als we thuis komen leggen we haar zonder probleem over in haar bedje. Zo gaat het hier ook altijd, we nemen haar overal mee naartoe. NU is ze natuurlijk nog wel erg jong. Ik denk dat je gewoon naar je kind moet kijken hoe hij/zij hierop reageerd. En anders idd lekker op balkon met een boek en een wijntje, tis niet anders dan.
    Ik zou iig een ruim appartement nemen met meerdere kamers en een uitgebreide keuken zodat je niet perse weg hoeft als het niet lukt.
    Succes en een fijne vakantie!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Afgelopen zomer was mijn zoontje ruim 1,5 toen we 4 weken op vakantie gingen. We zijn regelmatig met hem uit eten geweest. Soms probeerden we dan om hem eind van de middag nog even een uurtje extra te laten slapen, maar dat lukte ook niet altijd. Eigenlijk ging het gewoon altijd goed. Uit eten gaan vindt ie heel leuk, vooral omdat hij dan meestal lekker patatjes krijgt en daar is hij gek op. En hij heeft pizza leren eten, in Italie, haha.
    We namen altijd wel wat speelgoed mee, een boekje, een beker drinken en een doosje rozijntjes om hem zoet te houden tot het eten op tafel stond.
    In Italie is het eigenlijk de gewoonte om vrij laat te gaan eten, maar de meeste restaurants gaan wel rond 6 uur al open. Dan is het nog heel stil, ben je lekker snel aan de beurt. En dan waren we meestal toch rond 8 uur wel weer terug bij de caravan. Zoonlief sliep heerlijk lang uit in de vakantie, haha.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Misschien niet geheel pedagogisch verantwoord maar kind in de kinderwagen met een draagbare dvd-speler met een bumba dvd erin geeft ook rustige avonden in een restaurant :)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met Eva hebben we dus nooit uit eten gekund toen ze zo klein was, slapen deed ze al amper in bed, laat staan in de kinderwagen. Kan je zo makkelijk zijn als je wil, als je kind niet slaapt, is er geen bal aan. Ik ben het er dus niet mee eens dat als je zelf makkelijk bent je kind ook wel rustig is en zich vermaakt of slaapt...
    Uit eten hebben we nog niet gedaan met Eva, maar ze kan niet al te lang stil zitten, ze 'moet' gewoon rond kunnen lopen/kruipen. Komende vakantie in juni zullen we wel eens ergens gaan eten, maar het liefst dan ergens buiten waar ze ook lekker kan rondlopen.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Maar je kind hoeft toch ook niet per se aan tafel te blijven zitten? Wij laten 'm vaak ook wel een beetje rondscharrelen hoor. Meestal blijft hij toch wel in de buurt in een vreemde omgeving.
    Sommige restaurants hebben zelfs een speeltuin naast het terras, da's helemaal ideaal. Dan kan een van jullie tussen het bestellen en opdienen lekker ff naar de speeltuin met de kleine, zodat die zich een beetje uit kan leven op de glijbaan of schommel. En daarna is ze moe en zit ze lekker uit te rusten aan tafel, heb je d'r geen kind meer aan, haha.

10. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik denk dat je gewoon echt moet kijken naar je kindje, hoe hij/zij ergens op reageert. Want als de kleine het niet naar de zin heeft, zit je zelf ook niet lekker...!
    Wel ervaar ik altijd, dat hoe drukker ik me maak, hoe moeilijker het gaat met Nikky...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva loopt nog niet los... dus dat wordt aan de hand lopen of kruipen, maar kruipen vind ik niet zo fijn in een vreemde omgeving (glas op de grond bv.). En Eva gaat er dus wel lekker vandoor ;) (als we bijvoorbeeld op visite zijn bij 'vreemden' voor haar). En uitrusten aan tafel kent Eva echt niet... Eva rust past uit als ze in bed ligt (en soms in de kinderwagen) en anders echt niet! In de kinderstoel zit ze haast geen moment stil en is ze heel druk! En als ze maar even de kans krijgt (bij een te grote kinderstoel, die ze vaak hebben in restaurants...) gaat ze erin staan.
    In april gaan we een weekend naar Texel en dan willen we wel weer gaan eten waar we 2 jaar terug (toen ik net zwanger was van Eva maar het nog niet wist...) ook hebben gegeten. We gaan dan wel op tijd en zullen wel zien hoe het gaat dan. Dan zijn we ook weer een paar maanden verder en kan Eva wel lopen.

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij zijn altijd gewoon weggeweest, en ondanks dat we geen nachtbrakers zijn zeg maar was het toch steevast zo rond een uur of 22 uur soms eerder soms later dat we pas terugwaren in het hotel of appartement, en nog nooit last gehad met de kinderen hoe jong ze ook waren, als ze moe waren vielen ze gewoon in de kinderwagen,jogger in slaap.

dit jaar is onze dochter ook 1,5 en zoals ze nu is verwacht ik verder ook geen problemen, wij zijn er de mensen ook niet naar om op vakantie al om 19.00 uur op de kamer te zitten omdat de kleine dan moet slapen ;)

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    whahaha die onthoud ik ff, en misschien neem ik die ook wel mee ;)

Deel Deze Pagina