Hier is het avondeten ook een drama, ik weet dat hij het lust want de enkele keren tussendoor dat hij wel at afgelopen weken, heeft hij hetzelfde eten gekregen en dan ging het zonder problemen . Ik probeer overdag nu maar wat groente in stukjes te geven. Ander eten gaat wel goed, brood, fruit en yoghurt vindt hij heerlijk en gaat zonder problemen. Maar met avondeten.. daar moet ik ook iedere keer weer andere trucjes op bedenken. Drinken lust hij haast niet dat vind ik nog vervelender.. En ik moet ook heel erg op zijn gewicht letten, heb een kinderarts die altijd over zijn gewicht zeikt (is gewoon een zeikmens, hij is licht ja maar niet TE).
Mijn zoontje eet ook al tijden nauwelijks avondeten. Vlees gaat er meestal nog wel in, maar groente en aardappelen laat hij sowieso liggen. Macaroni eet hij nog wel, maar nasi ook niet meer. En een gerecht met rijst eigenlijk ook standaard niet. Een toetje dan weer wel. (gewoon een bakje volle yoghurt) Ik schenk er weinig aandacht aan, anders gaat hij al huilen voordat hij aan tafel zit. Door hem niet te dwingen, heb ik hem in ieder geval zover dat hij gewoon aan tafel zit. En heel soms krijg ik er ongemerkt nog wel wat in gepraat. Maar 9 van de 10 keer zegt hij al "lust ik niet" voordat hij wat geproefd heeft, zucht. Tsja, het zij zo. Ik heb stille hoop dat het ooit over gaat.
Mijn dochtertje heeft dit een tijdje terug ook gehad. WIj hebben het heel makkelijk op kunnen lossen door haar 's middags warm eten te geven, en 's avonds fruit.. Toen dit goed ging langzaam het warme eten naar 's avonds geschoven. Nu gaat het 's avonds prima (als ze maar zelf mag eten). Zo wil ze nu niet meer 's ochtens pap of brood. De fles gaat wel razend snel leeg, dus brood op pap krijgt ze n uurtje na dr fles. Dan eet ze t wel redelijk goed.
Hier verschilt het per avond. Ons zoontje lust op zich wel alles, hij zegt soms wel van niet, maar dan weet ik dat hij er gewoon geen trek in heeft. Wij eten overigens vrijwel altijd aan de eettafel en eten alleen voor de tv als we pizza of frietjes hebben. Dat soort eten gaat er wel altijd in hihi. We proberen ook altijd wel trucs, hapjes tellen, zeggen dat papa/mama het anders opeet, dat als hij eet dat ie dan net zo groot en sterk wordt als papa etc. Maar wij maken er nooit een strijd van aan tafel. Hij krijgt echter geen toetje als hij niet eet. Wij eten zelf bijna nooit toetjes, maar voor hem hebben we altijd wel in huis. Gisteravond heeft hij bijvoorbeeld niks gegeten. Echt geen hap. Dus met een lege buik naar bed en daar doet hij niet moeilijk over, wij ook niet en hij wordt ook niet wakker van de honger. Als je kind verder gezond is, niet afvalt etc. zou ik het gewoon op zijn beloop laten.