Verse groenten en fruit.

Discussie in 'Voeding' gestart door wendyp, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zoals ik in mijn andere topic al schreef, is Sasha niet zo'n hele goede eter.

Zowel potjes als vers.

Alleen zou ik nu wel graag over willen op vers, maar ik heb echt geen inspiratie. Ik kom eigenlijk altijd uit op broccoli, bloemkool met aardappeltjes en peer.

Ik weet het niet meer. Kan haar moeilijk alleen dit geven. Banaan enz, dat wil ik haar niet geven, want ze heeft al zoveel moeite met poepen.

Ze is trouwens wel helemaal lijp op komkommer.

Heb wel eens courgette gekookt en willen geven, maar dat blijft nog zo draderig (is dit een nederlands woord? hihi)

Wat zou ik haar nog meer kunnen geven?

Alvast bedankt!

KuZzz

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier vind ze bietjes lekker (krootjes) en sperzieboontjes, worteltjes.
    Spinazie vind ze niet zo, had ik gisteren geprobeerd.
    En als fruithapje is ze hier weg van een sinasappel persen met 2 liga kaken prakken. Dus een lekker moesje.
    Soms een druifje tussendoor, maar dat is zo'n gepulk om het velletje eraf te halen.
    Heb nou pruimen gekocht wil ik ook proberen, maar dat is zomaar tussendoor wat hapje maar geen fruithap.
    Pas een paar stukjes meloen gegeven, vind ze ook lekker.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Van citrusvruchten krijgt ze nog heel erge darmkrampen. Laatst een mandarijn geprobeerd (geen succes kan ik je vertellen, ze vond het wel heel lekker)

Mogen ze al spinazie dan? :oops:

Ik vind bij meloen altijd zo moeilijk te zien/voelen wanneer het rijp is.

Sperziebonen, eigenlijk helemaal niet aan gedacht, worteltjes uit een potje gaat, worteltjes vers gaat ze mee spelen hihi.

Bietjes kan ik wel eens proberen (is dat lekker? zelf nooit gegeten) en pruimen inderdaad ook een idee.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fruit: Druiven, mandarijn, appel, banaan. In de zomer ook perzik/nectarines. En misschien weer eens meloen. Mango koop ik wel eens, maar dat lust ze niet, dus ik eet het op ;).

Groente, wat Eva lust: brocoli, bloemkool, sperziebonen, boerenkool (stampot), (liefst gebakken) aardappel. Wat Eva niet echt lust, maar we wel geven: witlof, rode kool, paprika, wortel (paprika en witlof gaan nog wel, rode kool en wortel eet ze echt niet).

5. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Thom is gek op doperwten (uit de vriezer) ook verse worteltjes vind ie heerlijk. Combinatie aardappel, witlof appel vind hij inmiddels ook erg lekker, maar er gaat niks boven doperwt ;)

qua fruit lust hij eigenlijk tot nu toe wel alles. Vandaag voor het eerst Mango gehad, vond ie heerlijk!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

pompoen! Lekker zoet en harstikke gezond.

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Na 6 maanden mogen ze spinazie. Ik geef het altijd maar 1 dag en niet elke week. ;)
    Pruimen zijn weer net te koop, ze worden nu weer een beetje lekker. Aardbeien heb ik hier ook nog niet geprobeerd, ga ik ook eens doen. Alleen zijn ze nu nog 2,50 een bakkie. :rolleyes:

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Fruit wat hier favo is; Mango, druiven, perzik, nectarine, aardbeitjes.

Groente wat hier favo is; Met stip op 1 witlof (met aardappeltjes en appel), spinazie vind ze ook erg lekker, bloemkool, brocoli, sperzieboontjes, peultjes, courgette, paprika, tomaat (<-- in de pasta vind ze heerlijk).

Wat ze absoluut niet lekker vind is wortel (als ze al een paar happen eet dan spuugt, echt overgeven dus, ze het 5 minuten lateren allemaal uit) dat geef ik dus ook niet meer. Gister voor het eerst rodekool geprobeert maar daar wilde ze echt niets van weten, heel drifitg nee schudden en zodra er iets in dr mond zat werkte ze het met haar toch weer naar buiten ;)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mango heb ik ook wel eens geprobeerd, geen succes, hihi.

Paprika toevallig (hmm heb toch meer geprobeerd dan dat ik dacht hihi) vorige week geprobeerd, de rode. Maar daar draaide ze meteen dr hoofd voor om.

Doperwt.. Ook geprobeerd, zo'n potje van hak. Maar ik vind dat schilletje zo hard worden na verloop van tijd. Als ze al eet, dan is het superlangzaam.

Wortel uit een potje vind ze wel lekker, alleen in real life (waar ik dus nu naartoe wil) gaat ze er alleen mee spelen.

Appel net geprobeerd, was ook geen succes. Ze propte alles in dr mond (ze vond het zooo lekker) om vervolgens op de kop gehouden te worden, want ze stikte erin.

Hoe maak je witlof voor zo'n kleintje klaar dan? Wij vinden het ook lekker, met ham en kaas hihi.

En pompoen? Nog nooit gegeten, eet je dat rauw of moet je dat koken?

Gourgette, hoe maken jullie dat dan klaar? Bij mij blijft het dan zo draderig.

Peultjes, is dat niet kei-hard om te eten voor die kleintjes?

Spinazie, druiven, aardbeien (als ze een beetje te betalen zijn) perzik, nectarines, rode kool gaan we binnenkort eens proberen :D

In ieder geval alvast bedankt voor het reageren, meer meer meer :)

10. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier gaat bijna alles helaas nog door de mixer heen omdat mevrouw een stukjes fobie heeft ;), zodra ze merkt dat er een stukje in zit werkt ze het met haar tong naar buiten.

Wel geef ik altijd een paar stukjes in haar hand (stukje aardappel of wat sperzieboontjes) waar ze mee gaat zitten "spelen" en soms perrongeluk wat van eet.

Paprika verwerk ik meetal in een gerichtje, bijvoorbeeld Macaroni met parika, tomaatje, stukjes courgette en eventueel een beetje kaas.

Doperwjtes hebben we hier nog nooit gegeten

Witlof kook ik gewoon iets van 10 minuutjes en dat gaat dan samen met de appel en aardappel door de mixer heen eventueel ook met wat kaas.

Pompoen inderdaad ook eerst koken, eten wij ook niet zo vaak omdat we het zelf niet zo heel erg lekker vinden en die dingen altijd zo onwijs groot zijn :confused: kan het mijn meisje niet aan doen om twee weken pompoen te eten ;), pompoen met couscous is wel erg lekker! :)

Courgette ook gewoon koken (zonder schil) en combineer ik meestal met een andere groente bijv. bloemkool of broccoli.

Gekookte peultjes vind ze prachtig om op te knabbelen en verder gaat ook hier de mixer op dan wordt het vanzelf zacht ;)

Geef jij eten ala Rapley?

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het verse eten dat ik geef inderdaad a la rapley. Maar ik moet toegeven dat ik eigenlijk 7 van de 10 keer potjes geef.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat betreft eten niet lusten (zoals de paprika) gewoon blijven aanbieden. Eva lustte de 6e keer pas boerenkool en is nu niet meer te houden ;). En dingen die ze absoluut niet lust (wortel bijvoorbeeld) blijven we aanbieden in de hoop dat ze het toch een keer gaat lusten.
    Oh ja, doperwten leken me juist heerlijk voor zo'n kleintje, maar dat vindt ze dus niets.
    De appel, als ze het zo lekker vindt en zich volpropt, telkens maar een stukje geven en die eerst op laten eten. Zo doen wij dat vaak met een krentenbol ;).
    Witlof koken wij ongeveer 10 minuten, samen met de andere groenten en rijst en kip en dat krijgt ze dan zo te eten. Wij doen dus alles a la Rapley. Prutjes of ovenschotels wil Eva ook echt niet, ze wil goed zien wat ze eet, anders gooit ze het meteen aan de kant :(. Van pastasaus wil ze dus ook helaas helemaal niets weten.
    Courgette koken wij ongeveer 10 minuten, van tevoren hebben wij het dan in reepjes gesneden (gewoon met schil). Máánden teug at ze het met smaak op, de laatste tijd helemaal niet meer.
    Aardbeitjes durfde ik afgelopen zomer nog niet te geven ivm evt allergie, maar deze zomer gaat ze ze echt wel krijgen! En hopen dat ze het lust, maar anders eten wij ze graag op!

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
  14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@snoopy bedankt! Ik ga witlof zeker een keer proberen...

@lon... bedankt voor die site! Binnenkort wil ik dat boek van de a.h. kopen, opperdepop. Lijkt me ook wel wat.

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als fruithapje geef ik ook vaak kiwi (met een banaan door elkaar) zitten lekker veel vitamientjes in. Ook rasp ik een appel of een peer en sinaasappel.
    Als groente, sperzieboontjes, bloemkool, broccoli en witlof. En op vis is ons meisje helemaal gek. Ik kook dan een stukje zalm of pangafilet voor haar en pureer dat mee als vlees.

16. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik ben persoonlijk niet voor zelf maken (tot 1 jaar) omdat volgens mij niemand er echt bij stil staat dat er hormonen in vlees worden gespoten wat je in de winkel koopt. in potjes voeding is dat niet het geval, want daar wordt speciaal op gelet bij het gebruiken van vlees.
    hetzelfde met groenten. het wordt bespoten en je kunt het dan wel wassen maar er gaat echt niet ALLES af dan.
    dat is dus NIET met potjes voeding.
    vandaar dat ik voor potjes ben tot zeker 1ste jaar en daarna ga husselen met zelf maken:)

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha krijgt ook nauwelijks vlees eigenlijk.

Soms op haar broodje, boterhamworst of smeerleverworst.

Had het ook over groenten en fruit ;)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En verder zijn die potjes heel gezond? Heb je wel eens gezien hoe lang die dingen houdbaar zijn? Ik ben trouwens niet tegen potjes hoor maar alles heeft z'n voor en tegens...

19. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hey meis! Een meloen kun je makkelijk controleren of hij rijp is. Even erop kloppen en als hij hol klinkt dan is hij rijp! Moet wel zeggen dat mijn vriend zich een ongeluk lachte toen hij me dat voor de eerste keer zag doen in de supermarkt :rolleyes: Hij vroeg nog er iemand thuis was. :evil:

Nog een tip die ik ergens anders ook geschreven had: Een vergeten groente in NL maar heel populair hier: pastinaak! Het is de voorloper van de winterwortel en heeft een zoete smaak:

http://www.degezondeapotheker.nl/venste ... naken.html

Gewoon koken als worteltjes (of samen met worteltjes, ook lekker) en dan mengen met aardappeltjes en wat olie of boter en desnoods wat warme opvolg/moedermelk om het wat smeuiger te maken.

Ik denk dat je ze bij een goede de groetenboer wel moet kunnen vinden...

20. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    dat is altijd met potjes, kijk maar naar appelmoes, die dingen zijn vacuüm gezogen dus logisch dat dat langer houdtbaar is. mocht dat niet het geval zijn mogen ze echt niet verkocht worden dat snap je toch zelf ook wel? groenten en vlees die wij in de winkel kopen zijn niet speciaal voor baby's daar neergelegd hoor

Deel Deze Pagina