hoeveel voorraad aanleggen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jo85, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ga 2 april weer aan het werk en weet dus nog niet of het kolven op het werk net zo goed gaat als thuis... Ik kolf thuis rustig 150ml per keer en mijn ventje drinkt momenteel maar 140ml uit de fles.
    Maar tja ik weet dus niet of ik op het werk net zoveel kolf.
    Dus wil ik een voorraad aanleggen just in case...

hoeveel voorraad hebben jullie in de vriezer liggen?!

Ik had eerst een voorraad van vijf voedingen liggen zodat als er wat was dan kon ik rustig de hele dag weg...
    Maar mijn gevoel zegt dat ik nu toch echt een grotere voorraad moet hebben... Stel je voor dat ik op het werk maar 50ml kolf dan kolf ik maar eenderde voeding per keer...

Of stel ik me nu aan?!

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Nee , al jij daar een fijn gevoel bij hebt moet je dat doen. Ik kolf op mijn werk maar de helft van wat mijn dichter drinkt en ik ben door mijn voorraad heen dus moet tot mijn grote spijt kv bij geven. Dus ik snap je volkomen als jij in de luxe positie bent om een mooi vooraadje aan te leggen zou ik dat zeker doen.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb nog 2 weken dus ga even mijn productie flink verhogen door tussen de voedingen door te kolven en dat in te vriezen...
    Verder ga ik 3 dagen werken dus heb ik thuis gelukkig nog 4 dagen waarin ik extra kan kolven...
    Ik hoop echt dat ik op het werk voldoende kan kolven... Alleen door de extreme situaties soms zal dat denk ik niet het geval zijn aangezien sommige situaties nogal wat stress veroorzaken... :(

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik heb ook veel stress op het werk brrrr, slecht voor de kolfopbrengst.

5. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Oh ik heb precies hetzelfde, 11 april moet ik weer aan de slag. Ik kolf tussen de voedingen door helemaal niet veel, hooguit 60-75 cc. Mijn zoontje drinkt ook tussen de 120 en 150 cc uit de fles en zit nu nog 8 voedingen per dag.

Ik ben ook al bezig met het aanleggen van een voorraadje, ik heb nu ongeveer 1 liter in de vriezer. Maar mijn gevoel zegt dat ik nog veel meer moet inviezen, omdat ik zo door de voorraad heen ben. Op de een of andere manier kan ik ook niet echt ontspannen met kolven, dus laat staan op mijn werk...
    Ik probeer nu iedere dag extra te kolven voor mijn voorraad, maar ben hierdoor wel een beetje kolfmoe...merk wel dat mijn mijn productie van al dat kolven omhoog gaat, ik sta af en toe op klappen als mijn zoontje er meer dan vier uur tussen laat.

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb bij mijn oudste ook gekolfd en 6,5 maand bv gegeven, mijn ervaring van toen was dat ik het moeilijk vond alle voedingen bij elkaar te krijgen, ik kolfde 3x op een dag werkte van 8-18.00 en was thuis ook continu bezig met de prodcutie omhoog te houden.

Nu bij de 2e had ik zoiets van dit overkomt me niet weer dus vanaf dat ze 3 weken was heb ik elke ochtend voeding nagekolft, met als resultaat dat ik nu een paar liter in de vriezer heb als reserve.

Ben sinds maandag aan het werk en had om 7.00 live gegeven, daarna gekolft 100cc (was wat haastig) om 10.30 had ik 250cc en om 15.00 had ik 200cc dus totaal 550cc

Voor je eigen gevoel zou ik wel een voorraadje aanleggen, het voelt voor mij erg fijn dat ik dit achter de hand heb en ben er relaxter onder waardoor het kolven misschien nu ook niet zo`n must is waardoor ik meer opbreng.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb zonet even gekeken en heb ruim een liter liggen maar dat zijn dus helaas maar ruim 8 voedingen...
    Vandaag tussen elke voeding extra gekolft ondanks dat dit nu niet veel opgebracht heeft (op het kolven na de ochtend voeding na) lijkt het me wel logisch dat ik straks een hogere productie krijg waardoor ik meer kan kolven tussen door...

hoop dat ik de voorraad nog flink omhoog krijg. Jesse krijgt nu iedere avond al een flesje van mijn vriend dus dat is meestal wat ik aan het einde van de vorige avond gekolfd heb...

8. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    hier ook s'avonds een flesje door man. Zo bouw ik natuurlijk niet veel op in de vriezer, dus ik ga ook maar meer tussendoor kolven. Het is me wel een gedoe zo.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik altijd veel voorraad. Ze sliep hier snel door dus stond ik s morgens op knappen. Dronk ze maar 1 borst, kolfde ik de andere en had ik zo een voeding bij elkaar.
    Zonodig een keer tussendoor of als ze wat langer sliep en ik stuwing kreeg.
    Maar heb mn diepvriesmelk eigenlijk amper gebruikt. Uiteindelijk een paar liter aan een collega gedoneerd en af en toe ook wat extra voor haar dochtertje gekolfd.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had bijna 6 liter :$. Beetje overdreven achteraf maar zo kon ik wel mooi de periode van 8 tot 9 maanden zelf al 1 voeding minderen terwijl ze toch nog BV uit de fles kreeg. Ik was het kolven toen echt zat dus achteraf is iedere druppel nuttig besteed ;).

Ik kolfde ook een paar weken 1x per dag na de ochtendvoeding en toen was die voorraad er zo....

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb 1,5 liter in de vriezer. Maar ik wou dat ik meer had. Mijn zoontje drinkt op de opvang meer dan ik kolf. Dus ik moet nu op vrije dagen ook wat extra kolven om mijn voorraad niet te veel te hoeven aanspreken. Ik zou vanaf nu elke dag na de ochtend voeding even kolven. Dan kun je nog mooi een voorraadkelder aan leggen voor je gaat werken.

12. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik dacht van tevoren dat ik heel veel voorraad nodig had, maar eigenlijk bijna nooit aan hoeven spreken.
    Mn zoontje vindt melk uit de koelkast ook lekkerder dan uit de vriezer (in de koelkast blijven de anti lichamen ook leven in de vriezer niet) dus vries nu zo weinig mogelijk in.

13. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook ca 1,5 liter voorraad maar het was te weinig, ik kolfde op werk maar heel weinig en de kleine man dronk dan weer niet, dan weer ineens heel veel, voorraad vloog er doorheen.

Deel Deze Pagina