Hoi allemaal, Dochterlief heeft een vreselijk irritante gewoonte van gemaakt dat zodra de telefoon afgaat ze hard gaat krijsen . Ik kan nooit normaal een gesprek voeren en soms belt werk mij op en horen ze altijd op de achtergrond een krijsend kind (ik vlucht de kamer in en doe de deur op slot). Dit kan toch niet zo verder? Hoe moet ik dit aanpakken?
Ocharme. Is het aandacht trekken, of weet ze nog niet helemaal wat een telefoon is? Anders eens op speaker zetten als je belt, of haar opbellen als je zelf niet thuis bent?
Is het bang krijsen of vervelen? Laat je haar zelf weleens bellen? En misschien kijken of een andere beltoon helpt? Sowieso is dit wel een leeftijd waar je haar kan leren dat het niet hoort. Als ze het doet om te vervelen zou ik na je gesprek "straf" geven en elke keer goed uitleggen waarom het niet mag. Als ze bang is juist zelf laten bellen of opnemen (bel bijv. met je mobiel naar huis) / andere beltoon proberen / op de speaker zetten
Als ze bijna 3 is heel duidelijk maken dat dit ongewenst gedrag is...mits jij natuurlijk niet 3 uur achtereen zit te bellen haha. Krijsen mag hier sowieso niet. Je praat normaal of ik luister niet.
je kan haar idd al heel goed duidelijk maken dat dit niet mag. als het hier te dol wordt met dl zeggen we soms heel ouderwets als grote mensen praten houden kindertjes hun mond. rond die leeftijd deed ik het vervelende gedrag vaak terug zodat ze kunnen ervaren wat ze doen en dat het toch wel heel vervelend is.
Herkenbaar maar dat wanneer ze alleen boven is in ons bedje ligt s' avonds maar (nog niet slaapt) en dan wordt ze onwijs bang en gaat ze krijsen. Heb de telefoon daar sinds pas weggehaald. Gisteravond om 20:00 ging de deurbel en precies hetzelfde verhaal. Snap ook niet wat het is want ze dan gewoon wakker en kijkt nog even tv in bed. Ze reageert dan ook heel bang.