Bij hoeveel mm hoort een ei normaal gesproken te springen? We zijn inmiddels voor onderzoeken bij de gyn beland en donderdag heb ik een echo gehad en was mn ei 11/12 mm. Ze zei dat ik over 3 dagen terug moest komen (morgen dus) omdat dan mn eisprong waarsch zou zijn. En anders na 2 dagen nogmaals komen, maar dan hadden we m iig zei ze. Gezien mijn temp ben ik bang dat ik gister mn eisprong al heb gehad. Had gisteravond ook last van mn buik, wat ik normaal bij mn eisprong ook heb... Nu ben ik dus bang dat mn ei te klein is als ie springt.... Wie heeft hier ervaring mee? Liefs Meis1984
Ik dacht dat een ei 20-22 mm moest zijn voordat ie springt. En gemiddeld groeit een ei 2 mm per dag. Dus dan zou je met 5 dagen wel een eisprong hebben, dus dat kan kloppen. Ik heb geen ervaring met te klein gesprongen eitjes (al heb ik deze ronde ook zo'n vermoeden .. dag 11)
Hoi Meis, Mijn eitje was 18 mm (op dag 11 van een cyclus van 26 dagen) en toen zei de gyn dat we die avond moesten aangrijpen om te klussen omdat het waarschijnlijk de volgende dag zou springen. Ze kon ook zien aan het baarmoederslijm dat het mooi was opgebouwd uit 3 lagen en al op mijn eitje aan het wachten was. Ik denk dus ook ong. 20 mm. Het is natuurlijk niet het eitje zelf wat 20 mm is maar de follikel waar het eitje in zit. Groetjes Vanilia
Onder de 15 springen ze niet , en als dat wel het geval is weet ik niet of het goed genoeg is om bevrucht te worden je eitje groeit gemiddels 2 mm per dag ik denk dat je morgen gewoon moet afwachten en dan met je gyn bespreken hoe en wat als ie alwel is gesprongen
Een follikel van 12 mm springt niet vanzelf, dat doet 'ie pas als je in elk geval boven de 16 mm zit. Bij de een springt 'ie al met 17-18 mm, bij de ander pas ruim boven de 20 mm. 17 mm is de ondergrens, omdat je eicel anders niet rijp is en niet bevrucht kan worden.