Avondeten, hoeveel ongeveer?

Discussie in 'Voeding' gestart door Feilo09, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

feilo, nou das veel hoor!!!
    ja qua kruiden, gewoon niet echt pittig, maarja ik doe wel peper, niet super veel..merk het gauw genoeg als het te is..! en geen zout natuurlijk...maar ben wel pas kruiden toe gaan voegen, toen hij alles echt puur lustte!

vandaag kon hij niet met ons mee eten, had ik vis spinazie met roerei en rijst door elkaar gemixt, soort nasietje hihi..hij vond het heelrijk..hele bak op!

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja ik stond er ook van te kijken :$ Ze zat bij elke hap "mmmmmmmmm" , haha zo leuk!

Is het misschien beter als ik macaroni met wat groente, klein beetje tomatenpuree en wat gehakt probeer om te beginnen?

Jouw kleine heeft ook lekker gegeten vandaag zeg! :D

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja waarom nie...ik doe niet zo'n dikke saus moet ik zeggen, ik doe wel echt verlengen met water...aangezien hij op tomaat reageert...

zou zeggen probeer het is...wat knoflook is ook al lekker smaak genoeg hoor
    en als jullie het zelf ook eten, geef je haar een hapje van jou, met kruiden, kan ej kijken hoe ze dat vind, zo doe ik het vaak!

4. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wij gebruiken voor onze macaroni meestal Knorr macaroni-mix. Daar zit wel wat zout in geloof ik. Mag dat dan evengoed?

En mag ze ook al knoflook? Wat fijn zeg, zo wordt gevarieerd eten toch een stuk makkelijker! :D

5. fafje

fafje Niet meer actief

oh die pakjes zou ik niet doen...maar ik ben zelf niet moeilijk in laten proeven...

alles wta ik op mn bord heb..natuurlijk echt heeele zoute dingen niet...maar komt weinig voor...of ehct hele pittige dingen...
    tja ik geef gewoon 1 hapje..of soms alleen proeven ..super wienig..en kijk naar zn reactie...hihi..

kijk wij eten geregeld pittig, ik ben indisch..en in onze familie kon ieder kind zonder problemen aan de darmen goe dtegen pittig eten..ik probeer hem daar een btj aan te laten wennen..dus als ik iets heets eet...lik ik het heel erg af natuurlijk..en geef em een heele ini mini stukje, gewoon om te proeven...

mss vinden sommige mensen dit heel slecht..maar t gaat mij gewoon om t proeven!

MIj is uitgelegd, dat alles qua kruiden mag, behalve zout en echt pittig (vor de darmen)...dus verse knoflook is hier ehct favoriet

6. Alita

Alita Niet meer actief

pakjes nu nog niet doen daar zit heeeeel erg veel zout in namelijk!

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Okee, dat zal ik dan nog niet doen :)

Hebben jullie succesrecepten voor jullie baby's?

Ik heb nu al geen inspiratie meer over het avondeten :)
    Van de week heeft ze al bruine bonen, worteltjes en broccoli gekregen.
    Misschien iets met courgette doen? En hoe lang moet dat ongeveer koken?

En mag mijn dochter ook rundergehakt als ik dat rul?

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja vinden ze lekker hoor!

courgette gewoon prikken tot dat jij denkt dat het de goede garing heeft...mijn zoontje houdt van wat knapperige groente...maar soms bak ik het wat zachter,...ligt er maar aan in welke vorm hij het eet!

hier is echt favoriet gebakken aardappeltjes, stukje vis en makat niet uit welke groente
    (zoete aardappel en pompoen zijn mega favoriet)

9. Alita

Alita Niet meer actief

Ja hier kook ik vaker voor 2 dagen achter elkaar...
    Maar niet elke dag vlees....en dan idd rijst of aardappelen of spaghetti....

Tja recepten....uhm gewoon van alles geven hahahaha...
    Courgette vindt ze hier heeeeerlijk....deze kook ik wel maar doe ik ook wel eens bakken...

10. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Thanks, Fafje en Cindy! Ik ga zo direct even boodschappen doen :D

Nog een vraag (wat stel ik veel vragen :)), bij ons winkelcentrum staat altijd een viskraam en ik heb net bedacht dat ik lekker een visje voor mezelf ga halen na het boodschappen doen. Welke vissoorten mag ze wel en niet? Mijn moeder vertelde dat ik met een half jaar al zoute haring kreeg, maar de naam zegt het al; volgens mij is dat nog niet goed?

11. fafje

fafje Niet meer actief

haha nee zou ik niet doen...maar als ik kibbeling eet...krigjt mijn zoontje heus wel een hapje van de binnenkant hoor (dus zonder korst), is toch gezond!

mn zoontje vindt zalm ook zo lekker!

Deel Deze Pagina