Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik werk momenteel 20 uur per week in de thuiszorg. Ik was eerst van plan om ouderschapsverlof aan te vragen en 16 uur per week te gaan werken. Maar ik neig steeds meer naar een 0 uren contract, zodat ik zelf kan aangeven of ik kan werken of niet. Nu wil ik mijn kinderen wel graag naar de gastouder blijven brengen. Hoe zit het dan met kinderopvangtoeslag? Krijg ik dat wel? En hoe wordt dan berekend hoeveel je krijgt? Want ik weet natuurlijk niet wat mijn loon dan is.
Loon hoog inzetten. Je hebt recht op toeslag over het gemiddelde aantal uren dat jij hebt gewerkt + nog een aantal % extra. Ik neem onregelmatig uren af, daarom ga ik laag zitten in het gemiddelde aantal uren en pas ik dit in de loop van het jaar per maand aan. In exel heb ik een bestandje die mijn rooster bijhoud + waar alle afgenomen uren in staan.hij rekent per maand uit wat ik aan opvang kwijt ben. En wat ik gemiddeld kwijt ben + wat ik heb opgegeven heb bij de belastingdienst. Zo kom ik niet voor verrassingen te staan.