Avondeten is een drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kari, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat is dit nou voor onzin reactie! Dus jij vindt dat ik geen 'echte' ervaring heb? Kom nou toch. Heb jij de wijsheid in pacht met je 24 jaar?
    Ik vind het juist slecht om wel toe te geven aan een kind die perse een boterham wil in plaats van het warme eten. Dus als jouw kind later de snoeptrommel leeg wil eten dan geef je ook maar gewoon toe? Op die leeftijd weten ze echt wel hoe ze je kunnen inpalmen!

En als je mijn eerdere reactie had gelezen had je gezien hoe ik het doe bij Louise, dus spelenderwijs toch stiekem haar eten erin zien te krijgen. En als ze dat ook niet pikt (wat uitzonderlijk is), ja dan gaat ze zonder eten naar bed. Dan wordt ze snachts of sochtends vroeg wakker en krijgt ze dan een flesje maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Ze slaapt gewoon door. Heb je er ooit wel eens bij nagedacht dat een kindje misschien eten weigert omdat ze gewoon geen honger hebben?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh nog even voor de volledigheid, ik heb twee jaar op een kdv gewerkt. ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.

3. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Mijn dochter heeft ook van die periodes (sprongen, tanden, verkouden, geen zin of honger etc. etc.) dat ze minder eet als normaal. Ik maak er geen punt van. Wil ze niet meer prima, dan gooi ik het weg. Ze krijgt dan gewoon een toetje. Als ik het idee heb dat ze wat te weinig heeft binnengekregen, dan geef ik haar voor het slapen gaan een papflesje ipv en melkflesje. Meestal duurt het een paar dagen en dan eet ze weer normaal.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou er niet aan toegeven, tenzij je graag wil dat je kind gaat bepalen wat er op tafel komt. Dat probleem ken ik helaas uit ervaring. Als ze de rest van de dag goed eten is het echt niet erg als ze een maaltijd over slaan. Ik laat Annika gerust 3 dagen zonder avondeten naar bed gaan. Het toetje eet ze dan vaak nog wel.

Iets anders voor zetten heeft meestal toch geen nut. Ze hebben gewoon geen zin in eten, het is zelden zo dat ze het niet lekker vinden. Dus iets anders zal er dan ook niet in gaan.

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier ook een die 's avonds niet veel eet. Groenten en aardappelen sowieso niet. Zijn vegetarische vleesjes wel. Toetje meestal ook en nog een flesje melk voor het slapen gaan.
    Hij heeft voorheen wel altijd bepaalde groenten gegeten, maar die vindt hij nu niet meer lekker. Het zal ooit nog wel een keer goedkomen.
    Trouwens pizza en macaroni is weer geen probleem :(

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Heel herkenbaar, Jolijn heeft 2 maanden geen of nauwelijks warm gegeten! At trouwens wel gewoon bij Oma.....hmmmm
    Ik heb toen twee wkn rust voor ons allen genomen en gewoon 3 x dgs brood gegeven en daarna elke avond warm en na drie dgn at ze weer gewoon alsof ze nooit anders had gedaan!

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    beetje kinderachtig om jezelf als walgelijke ouders te bestempelen als je je kind niets ander te eten geeft maar goed zijn niet mijn woorden gelukkig.Ik vindt het inderdaad zielig als een kind van die leeftijd iets niet wil eten en dan ook niets anders krijgt, maar goed dat is gewoon een verschil van mening, en zal ongetwijfelt ook wel met opvoeding en omgeving te maken hebben, ik persoonlijk ken niemand die haar kind van die leeftijd dan niets anders te eten geeft, zeker als het een paar dagen aanhoud, als ze ouder zijn vindt ik het heel wat anders dan is het hier wel zo dat als ze niet willen eten, ze niets anders krijgen maar dan heb ik het over een leeftijd van pakweg 3 jaar. De meningen zijn er duidelijk verschillend over en nee ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik ken menig moeder die voor ze kinderen kreeg al vertelde hoe ze het wel en niet zou doen, en dat ze het anders zouden doen dan hun ouders of andere bekende,familieleden, maar toen het eenmaal zover kwam en ze voor bepaalde keuzes stonden kozen ze toch voor datgene wat zij het beste voor het kind vonden, en als dat over eten ging zoals hier kozen zij er dus ook voor om hun kind wel iets anders eten te geven.

trouwens zie nu dat het best wel pittig geschreven is, dat is dus niet de bedoeling geweest, ik tikte datgene wat ik dacht, maar wilde daar andere dus niet mee beledigen of wat dan ook.

al ben ik wel van mening dat daar niet zo aanvallend over gedaan hoeft te worden als nu gebeurt.
    wat een korte tenen heeft de mens tegenwoordig ;)

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bedoel je lange tenen?

Ik snap dat je "menig moeder kent die voor ze kinderen kreeg al al vertelde hoe ze het zou doen", maar dat geldt dus niet voor Manuela en mij. Wij hebben al kinderen. En andersoortige ervaring.
    Ik reageer op jouw veronderstelling dat wij niet zouden weten waar we het over hebben.

9. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    Om op het de eerste bericht te reageren betreft lastige eters
    ook een optie die bij die van mij goed werkte:

geen prakkie maken maar kleine stukjes, zodat ze hetzelfde krijgen als jij
    laat ze zelf eten, geef een lepel, denk niet aan de knoeiboel die het gaat worden maar laat ze zelf eens proberen te eten
    t Zal je versteld doen staan hoe goed ze zelf kunnen eten met 11 maanden!

Ik moet dan wel zeggen dat ik nooit echt het probleem heb gehad met moeilijke eters, ze eten alles en mijn zoontje die moet ik zelfs een beetje remmen want die kan blijven eten en heeft altijd honger

Wij eten wel smiddags om 12 uur warm en dan s avonds brood of wat anders dus misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft?

Dan krijgen ze ook geen snoep tussendoor of andere dingen die de eetlust bederven, maar het zijn dankbare eters die twee

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Nee ik bedoel korte tenen vlinderbloem, zo noemen wij het altijd ;)

vandaar dat ik ook in mijn laatste reactie zei dat het zeker niet aanvallend bedoelt was ofzo maar meer uit ervaring van andere, en ook van mezelf trouwens ik heb ook wel eens dingen gezegd dat ik iets zus of zo zou doen maar toen het moment zich voordeed ging het er toch anders aan toe ;) mocht je het verkeerd op hebben gevat (en anderen) excuus daarvoor dat was in ieder geval niet de bedoeling.

en nog even terugkomend op dat walgelijk wat net geschreven was, lees mijn reactie even goed door en de situatie waar ik het over heb. ik vindt de situatie zoals die bij mijn nichtje is walgelijk, ik vindt haar of haar partner niet walgelijk, net zo min als dat ik andere moeders hier walgelijk zou vinden, dus graag reageren op iets zoals het beschreven staat, en er niet bewust iets anders van maken ;) (zoals ook duidelijk te lezen was,ging het er bij mij voornamelijk om als een kind daarna totaal niets meer krijgt, dus ook geen fles of wat dan ook, daar zit ook nog verschil in)

fijn weekend allemaal.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja goh heeeeel bekend dit zeg.
    Hier ook al een dag of 4 drama met eten!
    Maak ook niks anders klaar voor hem maar is wel frustie soms hoor.
    Maar als hij echt honger heeft meld hij zich wel weer

Hij is ook enorm chago sjemig deze sprong vind ik echt enorm heftig

12. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dat chagarijnige herken ik nu ook trouwens, vanmorgen is ze wederom weer met haar verkeerde been uit bed gestapt. Niks voor haar, maar ze heeft vanmorgen de hele ochtend lopen dreinen :cry: En als ik dan maar naar haar kijk dan gaat ze nog harder... :cry: Ik moet er best wel een beetje om lachen :)

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja erg he, en waar ik ook heen ga hij moet mee, en als hij me niet zietis het drama.
    Slapen is ook drama, ja erg gezellig deze sprong.

Hoelang duurd deze sprong? Ben hem na ander halve week wel zat.

wil me vrolijke man weer terug

14. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Nou nog even snel een reactie van mij..
    @suus1983: die fles/nu beker warme melk krijgt ze iedere avond voor het naar bed gaan en die maken we dan gewoon wat voller dat heeft ze niet in de gaten vandaar dat ik dat niet als iets extra's zie.

En verder hoop ik dat iedereen een fijn weekend heeft gehad en iedereen succes met het eten van de kleintjes! Hoop dat iedereen een manier vind ermee om te gaan waar ze zelf achter staan en wat bij jullie werkt..
    Maargoed dat niet iedereen hetzelfde doet he, zou maar saai worden en wat bij de een werkt, werkt bij de ander helemaal niet.. Toch?
    Groetjes!

15. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Nou..... vanavond heeft ze een heel potje bladspinazie opgegeten!
    Wel met wat afleiding. Ik had een dvd-tje met Tik Tak opgezet, en voordat ze het zelf wist, was het potje leeg! Haha.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Probeer daar geen gewoonte van te maken Kari, tenzij jullie altijd voor de tv eten. Ik was eens bij een vriendin die haar dochtertje ook altijd voor de tv zet, die kan dus niet eten zonder tv en mijn dochter kan niet eten met tv, dus dat ging heerlijk. Straks op het KDV of op school staat er ook geen tv aan. Alleen maar een tip.

Annika wil momenteel echt niet eten, vandaag niet eens het toetje, denk dat er tandjes door komen. Drinken wil ze wel, maar zelfs het brood wilde ze tussen de middag niet, dus vandaag heeft ze gewoon alleen ontbijt gehad.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat goed zeg! Jeeejjj... Zie je dat de afleidingstactiek werkt hihihihi... Al ben ik het wel eens met Loekie dat je moet oppassen met de tv.
    Wat anders ook nog kan helpen is geen potje geven maar ook wat jullie eten (als dat kan) of proberen haar zelf te laten eten, maar dat had je geloof ik al gedaan he?!

Deel Deze Pagina