Brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Meranou, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anouschka is nu 7 maanden en zou brood "moeten" gaan eten. Maar.....ze stikt er bijna in, neemt een broodkorst niet zelf in de mond en spuugt het uit als ze wel een stukje binnen krijgt.

Pap lust ze ook niet. En nu? Vanaf wanneer moeten ze echt brood of pap eten? Is het erg als het nog een maand of langer duurt voordat ze brood gaat eten?

Groente en fruit gaat prima uit een potje, stukjes pakt ze niet en als ze die dan wel per ongeluk te pakken heeft stopt ze het niet in haar mond.

Hebben jullie tips?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand hetzelfde meegemaakt of tips????

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zusje haar zoontje, mijn neefje dus, was ook redelijk laat met de ontwikkeling qua eten. Met 7 maanden brood was een drama. Zij heeft ook een maandje gewacht, en toen ging het beter.

Opzich is pap wel fijn om aan de vezels/gluten te wennen. Maar even wachten kan niet zoveel kwaad.

Dat eten pakken doet mijn neefje nu met 10 maanden ook nog niet. En hij moet alles nog in kleine stukjes, anders spuugt hij het uit. Terwijl mijn jochie op die leeftijd zelf zijn brood at, en een hele banaan uit het knuistje at.

De ene is daar nou eenmaal vlotter in dan de ander. Als ze verder haar groente en fruit wel goed eet, zou ik me niet zorgen gaan maken over die boterham.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier was brood eten ook erg moeizaam. Ik heb toen een paar keer een hap brood gepakt, in mijn mond gestopt en heb voor gedaan hoe je moet kauwen. Thijs vond het prachtig met als resultaat dat hij goed ging kauwen. Af en toe verslikt hij zich nog weleens, ik maak dan een kauwbeweging en dan doet hij het na.
    Nu kan hij ook stukjes eten. De kauwbeweging vindt hij zo mooi dat hij er om moet lachen!

Deel Deze Pagina