Ik hoop dat iemand van jullie dit weet: we hebben bij de supermarkt van maggi een zakje gehaald dat heet: braadstomen: mix voor kip provenciaal en braadzak. Nu keek ik achterop het zakje en toen zag ik er behoorlijk wat kruiden inzitten namelijk: - paprika - knoflook - koriander - zwarte peper - marjoraan - gember - peterselie - basilicum - rode bietensap - oregano - thijm - cayennepeper eh..........mag ik al deze kruiden gewoon eten als ik net zwanger ben of liever niet?
Natuurlijk mag je dat allemaal eten! Je bent zwanger (GEFELICITEERD!!) en niet ziek! Kijk anders op: www.voedingcentrum.nl Lekker genieten hoor!
Tuurlijk, lekker eten!! Er zijn niet zoveel kruiden die je niet mag eten. En zeker in de hoeveelheden in normaal eten valt dat wel mee. Van veel kaneel weet ik toevallig dat het wel schadelijk is, maar de hoeveelheid in een punt appeltaart echt niet.. Je kunt hoogstens wat maagzuur krijgen van de scherpe kruiden: een glaasje melk doet dan wonderen
Het klopt inderdaad dat sommige kruiden op de baarmoeder werken (daarom drink ik nu geen salie-thee meer), maar dat is alleen als je er grote hoeveelheden van inneemt. Kruiden die in bijv. pakjes zitten kun je gewoon eten, in die hoeveelheid is het niet schadelijk.
Meid lekker eten! Ik ben opgevoed met pittig en kruidig eten en mn baby spratelt lekker rond in mn buik. Doen wat je gewend bent..alleen met de rauwe dingen uitkijken.