Sinds mijn dochter een paar weken geleden ziek is geweest, moet ze niet veel meer van haar potjes hebben. Ze wil nu juist wel vers eten. Hartstikke goed natuurlijk, maar hoe weet ik nu of ze ongeveer voldoende binnen heeft gekregen? Vanavond heeft ze bijvoorbeeld een halve aardappel en een stuk of 5 sperziebonen gegeten. Op een gegeven moment wilde ze dat niet meer en kreeg ze nog wat yoghurt. Dat ging wel op. Omdat ik het zo weinig vond heb ik nog een half broodje voor haar gesmeerd en die is ze nu met smaak aan het opeten Wat heeft een baby van haar leeftijd ongeveer nodig qua avondeten? Als ik op internet kijk zie ik grote hoeveelheden, dit redt mijn dochter nooit
Volgens mij is dat heel goed hoor, een halve aardappel en 5 boontjes! Als ze niet meer op kan houd het op he.
Poeh weet je ik doe dat alitjd op gevoel....maar in je cb boekje staat volgens mij het aantal lepels van elk ... Maar als je kindje zelf aangeeft genoeg te hebben is het toch prima zo...hier geef ik ook altijd een toetje
Bedankt voor jullie reacties Het is niet zo dat ze vol zit, ze heeft dan gewoon geen trek meer in warm eten. Voordat ze ziek werd was avondeten haar favoriete hap van de dag, dus het is even omschakelen voor ons, dit Cindy, klopt! Dat staat inderdaad in het CB-boekje, ik vind dat echt wel veel!
Ik vind het ook altijd lastig. Ik hoorde al zo'n 3 eetlepels... Maar dat is hier snel te weinig. Hij redt het sowieso nog niet zonder de 4e fles smiddags.
Ik vind het niet heel weinig hoor. Gewoon eten aanbieden en kijken wat ze lust. Hier krijgt ze altijd nog voor het slapen gaan bv, neem aan dat jou kindje ook nog een fles krijgt voor het slapen gaan?
Dat wil ze niet. Ik ben allang blij dat als ik op 500 ml melk op een dag kom. Ik moet haar de fles op een lege maag geven, dan drinkt ze er redelijk wat van, anders kan ik het echt vergeten! Ze houdt niet van haar melk..
Lust ze yoghurt wel graag? Hier krijgt ze ook nog vaak wat fruit 's avonds maar geen yoghurt als toetje ivm allergieen. Als ze niet zoveel avondeten heeft gehad, komt ze zelf wel om fruit vragen. Maar over het algemeen hier een goede eter.
Ja, (vanille)yoghurt vindt ze heerlijk Soms geven we ook fruit na i.p.v. yoghurt, zodat ze toch wat vitamientjes binnen krijgt op een dag Ze zal vanzelf wel weer wat meer avondeten gaan eten hoop ik
Denny eet 200 gram avondeten. ik maak altijd 3/5 groente, 1/5 aardappel en 1/5 vlees. in grote hoeveelheid en dan iedere dag 200 gram
Weeg je dat serieus echt zo af in die verhoudingen en zo? Waarom? TS, voor 8 maanden is een halve aardappel en 5 boontjes niet te weinig hoor. Het blijft nog even bijvoeding, ze heeft daar niet zoveel van nodig. Veel kindjes zijn geen grote eters, en als ze 1,5 worden eten ze nog minder. En groeien toch prima. Ik zou aar avondeten in de volgende volgorde aanieden: eerst groente, dan aardappel/ pasta, dan vlees. En als ze geen warm eten meer wil, maar toch nog jonger heeft, is het inderdaad prima om wat extra fruit te geven.
hier doen we dit bovenstaande idd, werkt prima! en we kijken gewoon hoeveel ze op kan. 5 boontjes en een halve aardappel is hier ook genoeg hoor. en soms nog wat vlees. ze groeit er prima op Dus ik zou me geen zorgen maken.
Ja ach gewoon doen wat jij denkt dat goed is hoor...het zijn maar richtlijnen van het cb. Hier eet ze dat zeker hahahaha
Hier nog nooit eten afgewogen. Ze eet hier meestal 2 aardappels, flinke schep groente en klein stukje vlees sinds haar 1e. Daarvoor kreeg ze alleen wat gehakt of kip als dat ergens doorheen zat (vanaf een maand of 10). Hier komt alles gewoon op 1 bordje. Ze eet vaak eerst het vlees, dat vindt ze het lekkerst en daarna de rest.
tja ik doe het op gevoel..toevallig gister een stamppotje gemaakt van 2 aardappels en veel brocolli, dus was echt groen.. En daarvan heeft ie meer als de helft van op.. maarja van de week macaroni, en dan heeft ie echt een groot schaaltje op ik zorg altijd dat de groente die ik opschep op gaat (of zo goed als op)...en dan zn rijst pasta of aard en vlees nog zoveel als hij kan...en dan vind ik het gewoon goed hoor... het ligt er ook maar helemaal aan, heo de dag is verlopen, hoelaat en hoeveel hij van al het andere gegeten heeft... Aangezien hij vaak max 1,5uur na het eten gaat slapen met een fles melk (ie ik nog even belangrijker vindt)...maakt het mij niet uit als ie niet zoveel heeft gegeten Die aantallen van cb, red ik hier ook niet hoor...is ehct veel te veel..maarja mn zoontje groeit dan ook niet volgens gemiddeld (soms eet ie 5 sperzieboontjes, volgende dag een halve courgette)
Bedankt voor alle reacties dames, dat stelt me wel gerust! Vandaag waren we laat thuis (allebei gewerkt) en werd het dus wel een potje voor mijn dochter. Na een paar hapjes wilde ze niet meer. Ik had verse mango in kleine stukjes gesneden en ze at wel van haar potje als ze tussendoor ook een stukje mango kreeg, de kleine lekkerbek Fafje; hoe maak je de macaroni? Misschien dat mijn dochter dat ook lekker vindt! Moet toch een beetje variatie aan zien te brengen
tomatensausje met gehakt courgette en paprika, italiaanse kruiden, verse knoflook, verse basillicum soms of peterselie dat soort dingen...voor ons met ui en een schep sambal erdoor heen Ohja en ene heeel klein btj geraspte kaas door de saus, hij vidnt het zo heelrijk heh...zo jammer dat ie reageert op tomaat dus ik geef het niet vaak!
Ik weeg z'n eten ook wel zodat hij per keer zo'n 200gr heeft (en ook wel ongeveer in die verhoudingen omdat ik groente het belangrijkst vind). Hier overigens niet elke dag vlees,vis,ei er bij. Als ik hem zelf laat kiezen hoeveel hij eet gaat er denk ik nog wel meer in, gaat nu in ieder geval altijd op. Wat is het minimum en maximum wat een kindje van 8 maanden "moet" eten? Na z'n eten krijgt hij ook nog 100ml yoghurt, moet toch zat zijn?? Hij eet het nu grof gepureerd/geprakt, en ik maak dat voor een hele week klaar en vries het in.
Oh echt? Joh, ik dacht dat ze nog geen kruiden mochten! In dat geval kan ik dat zeker ook eens maken Vanavond heeft ze gegeten als een kleine bootwerker! Ik had broccoli, aardappels en een stukje pangafilet uit de oven. Ze heeft een hele aardappel, 2 scheppen broccoli (dat heb ik geprakt) en een groot stuk vis op en daarna nog een toetje