avondeten NIET gezellig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë heeft ook inene het zelf eten ontdekt. Tot voor 3 wkn stopte ze nog helemaal niets in haar mond en toen lukte het met een stukje brood. Brood, frietjes en sommige groente mag ze met de handen eten. Ze gooit bijna niets op de grond en rotzooid ook niet met het bord. We zeggen dan nee en dan laat ze dat! Zelf met vorkje of lepeltje eten lukt alleen als we het erop prikken of doen en aangeven. Dan stopt ze het keurig in haar mondje of haalt het met het handje erweer vanaf, lol!
    Toetjes gaan te langzaam met zelf doen, die moet mama voeren!

twinny

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie voer ik nog, brood enzo eet ze zelf, maar avondeten doe ik. Wel drinkt ze zelf uit een gewone beker.

Groetjes Lisette

3. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik geef ons zoontje van tevoren warm eten, voordat wij gaan warm eten en wanneer hij klaar is, volgen wij. Zo hou ik het leuk aan tafel en kan alle aandacht aan hem geven. Voor onder het eten (als wij eten) geef ik hem vaak wat waar hij wat mee kan kliederen...het scheelt een hoop stress en je houdt het leuk voor jezelf en je kind :D

Groetjes, vonneg

4. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Mijn oudste van 20 maanden eet wel zelf brood en fruit met zijn handjes, maar eten met bestek lukt niet. Daarna heeft meneer ook besloten dat hij geen groente meer hoeft... AARGGHH! Eten werd dus een strijd, want als de lepel alleen al in zijn buurt kwam, duwde hij die alweer weg.

Las gisteren ergens een tip om het eten door midden te doen; 1 in een schaaltje voor zijn neus en 1 ander schaaltje waar paps en mams hem mee voeren. Met het schaaltje voor zijn neus mag ie met zijn handjes eten (we leggen er ook wel bestek bij en helpen hem daarmee... maar uiteindelijk pakt ie toch liever met zijn handjes) en uit het andere schaaltje geven wij hem eten... en of het nou kwam doordat we vanavond nasi aten waarin de wokgroente wat verdekter opgesteld zaten of dat de 2 schaaltjes tactiek echt werkte... er was in ieder geval maar heel weinig eten op de grond beland.

En dat ie nog niet echt geinteresseerd is in zijn bestek... ach.. ik troost me maar met de gedachte dat er toch maar weinig volwassenen zijn die hun warme prak 's avonds met de handen naar binnen schuiven :D

5. evamerel

evamerel Lid

7 jul 2008
    7
    0
    0
    ambtenaar
    katwijk
    Heerlijk he, die kleintjes allemaal aan het eten zien te krijgen.

Ik leg stukjes groente en vlees neer en Eva pakt het dan met haar handjes. Ondertussen heb ik wat geprakte aard op een lepeltje gelegd en zij eet haar gewoon op. Pas na een aantal happen, heeft ze het door maar dat heeft ze wel aard. op.

Ik doe het dus allebei, handjes en bestek.
    Ik maak mij er niet meer zo druk om. Met de oudste was ik altijd wel bezorgd maar nu met de jongste ga ik mij niet meer zo druk maken. Ze eten allebei rond de 7 happen avondeten en dat vind ik wel goed.

Deel Deze Pagina