hallo! Ons meisje van 15 maanden drinkt sinds enkele dagen weinig tot geen water, en ze begint ook haar flesjes te weigeren... Gisteren avond heeft ze bijvoorbeeld na aandringen 90 Cc gedronken van een volle fles (270CC) Deze morgen volgens mijn man zelfs maar 50 CC. Meestal is haar pampertje 's morgens barstensvol, en deze morgen nog kurkdroog.. Ik bied ze elk uur water aan en laat in haar speelhoekje ook een flesje water rondzwerven. maar op het einde van de dag is er amper iets uit dat flesje. Ze is ook wel wat ziekjes nu...Ze heeft volgens de Ka babyastma dus ze moet nu AB, aerosol en ketotifene. Kan het daardoor zijn dat ze geen dorst heeft? Is ze haar flesjes beu smorgens en 's avonds? wat dan geven als alternatief? In dit warme weer is het toch wel belangrijk dat ze voldoende vocht binnenheeft hé. en zoals je ook wel weet, heeft een 15 maandertje TONNEN energie dus ze zweet enorm veel! Oja, gisteren heeft ze in de creche ook terug een dutje nodig gehad in de opvang. Dat is al geleden van haar 11 maanden dat ze nog een ochtenddut nodig had. Ik maak me eigenlijk wel wat zorgen... groetjes!
Hoi, Soms helpt het om te kiezen voor een andere beker, bijvoorbeeld een beker met een rietje of een andere tuitbeker. Misschien is een pakje met een rietje interessant? Zelf waterijsjes maken met het warme weer kan ook. Probeer ook eens een beetje rooibosthee, misschien drinkt je kindje liever iets warms. Succes! Groetjes eveline