Hallo, Morgen ga ik weer aan het werk na mijn verlof en vakantie. Ik werk 20 uur in de week wat neerkomt op 2 en 3 dagen om en om elke week. Onze zoon is 15 weken en weegt 8 kilo, 66 cm lang. Het is een flinkerd. We zijn al weken aan het oefenen met de fles met afgekolfde moedermelk. Op allerlei manieren maar hij heeft éénmaal een flesje leeggedronken, dat was in het begin toen we met oefenen begonnen... Op het consultatiebureau voorspellen ze dat hij echt de fles wel drinken zal als ik er niet ben. Anders zal hij s'avonds de schade wel inhalen. Mijn vraag/ onrust is: wat als hij de fles niet aanpakt? Mag/ kan hij wel zo lang zonder voeding? Is het goed/ verantwoord als hij s'avonds de schade inhaalt? Mogen we anders ook iets van fruit geven met rijstepap op een lepeltje? Of is dat nog te vroeg? Ik hoor het graag, ik merk dat ik erg ongerust ben. Wat zou ik hem graag de borstvoeding zelf geven! Helaas is dat niet mogelijk... alvast bedankt voor jullie reactie. Bettika
Hallo Bettika, Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Dat komt wel vaker voor hoor. Het kan inderdaad zijn wanneer jullie er zelf niet zijn, jullie zoontje wel (eerder) de fles neemt. Dit verschilt een beetje per kindje. Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt maar misschien wat tips: - speen in wat afgekolfde moedermelk dopen, - speen licht verwarmen, - flesje door iemand anders laten geven. Wanneer je zoontje een langere tijd geen voeding heeft gehad is het goed om in de gaten te houden dat hij niet suf wordt en daardoor niet meer wilt drinken. Voor fruit en pap is het misschien nog wat aan de vroege kant. Dit kan dan ook weer te koste gaan van de borstvoeding. Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten, succes met weer beginnen te werken! Groetjes Angelique