Avondeten <> Gedrag (koklhalzen!?!)

Discussie in 'Voeding' gestart door Johannal, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hallo,

Even een vraagje. Onze zoon heeft eigenlijk altijd goed gegeten. We zijn met zes maanden heel langzaam de bijvoeding gaan introduceren en ondanks dat hij de eerste maand ongeveer soms nauwelijks iets at (wennen/oefenen ed) waren we altijd heel tevreden. Maar sinds kort (week of twee) tja eet hij zijn avond eten 'slechter'. Hij draait gelijk zijn hoofdje weg, slaat naar de lepel of begint te kokhalzen als hij toch een hapje heeft genomen. Het gebeurt niet elke keer maar het is toch niet meer zo ontsapnnen en gezellig als voorheen zeg maar. Soms eet hij een paar hapjes soms helemaal niets. Brood en al het andere eet hij prima. Avondeten was voorheen ook nooit een probleem.

Nou is hij veel ziek, snot verkouden, maar dit is eigenlijk al de hele winter. Daarnaast heeft hij eind december / begin januari een week veel over gegeven en toen dus eigenlijk alleen maar melk gedronken en pap gegeten. Heeft hij toen geleerd dat hij als hij overgeeft/ gaat kokhalzen dat hij dan niet verder hoeft te eten? Ook is pas zijn eerste tandje door gekomen kan dit een oorzaak zijn?

Wij willen hem niet dwingen wel proberen we soms een hapje te verstoppen onder wat fruitmoes maar dat heeft hij meteen door en dan gaat hij gelijk weer kokhalzen! Nu hoeft hij na een aantal keer lief aanbieden niet verder te eten.

Fruitmoes en pap eet hij wel. Sterker nog als hij niet verder hoeft te eten en vervolgens een bakje pap (ik wil hem niet met een leeg buikje laten slapen) krijgt is alles weer goed en kan hij meteen weer lachen ook al was hij tijdens de aardappels aan het huilen of boos doen! Vandaar dat ik me afvraag of het niet toch ook een beetje 'streek' is van hem!?!?

Hoe kunnen we dit aanpakken?

Overigens krijgt hij alleen maar vers eten dus geen potjes zeg maar... alleen ik geloof eigenlijk niet dat dit er wat mee te maken heeft.

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    niemand herkenning of tips?

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk toch als ik dit zo lees, dat hij gewoon het avondeten niet wil eten. Er zal voor hem een reden zijn.
    Maar als hij het brood wel goed eet, zou ik hem zijn warm eten wel aan blijven bieden, desnoods een keer een potje proberen. Als dit niet werkt, zou ik erbgeen strijd van maken. Des te meer krijgt hij er een afkeer voor. Ieder kind krijgt een periode dat ze slecht gaan eten. Als hij overdag wel gewoon zijn brood ed krijgt en s avonds wel zijn toetje, kan hij er wel even zonder. Wel gewoon blijven aanbieden. Misschien alles in stukjes voor hem zetten en niet prakken?

Het is erg lastig, maar wanneer jullie geen druk op hem leggen, gewoon voorzetten en hem zijn gang laten gaan zal het uiteindelijk wel weer goed komen. Het kan alleen een tijdje duren ben ik bang.

Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina