Avondeten 4 jaar en 6 jaar.

Discussion in 'Voeding' started by jannn, Jul 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Bedankt meiden voor zover voor jullie mening..
    Ik snap dat iets anders voorschotelen dus eigenlijk helemaal geen optie is...
    Toch maar laten eten dus wat wij eten en al is het maar een paar hapjes...

2. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    #22 sheann, Jul 15, 2015
    Last edited: Jul 15, 2015
    Oh ja helemaal vergeten te zeggen. Ik maak ook altijd wat leuks van het eten. Dan leg ik het neer in de vorm van een poppet je, een bloem, zonnetje of wat leuks. Dit vinden ze altijd geweldig.
    Oh en niet teveel op scheppen. Maar een paar hapjes van alles.
    Wat ook helpt is niet in discussie gaan. Het bord neerzetten. Als ze het eten prima en anders niet. Niet in discussie gaan of onderhandelen maar gewoon over de dag praten. En alleen positief commentaar geven als ze het wel eten. Afruimen als jullie klaar zijn met eten en niet te lang aan tafel laten zitten als ze niet willen eten.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,815
    19,111
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me aan bij de tips van Shean. En ben het ook eens met de groep die zegt 'niks anders aanbieden.' Wel varieer ik binnen 'eten wat de pot schaft' een beetje door wat meer van het een te geven en wat minder van het ander. (Bij onze oudste bijvoorbeeld: wat meer pasta en weinig saus).
    Ik vind dat een kind uiteindelijk best 2-3 dingen mag hebben die hij ècht niet lust en waarbij je wat anders aanbiedt. Maar inderdaad pas na een aantal keer proeven. En dus ontdekken dat er ook dingen zijn die je misschien niet echt lekker vindt, maar wel 'te eten' zijn.

Door bij alles wat de eerste keer niet meteen lekker is, iets anders aan te bieden, kweek je moeilijke eters. Wat dat betreft is eten voor mij net als andere dingen die een kind nu eenmaal moet leren. Leren lopen, fietsen etc. lukt ook niet meteen bij de eerste poging. Dan zeg je toch ook niet 'dat hoef je niet meer?'

4. 2jees

2jees Niet meer actief

En vooral van zoiets een klein beetje opscheppen, wij ouders geven vaak teveel. Dan is het beter te overzien.

Kijk, 1 of 2 dingen kan, dan eten ze weinig of niet, soms bewaar ik iets. Maar met iedereen rekening houden is wat te gek.

Ik deed vaak 1 of 2 schepjes macaroni en daarna een paar schepjes Witte macaroni met wat suiker. (Niet gezond I know ;)) Maar dan hebben ze hun goede wil laten zien en 10 tegen 1 als ze het steeds mee eten gaan ze het lusten ook.

Share This Page