Hoeveel gram groente en fruit? baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door aardbei1707, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Dit onderwerp is misschien al wel vaker naar voren gekomen maar toch vraag ik me af hoeveel gram jullie kindjes eten.

Mijn dochter at van het fruit altijd een klein olvarit potje op. Als ik iets vers doe is het 1 stuk fruit.

Groente eet ze nog niet zoveel. Net niet een heel potje olvarit. Vers vind ze tot nu toe nog niet zo lekker..

Ook heb ik nog een vraag over bepaalde fruitsoorten. Ik heb nu een potje met aardbeien gegeven.. maar ik lees weer dat je aardbeien beter nog niet kan geven..
    Ik wil eigenlijk van de week banaan met kiwi vers geven.. (staat in het opperdepop boek) maar kiwi kan je beter ook nog niet doen..
    Iemand ideeën hierover?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb altijd vers gegeven en af rn toe voor het gemak wel eens een potje.
    Qua fruit geef ik; banaan, appel, mango, kaki, perzik (als ze er zijn) meloen, druiven, eigenlijk alles, soms banaan met mandarijn en liga. En ook alle fruitsoorten apart of verschillend gemengd. Ik maak porties vsn 100 gram, vries dit in (zonder banaan) en combineer de verschillende soorten. Ze eet zo'n 200gr.
    Groenten krijgt ze; courgette, broccoli, boontjes, bloemkool, peentjes, pompoen, etc, ik maak prakjes van 200gr en dat eet ze ook op.
    Bij mij gaan de groenten potjes er niet zo makkelijk in, behalve oma's ovenschotel van olvarit. Vers vindt ze veel lekkerder.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oke dus zowel fruit en groente krijgt ze 200 gram?
    Ik heb vandaag voor het eerst zo'n groot potje fruit en ik wis nu niet of ik dat helemaal kon geven..

Groente is ze niet zo dol op.. dus ja dan stop ze vanzelf! Fruit vind ze heel lekker!

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hoe oud is jou dochter? krijgt ze 3 of 4 flessen?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ga je het dan wegen?

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Nou ik zat meer in me maag met het potje wat ik vanochtend gaf. Normaal krijg ze een klein potje en nu vroeg ik me af wat de meeste baby's van ongeveer 7 maanden aan groente en fruit eten:)

7. sjak

sjak Niet meer actief

Dirksmama, ik heb bakjes van xenos voor 100 cc en bakjes van de blokker van 200 cc, hoef je niet te wegen, alleen te vullen...

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik weeg nooit af. Geef gewoon fruit en groente tot ze genoeg heeft. Nu met 9 maanden zitten we bijv. op 1 flinke aardappel en twee keer zoveel groenten (soms 2 soorten, soms 1) en 3 tot 4 stuks fruit (maak wel onderscheid tussen groot en klein fruit, bijv. een paar partjes mandarijn tel ik niet als 1 stuk).

En als ze groente niet zo lekker vindt, moet je het gewoon blijven proberen. Het is nu maar bijvoeding, dus niet erg als ze maar 1 hapje eet. Door altijd vers te geven gaat ze vanzelf wennen aan de grovere structuur en andere smaak.

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh die bakjes zijn wel handig!

Groente blijf ik zeker ook aanbieden, ze heeft gewoon echt een voorkeur! Gaat al stukken beter als in het begin want toen moest ze er helemaal niets van hebben!

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wat zeggen jullie van soorten fruit? Kan ik kiwi al geven of beter nog even mee wachten?

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ligt er aan, inprincipe mag het niet want allergie blabla.
    Ik dacht ik zie het ook in de potjes dus ik geef het gewoon, hier geeft ze geen reactie behalve dat ze makkelijker poept sinds ik vers fruit geef.

Hier eet ze 2 stuks fruit en flink wat groentes, weet niet hoeveel. Had laatst wel voor de grap gewogen dat was 200 grm maar ik geef meestal meer, ik was toen een beetje gierig geweest met dr eten haha.

Jij bepaalt wat ze eet en je dochter hoeveel

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb er nog geen kiwi gegeven, maar dat ligt meer aan het feit dat ik kiwi niet lekker vind, dus heb het nooit in huis, denk er ook niet aan.
    Aarbei heeft ze wel al op, vind ze ook lekker. Als ze geen rode plekjes krijgt of een andere reactie kan je het gewoon geven.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb kiwi ook vrij snel gegeven, hier vond ze rijpe kiwi's echt heerlijk en ze kan er ook goed van poepen. Ook geen allergische reacties.

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oke! Ik ga het gewoon proberen van de week! lekker een banaan kiwi hapje!:)

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Kiwi hier ook gewoon gegeven enngeen problemenmee gehad. Kiwi met banaan geef ik ook vaak.

Ik heb van die bakjes van avent en daar zit 200 gram in als ie vol zit. Meestal eet hij dat helemaal op. Fruit bied ik meestal 1 stuks aan of soms dan gemengd dan zijn het er twee maar hij eet alles op meestal....

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Bij een kiwi moet ik alleen niet die pitjes geven toch? die moet je eruit halen?

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste pas na 1 jaar kiwi geven, ook ivm allergieën. Jongste dus verhoogde kans op allergieën maar die reageert tot nu toe nergens op.
    Met een maand of 9 ga ik citrusvruchten geven en als dat goed gaat, daarna kiwi.

Wat betreft hoeveelheden, geen idee. Ik geef gewoon wat ze wil.
    De ene keer heeft ze na een half stuk fruit genoeg en laatst had ze avondeten (1 aardappel + schep groente) en heeft ze er nog bijna een hele banaan achteraan gegeten.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nee hoor... Die worden vanzelf weer uit gepoept :D

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Mijn dochter (7 maand en een beetje) eet 1,5 tot 2 stuks fruit, en ruim 200 gram groente/aardappel/pasta. Ik heb nog geen kiwi, aardbei en citrusvruchten gegeven. Ze krijgt vooral mango, pruimen, appel, peer, banaan en gister voor het eerst kakifruit.

Groente tot nu toe wortel, bloemkool, brocolli, andijvie, sperciebonen, courgette, avocado, tomaat, wokgroente, paprika. Ik kook meestal vers, 1x per week maak ik een heleboel en vries het dan in. Op visite of in een restaurant krijgt ze potjes smurrie. Maar ik merk dat ze aan een potje van 200 gram eigenlijk niet genoeg heeft, ze krijgt dan een extra lepel griekse yoghurt als toetje.

20. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier een mannetje wat wel aardig eet. Het verschilt wel een beetje per dag. Hij eet meestal 1 à 1.5 stuks fruit op een dag, tussen de middag een hele boterham en einde middag aardappel/rijst met groenten. Ik maak meestal een portie van 200gram en ene keer eet ie alles op en andere keer heeft ie maar de helft op, meestal krijgt ie er dan nog een toetje achteraan, wat kwark of fruit wat over is. Flessen wil ie niet echt meer, hij krijgt er 3 op een dag maar laat steeds meer staan.

Deel Deze Pagina