peuter groeimelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter eet op dit moment niet zo goed of eigenlijk gewoon slecht, nu is ze vorige week in een week tijd 400 gram afgevallen (niet eten en amper drinken).

Omdat ze zo slecht eet, kwakkelt met de gezondheid en aan moet sterken weer van een zware griep en drie koortsstuipen, stelde de kinderarts voor om haar peutermelk te geven omdat daar zoiezo alle voedingsstoffen in zitten.

Nou ben ik daar zelf niet zo kapot van maar wil toch even weten wat jullie ervan denken?

ze eet op dit moment:
    ochtend: yoghurt met peutermuesli
    tussendoor 1 stuk fruit
    lunch 1 boterham met smeerkaas
    tussendoor peperkoekje of rozijntjes of een droge cracker (er mag niks op)
    avondeten soms twee happen, meestal niks
    na het eten 1 stuk fruit, yoghurt weigert ze hier ook

Ze drinkt geen melk verder en overdag drinkt ze nu roosvicee of water. Ze krijgt wel vitaminetabletje iedere dag

EDIT ze at voor de zh opname al een aantal weken heel erg slecht

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is wel magertjes voor een kindje van 2 denk ik. Ook qua energie. 1 boterham is ook best weinig. Niks aan te doen denk ik dat zal je vast allemaal al geprobeerd hebben... Lust ze pap? Dat zou met de groeimelk wel kunnen. Sterkte! Lijkt me erg moeilijk om in zo'n situatie te zitten!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee ze wil geen pap, vandaar ook de yoghurt 's morgens.

WE hebben inderdaad al veel geprobeerd ;) We willen het water bij de boterham dus vervangen voor peutergroeimelk en eventueel maar weer een beker melk voor het slapengaan

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Of zo'n fruitreepje van Nestle of Goodies tussendoor denk ik net aan. Dat levert even goede energie. Beter dan een cracker oid.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja dat klopt maar die wil ze niet en dat kan ik wel begrijpen, die zijn echt niet lekker..

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als ze ook geen melk wil zal de groeimelk ook niet veel zin hebben toch?

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    die lust ze dus wel, heeft pas bij een vriendin van ons de vanille variant gekregen.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die van mij smult er van..... Haha! Hier krijgt ze die soms als we wat later eten dan houdt ze het beter vol.

Je zou dan bijna naar de dieetvoeding moeten gaan....

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dan maar gewoon doen!!!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En tussen de middag warm? Zegt mijn moeder die naast me zit en vroeg wat ik toch zit te doen met die telefoon :D

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het niet doen. Als haar groei echt zorgwekkend is dan zou ik eerder voor een dieetvoeding kiezen die echt voor dat doel bestemd is, zoals Nutridrink (kan je arts je voorschrijven).
    Groeimelk zet op dat punt erg weinig zoden aan de dijk, het is erg zoet, en geeft een vol gevoel, waardoor kinderen die slecht eten nog slechter gaan eten. En het bevat helemaal niet 'alle voedingsstoffen'. Het is gewoon melk met extra suiker, een beetje ijzer en vitamine D. Daar heeft je kind als ze echt moet aansterken weinig aan.
    Vraag om Nutridrink!

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij eten 4x pr week tussen de middag warm en maakt niets uit ;)

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dank voor de bevestiging die ik zocht. Ik vind het zo lastig, wil graag dat ze weer op krachten komt maar iedere keer komt er weer iets (een virus e.d.) waardoor weer paar stappen terug moet doen ze blijft maar door sukkelen. Ik hoop dat de kno-arts morgen zegt de keelamandelen gaan eruit en z.s.m. en dan maar hopen dat dat de oplossing is.

Nutridrink zal ik eens naar kijken.

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tja ik geef Tim nog wel groeimelk omdat ie al zo weinig eet en al helemaal geen gewone melk drinkt...
    Ik zou er ook heel graag vanaf willen omdat het zo duur is maar zn flesje peutermelk drinkt ie nu net wel graag en daarom geef ik het nog steeds..

Hier helaas ook een mega slechte eter, echt zo frustrerend soms!
    Ik kies toch voor de gemakkelijke weg en dat is voor de computer filmpjes kijken en dan kan ik er ongemerkt toch wat eten instoppen.
    Ik kan er zelf gewoon heel slecht tegen als mn kind met een lege maag moet gaan slapen daarom doe ik het maar zo.

Mn andere zoon was ook een slechte eter maar die was nog extremer, die is zelfs naar een eetkliniek geweest om zn eetgedrag te laten bestuderen.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter gaat niet met lege maag naar bed, ze eet altijd nog fruit voor ze naar bed gaat (ook ivm antibiotica die niet op lege maag mag)..

Maar leuk is anders inderdaad, de gezelligheid mist een beetje aan tafel.

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oh ik bedoelde ook niet dat jij je kindje met lege maag naar bed brengt hoor :).
    Maar ik krijg zelf zo vaak het advies" om Tim niet zo te verwennen en als hij honger krijgt, dat ie dan echt wel eet.
    Nou dat kan ik dus niet.

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    weet ik, ik kan haar ook niet met lege maag naar bed doen en gelukkig eet ze fruit nog wel.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen hebben ook een lange periode van slecht eten gehad. Ik ging dan niet moeilijk doen, dan aten ze maar gewoon wat ze WEL lustten. Voeding vond ik toch even iets belangrijker dan opvoeding.
    Gelukkig zaten ze toen nog wel aan de borst, dus de basis was er. Maar daarnaast...nou als ze paar dagen alleen tomaatjes aten, dan aten ze maar tomaatjes, als ze maar aten! En liever fruit? Dan fruit? Gebakken eitje? Gebakken eitje! Gekke was als je dan over een periode van 2 weken keek, dan aten ze eigenlijk toch wel gevarieerd. Alleen, niet als je maar naar één dag keek.

Maar als je kind slecht eet, dan is groeimelk echt funest hoor. Dat is namelijk speciaal zo gemaakt om te zorgen dat kinderen er minder van drinken dan van gewone melk. Het geeft ze een vol gevoel. Een kind dat groeimelk drinkt eet al snel een kwart minder op een dag. Dat is best veel.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou dat schiet ook niet op qua voedingsstoffen dan..

Vandaag redelijk gegeten. Ze heeft drie stuks fruit op en na de warme hap (niets gegeten) heb ik beetje muesli in de yoghurt gegooid en dan eet ze de yoghurt wel gewoon.

Nou bleek bij KNO-arts dat de amandelen nog steeds erg groot zijn, gelukkig niet meer ontstoken, maar daar heeft ze toch last van. Binnen twee weken worden ze verwijderd(urgentie gekregen), hopelijk gaat het eten dan ook beter.

Ik was ook wel verwend want tot 15/16 maanden at ze echt bijna allesen goed. Daarna was het over qua warm eten en sinds een paar maanden is brood ook minder aan het worden.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah met grote amandelen is het ook moeilijk slikken! Geen wonder dat ze moeilijk eet! Lekker dunne dingen geven zoals yoghurt en soep enzo!

Deel Deze Pagina