avondeten ideeetjes

Discussie in 'Voeding' gestart door baby001, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

De titel zegt het al... wie o wie weet er lekkere avondmaaltijdideetjes voor een baby van net 9 maanden?? Ik ben even uitgedacht :) ze kan namelijk nog niet alles eten wat wij eten...

Kom maar op met jullie leuke en lekkere ideeen! :)

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Gisteren zelf gebakken aardappels gemaakt met Italiaanse kruiden, gebakken in olijfolie. Gekookte bloemkool en broccoli er bij.
    Yoghurt met gepureerd fruit als toetje.
    Gekookte wortels met pasta en rauwe paprika gaat ook goed. Vooral de gele en de rode paprika smaakt ze goed. ( zonder tandjes)
    Pannenkoek met soja melk, en appelstroop.

Eigenlijk eten ze met ons mee, maar ik voeg later voor ons zout en specerijen toe. Soms eten ze veel en soms niet.
    Werkt prima en makkelijk zo

Gr iris

3. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik maak een keer per week een lading zakjes klaar. Ik koop veel verse groente en snijd dat in stukjes. Vervolgens verdeel ik dat over de zakjes en doe die in de vriezer. Elke dag haal ik er een zakje uit en stoom de groenten gaan en vervolgens pureren. Soms met couscous erbij, soms met een stukje aardappel, soms met gierst of met een beetje (spelt)pasta of zilvervliesrijst. Ik heb ook altijd vis in de diepvries liggen, daar snijd ik zo nu en dan een stukje af en die stoom ik mee met de groenten. Mn baby van 9 maanden vindt het heerlijk. Ik doe het ook tussen de middag ipv brood.

Deel Deze Pagina