Allergische reactie of kinderziekte?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boordevol, Nov 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Al bij de dokter geweest maar dacht ga toch even hier verder vragen.

Kind heeft geen koorts, sinds eergisteren ineens rode vlekjes die enorm jeuken. De rode vlekjes zijn er zoveel geworden dat het op sommige lichaamsdelen een grote rode vlek is.

Dokter denkt alleegische reactie omdat kind verder neit ziek is. Klaagt alleen over hoofdpijn maar eet, drinkt, normale temperatuur, speelt en is actief. Allergiepillen en verkoelende gel mee. Maar dit is dag 3 van de jeuk en vlekjes worden niet minder. Vandaag is kind beetje misselijk en heeft hoofdpijn maar verder gewoon vrolijk en actief.

Herkenbaar?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wanneer ben je bij de dokter geweest ervoor dus wanneer gestart met allergiepillen?

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Gisteren. Maar ik twijfel nu of ik ermee door moet gaan. De misselijkheid kan trouwens een bijwerking zijn.

4. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    Lijkt het op netelroos?

Zo van een stukje is het lastig beoordelen. Een allergische reactie zou heel goed kunnen nav. Wat je verteld.
    Aangezien je pas sinds gisteren medicijnen hebt zou ik even doorgaan en evt morgen terug naar de huisarts.

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    Als misselijk een bijwerking is, weet je in ieder geval waar dag vandaan komt!

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Hier heerst mond hand voet ziekte. Al is er ook 1 dokter bij die bleef volhouden dat het eczeem was.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Zijn beide wangen zijn nu ook rood. En op zijn handen zitten nu ook rode vlekjes. Dat is nieuw sinds na het doktersbezoek.

Ik vind het lastig om erop te vertrouwen dat het een allergische reactie is nu de vlekjes blijven komen. Maar hij is ook nie techt ziek. Geen koorts. Pff, lastig. Ik zal dan in elk geval de allergietablet geven. Dat is een keer per dag.

Weet ook niet of hij morgen naar school kan. In principe wel want hij voelt zich over het algemeen oke.

Hier en daar (heel weinig) zie ik trouwens een rood pukkeltje dat meer op een puistje lijkt, met een kopje maar heel klein.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoe ziet de tong eruit?

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Wat je beschrijft zijn galbulten, vaak een uiting van een allergische reactie.

Blijf de medicatie wel geven en probeer na te gaan waar hij allergisch voor zou kunnen zijn.
    Hoofdpijn heeft mijn dochter vooral bij hooikoorts en soms wat traanogen, dus het kan!

10. Wil je misschien een foto plaatsen?

Mijn zoontje heeft regelmatig een allergische reactie en krijgt netelroos dan maar dit verminderd wel weer in drie dagen.

Is je zoontje hiervoor ziek geweest?
    Pas ingeënt?

11. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Welke medicijnen heb je meegekregen aerius? Dan zou het toch wel stukken minder moeten worden bij een allergische reactie

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn dochter zit sinds deze week ook helemaal vol met rode jeukende bultjes waarvan een aantal zich lijken te ontwikkelen als puistje. Ze was al bekend met allergieën en heeft nu andere tabletjes daarvoor gehad.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Bedankt allemaal voor de reacties.

Zijn tong ziet er Gewoon normaal uit. Beetje rood maar geen gekke dingen erop.

Ik geef hieronder even op iedereen antwoord:

Hij is niet ziek geweest. Hij heeft wel gedouched met een nieuwe douchegel van dermocare voor kinderen bedacht ik mij.

Een foto zal ik even pb sturen.

Medicijnen: aerius inderdaad, 2.5 mg. Gister een tablet gehad en net eentje.

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Bij hem zijn het geen bultjes maar echt vlekjes. Zijn achterwerk was gister gestippeld door de vlekken en nu volledig rood en aan de zijkanten loopt dat rode weer uit in vlekjes en zie je zijn normale huid.

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Ik vind het nog steeds op mond voet hand ziekte lijken. De rode wangen passen daar ook echt bij

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ben bekend met allergische reacties.

Lijkt mij dat je wel iets moet hebben gedaan waarop hij allergisch reageert.
    De douchegel kan...maar geeft nooit zo'n heftige lange reactie ( ik heb die allergie namelijk)

Ik ga mee met @Snoeki

17. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Bij rode wangen gaat bij mij het 'vijfde ziekte'-belletje rinkelen

18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Heb je er een foto van? Mijn dochter heeft, lijkt het, 2 weken geleden hetzelfde gehad. Die had alleen vooraf wel 1 dagje koorts. Ook bij ha geweest, vooral voor de jeuk. Maar die kon het ook nergens bij plaatsen en gooide het op een willekeurige virusinfectie. Na de eerste anti jeuk pil van schhonouders, heeft ze geen jeuk meer gehad :) verkoelende zalf 1x gesmeerd

jet128 likes this.
  19. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Foto heb ik prive gestuurd.

Ik ga denk ik mee in de gedachten dat het geen allergische reactie is en waarschijnlijk de vijfde ziekte omdat het zich ook kenmerkt door het niet echt ziek zijn. Dat zou dus goed passen. Hij is wat vermoeider dan normaal maar heeft nog steeds eetlust, energie en is actief. De verkoelende gel vindt hij vies op zijn lijf (vindt hij plakken).

Bedankt allemaal voor de reacties.

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Dat gaat ook samen met koorts en vervellen toch of niet? Kan me van enkele jaren geleden herinneren dat de hij dat heeft gehad en daar was hij wel echt ziek van.

Share This Page