je kan nasi, macaroni van te voren maken en invriezen kant en klaar maaltijden buurvrouw vragen of ze een potje meer maakt (doet mijn vriendin ook voor ons). mijn moeder zal als ze op visite komt een keertje koken.
Ik zou idd je man even een snelcursus aardappelen, ( potje ) groente en vlees koken geven. Anders idd vragen of je moeder ofzo een extra grote pan nasi oid wil maken en dat langs wil brengen. Heb je hele dagen kraamzorg? Bij een vriendin maakte de kraamzorg smiddags namelijk nog wel eens eten klaar wat dan alleen maar even in de oven hoefte.
Ik zou er een combi van maken. Alvast een paar maaltijden in de vriezer. Maar misschien ook 2 receptjes met hem oefenen? Gewoon een zak roerbak groente + gehakt/potje bertolli/macaroni of kipblokjes/pot chicken tonight/rijst Kan geen kwaad om een man te leren koken
ik zou ook inderdaad wat klaar maken in de vriezer en wat kant en klaar maaltijden in huis halen en misschien dat als 1 vd ouders op kraambezoek komt dat die eens wil koken, en ik zou toch je man duidelijk maken dat het handig is als hij ook kan koken. Je kan ook eens zo ziek worden dat je niet kan koken. En een maaltijd is dan wel zo fijn. Pasta en zo inderdaad zo moeilijk niet en ook de kant en klare aardappel puree is zo gemaakt. water koken zoveel water er bij en hup je hebt heerlijke puree, boontjes ofzo even koken en een stukje vlees bakken,is zo gebeurt. of macaroni ham kaas zo gepiept. makkelijk dan makkelijk kan je sommige gerechten niet hebben.
Ook heel gezond en makkelijk: een pan water koken, voor manlief opschrijven hoeveel bouillonblokjes hij erin moet gooien en een zak kant en klare soepgroenten erbij. Als dat nog niet lukt. Stokbrood hoef je ook niks aan te doen alleen kopen.
Ik maak nu in me verlof gerechten voor in de vriezer...zoals lasagna, chili con carne ala Jamie oliver, rijst gerechten ( kip siam, teryaky) met veel groentes en echt super lekker..Een soepje is ook goed...zeker voor je vochtbelans..broodje erbij! Top. En misschien heb je je ma in de buurt wonen...vraag je haar of ze 1x je lievelings gerecht wil maken...Als je bevallen bent MAG je verwent worden
@nb... mijn kerel is precies zo hoor! Als het aan hem had gelegen had hij iedere dag spaghetti gemaakt (dat is 1 van de dingen die hij dan wel kan) Hij is voor de rest nog in staat om water aan te laten branden, bij wijze van. Ik heb het geluk dat ik een onwijs lieve buurvrouw heb en wij hebben iedere avond (de eerste 1.5 week) met hun met de pot meegegeten. Wat ik zelf zou doen, is nu alvast extra koken, zodat je dat in de vriezer kan gooien. Bedoel, iedereen kan wel ontdooien toch? En als je visite krijgt, misschien vragen of hun wat meenemen. JE hebt ook bij de appie hein lekkere stoommaaltijden. Is in de magnetron knopje aan en klaar. (is wel aan de prijzige kant) Maarre.... wel lekker.. Met z'n 3tjes aan de peutermaaltijden hihi.
spaghetti bolognese of macaroni kan ook makkelijk in de vriezer (ik ben niet zo gek op pasta, en ik heb bijna altijd een paar doosjes met macaroni/spaghetti in de vriezer want als ik pasta kook dan doe ik in 1 keer een heel pak pasta, blijft goed veranderd niet van smaak). schnitzels, gehaktballen. en jouw man kan ernaast heel snel aardappelen koken , of rijst en met een salade erbij ... ik zal zelf ook eten van tevoren invriezen hoor!
Ik denk dat het niet alleen voor de kleine goed is om gewoon te eten, maar zeker ook voor jezelf als je net een bevalling achter de rug hebt. Je hebt dan je vitamines, ijzer, koolhydraten, eiwitten en vetten hard nodig, en ove rhet algemeen zijn afhaalmaaltijden niet echt gezond...
De kraamverzorgende heeft als taak ook dat als het gezin het graag wil een maaltijd te bereiden. (spreekt een afgestudeerde kraamverzorgster) Ik weet niet hoeveel uur kraamzorg je per dag krijgt maar als het halve dagen zijn dan kun je misschien voor een week in de middag alvast warm eten.
Snelcursus koken voor je man kan nooit geen kwaad lijkt me! Zowel voor tijdens de kraamtijd als erna lijkt het me toch wel fijn als je man kan koken!
Ik zou gewoon een electrische stoomkoker kopen. Groente en aardappels er in, aanzetten en naar een minuut of 35 is het klaar zonder er verder naar om te kijken. Kan je man weinig aan verpesten. Wil je het nog makkelijker doen dan neem je ipv verse groente gewoon potjes met groente die je na een minuut of 20 pas er bij in de stoomkoker gooit. Je kan eventueel ook kip of vis meestomen. Toch gezond eten zonder al te veel moeite. Jus maken uit een zakje of kant en klaar op warmen moet toch wel lukken lijkt mij?
Hoi, je kraamverzorgster zal idd niet gaan koken als je maar 24 uur krijgt. De huishoudelijke hulp laten ze dan schieten. Misschien dat ze hier en daar aan wat toekomt als ze tijd over heeft, maar ik zou er dus maar niet van uitgaan Maar ook ik ben uitermate verbaasd dat er blijkbaar nog mannen zijn die niet kunnen koken! Leven we nog in de 50-er jaren ofzo? Straks met die kleine erbij is het misschien best eens handig als hij dat ook doet, en misschien heeft hij ook koudwatervrees: er zijn een boel mensen die denken dat koken heel erg ingewikkeld is... Ik zou hem laten beginnen met macaroni en nasi, (zijn de eerste dingen die ik als woonbegeleider aan m'n clienten leer), daar kan echt bijna niets aan fout gaan! Wij eten zelf als makkelijk en toch nog wat gezond vaak gebakken aardappeltjes met potgroente en een stuk vlees of vis, (witvis uit de vriezer, even laten ontdooien, viskruiden erop en in de grillpan). Dat moet hij toch ook kunnen? Misschien idee om hem eens een kookworkshop kado te doen? :-D
Wat een geluk heb ik dan, heb bij de aanmelding van mijn kraamzorg aangegeven dat ze evt middag-/avond eten moet bereiden. Is bij de bevestiging ook duidelijk op papier gezet dus hier zal ze het wel doen waarschijnlijk! Mannetje ook vooral geen tijd omdat hij overdag werkt, en na het werk vrijwel direct naar zijn dure (qua tijd) hobby moet..duiven Hij zou het wel doen als het moet, want kan vanuit het kraambed natuurlijk best eens roepen hoelang alles moet koken, zo moeilijk is het idd niet
Hoi Heart: als je gewoon het normale aantal uren krijgt, doet ze idd wel huishoudelijk werk en dan is het helemaal aan jullie om aan te geven wat je wilt dat gebeurt... Maar door het tekort aan kraamzorg zijn er nogal wat vrouwen, (ik geloof vooral tijdens deze zomer) die maar de helft aan uren krijgen en dan is het dus echt enkel kraamzorg...
Goh als hij een beetje zijn best doet, dan moet het toch wel lukken. Iedereen kan toch wel aardappels groente vlees maken. Hij mag er toch ook wel een beetje moeite voor doen.
In de vriezer heb je zoveel kant en klaar dingen liggen, dat moet toch gaan lukken? Je hebt ingevroren groenten maar ook lasagna e.d.. Ook zijn er geschilde aardappelen te krijgen waar zelfs op staat hoe het moet. Als dit soort dingen zelfs niet gaan lukken....dan wens ik je heel veel succes en sterkte
ik was trouwens super super snel weer op de been smiddags ruste ik wel even maar me eten koken deed ik zelf alweer dus man lief hoefde zig niet druk temaken maar nu wordt dit de tweede dus is het volgens mij allemaal net iets zwaarder denk i9k we zien het wel en meid het komt wel goed met je man als die maar wil
Hihi, goed moment om je man te laten experimenteren met koken, zou ik zeggen! Dan kan ie dat ook ineens! Als je kan leren een baby te verzorgen kun je ook leren om te koken. Er zijn zat makkelijke gerechten en volgens mij is het meestal meer onzekerheid of het wel zal lukken dan het echt niet kunnen. Iedereen kan toch de instructies op een pakje lezen? Misschien met wat tips van jou vanaf de bank/bed? Als het mislukt kun je altijd nog pizza bestellen! Ik snap wel dat je er nu niet op zit te wachten om daar zelf over te moeten nadenken.... Succes en ik hoop dat je man snel iets in elkaar weet te flansen!
Trust me, echt niet! Had een keer geen zin om te koken, dus had mijn man zowat verplicht om te koken. (na, vond ik zelf, toch wel goeie instructies) We aten sperziebonen, opgebakken aardappeltjes (nog makkelijker dan gekookte) en een karbonaadje. De sperziebonen kon je met een rietje naar binnen slurpen, de aardappelen kon je mee squashen en de karbonaad kon je iemand z'n hersenen mee inslaan.