Hoi, Ik wilde voor morgen macaroni maken voor ons. Kan mijn dochter dan ook mee eten? Ik wilde de macaroni apart doen en dan tomatenpurree erdoor (zo'n potje, er staat op dat er geen zout in zit). (is een potje van Del Monte) en dan verse broccoli erdoor. Mag ze dat eten? Voor ons zelf pak ik nl. voorgesneden groenten en zo'n zakje poeder voor de saus.
waarom zou ze dat niet mogen? Giovanna at ook al macaronie hoor maar dan gewoon met ons mee..vond het zon gedoe alles apart te doen.
Je kan haar ook wel de macaroni geven die je voor jullie maken hoor! Lekker gezond, en je hoeft niet apart te koken! Bon apetit
In zo`n zakje poeder zit wel zout verwerkt. Ik zou haar dus niet de saus geven maar evt wel de groente.
Ik heb het wel met het zakje erdoor heen gedaan en Giovanna smult er echt van hoor.. zo veel zout zou er toch ook weer niet in zitten. Hier mocht ze vanaf 9 maanden ook volledig mee eten van het cb dus heb er dan ook niet meer naar gekeken..
Ok, dan geef ik haar gewoon de macaroni, broccoli en de tomatenpurree (door elkaar dan wel he?). Is niet zo veel werk omdat apart te maken vind ik! Eigenlijk mag ze nu dus wel alles eten of niet?
Bij ons cb zeiden ze dat ze vanaf 9 maanden gewoon met de pot mee mogen eten. Mits het niet te heet is met chili enzo.
Hier raadde het CB aan, vanaf een maand of 9 wel mee te eten, mits het niet te zout was. Die pakjes (en blikgroente) zit nogal wat zout in voor zo'n kleintje met ontwikkelende niertjes. Vanaf een jaar hoef je er minder op te letten. C krijgt nu max 1 keer per week iets uit een pakje. Door de pasta gooien we vaak zelf gemaakte saus. Met een blik tomaten in blokjes (+vlees, groente en kruiden). Daar zit ook geen zout in. Alleen tomaat en tomatensap.
Alles natuurlijk met mate en rustig opbouwen. Hier eet ze nog niet zo vaak mee met de pot. Meestal heeft ze al gegeten als wij zelf aan tafel gaan. Heb nog eea in de vriezer zitten + ze krijgt nog potjes. Meestal laat ik ze nu wat beetjes proeven van wat wijzelf eten. En we willen haar idd ook een keer in de week met ons mee laten eten.