Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen ik ben blij dat ik dit probleem niet heb, man kookt altijd ik kook nooit... Ik zou voor jou probleem gewoon wat pasta voor die tijd maken en invriezen, en je kindje iig genoeg fruit geven Heel veel succes....
Gelukkig kan mijn vriend koken. Meestal kook ik, omdat hij alleen in het weekend thuis is (militair). Hij is een echte rijst en pasta koker....en daar heb ik de laatste tijd weinig zin in. Maar als het echt moet zou hij ook wel aardappeltjes voor me koken
misschien idd... wat pasta etc.. invriezen.. Hoe oud is je peutertje? Maaltijden van olvarit, misschien een optie? dan hoef je niet perse zo "gezond'te eten... al is het wel beter natuurlijk!
Ik vind het niet erg hoor, de keuken is ook meer mijn terratorium (nee ik ben niet van de ouderwetse stempel hihi )
ja maar als je net bevallen bent dan wil je echt eten! vooral als je borstvoeding gaat geven, en is zeker goed om iets in huis te hebben, die je zeker weet dat je ook lust(ik lust bvb niet van iedereen ) en ook geen eten die bereid is met veel uien, knoflook, etc. iets simpel als een schnitzel met aardapp en groenten, een soep, etc. mijn man kan ook koken maar ik lust niet alles , oh..ja, voor mij zal ook makkelijker zijn als ik weet dat ik eten in de vriezer heb.(dat betekent dus nog niet dat ik alleen ingevroren voedsel zal eten).ik heb een hele goede vriezer(miele) blijf echt goed, ik denk dat ik zon 20 kipschnitzels zal maken, pasta, een rijstgerecht...ohh...zien we wel!
Hoi hoi, Ik ben kraamverzorgende en wat ik altijd doe ik overleggen met de mensen. Wat willen ze. Omdat er nu minder uren beschikbaar zijn is het idd zo dat het eigenlijk niet meer echt tot onze taken behoort. Maar je kan bijv. ook voorstellen om s'middags warm te eten en s'avond een boterhammetje. We kunnen vaak ook wat dingen klaar zetten als er nog tijd over is zodat het alleen maak gekookt hoeft te worden. Bijv. vlees al aanbakken, aardappels schillen, groente schoonmaken. Als je het gemiddeld aantal uren hebt is dat met bv per dag 6 dus dan ben je ook niet meer met het avondeten in huis. In overleg kan veel maar soms betekent wel dat er minder tijd is voor andere dingen. Moeder en kind zijn het belangsrijkste, daarna de douche en toilet i.v.m. hygiene, kraamkamer, babykamer en de was. Je kan bijv. ook nu wat meer koken en dat in kleine porties invriezen. Hoef je het er alleen maar uit te halen. Misschien heb je fam. die iets wil koken?
tja hier was ook de dag na de bevalling eten gemaakt door het mannetje...op zicht was het prima gelukt , maar er zaten geen zout of kruiden op beetje smaakloos dus...de 2de dag heb ik zelf gekookt... ik hield het bij simpele maaltijden zoals (spinazie of rodekool) stampot met rookworst en soep met brood en potgroenten bij de aardappelen grtz Ramona
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er tegenwoordig nog mannen zijn van onze generatie die niet kunnen koken! Wij werken allebei, en degene die als eerste thuis is, kookt. Zou wat zijn zeg dat hij niet kan koken, dan ben je dus alle dagen zelf bezig. Wat nu als je een keer een dagje weg gaat met vriendinnen ofzo, zou hij alleen brood kunnen eten 'want ja, "kan" het niet'. Niet kunnen vind ik altijd zo'n slap excuus. Ik zou tegen je man zeggen dat hij een maand van te voren gewoon gaat beginnen met proberen, tegen die tijd dat je bevallen bent kan hij net zo goed koken als jijzelf. Hoe moeilijk is het nu om even te kijken of de aardappels en de groente al gaar is? En vlees gewoon vaak omdraaien dan laat hij het vast niet aanbranden! 8)
over het hebben van mannen die niet kunnen koken. Kijk ik kook hier altijd, omdat ik het niet erg vind en mijn man wel. hij kan het wel (dwz macaroni, soepje etc) maar vindt hetniet leuk.. En ik ben vaak thuis. Maar er zijn ook massa's vrouwen die niet kunnen koken! Op mijn werk (groep met verst. bep kids) koken wij (de collega's) zelf ( en boodschappen doen). Nou als sommigen koken, eet ik liever een boterham hoor! Roerbakgroente die eerst in de pas wordt gebakken en dan nog de kipfilet bakken... Vlees doorendoor bakken=knoer hard. aardappels zonder zout en heel hard/ zacht. En laatstde topper, bloemkool met gek aardappels en tartaar. Geen sausje, geen jus, geen kaas, geen zout en geen peper... Nou bahbah. Dus mannen ( en vrouwen) er zijn ook vrouwen die niet kunnen koken
Ik heb niet alles gelezen, maar misschien is het een idee om kraamvisite eten te laten meenemen en ze dat te laten koken / opwarmen? En dan samen gezellig eten? Goede vrienden en familie doen dat met liefde volgensmij!
Als mijn vriend niet kan/wil koken terwijl ik net bevallen ben dan krijgt hij van mij een enorme schop onder zn kont richting het aanrecht. Dan probéért hij het maar. Er staan genoeg kookboeken in de keuken, pak er maar en kies maar. (Gelukkig vinden wij het beide leuk om te koken en doen we dit ook vaak samen.) Maar ik vind wel dat hij het gewoon kan proberen hoor. Laat hem nu af en toe met je mee kijken. Of schrijf recepten op een papiertje, stapje voor stapje. Dan kan er toch niet zoveel mis gaan?
Denk dat t dan per instelling verschilt.. De vorige keer bij mij wilde ze het eventueel wel klaarzetten, maar niet koken opzich.... Las hier net ergens hetzelfde...... En de ene kraamverzorgster is de andere ook niet....
als je man niet eens wil koken en daar niet eens de moeite voor wil doen, dan zou ik het niet eens aan andere mensen durven te vragen om voor je te koken. Ik zou mn ogen uit mn kop schamen. Ik zou niet meegaan in deze verwaandheid van hem van het niet willen koken. Nu gewoon hem erbij sleuren en leren koken. Als er ooit iets met jouw gebeurd, dan moet ie het toch ook. Dan kan ie het beter nu al geleerd hebben. Niet toegeven en leren koken.
Ik vind dat je niet zo snel moet oordelen dat haar man lui of verwaand zou zijn. Ze geeft aan dat 'ie genoeg doet voor haar, alleen koken kan/wil hij niet. En het 'm leren in die paar weken... het is ook iets waar je gevoel/talent voor moet hebben. Ik denk dat je 'n heel eind komt zonder er een drama van te maken: Groente: diepvriesproducten of magnetron/stoomgroenten. Of potjes/blikjes (zitten tegenwoordig net zoveel vitaminen als in verse groenten). Kant en klare salade met dressing is ook zo klaar. Aardappelen: Stoomaardappeltjes zijn simpel, of puree die je in de magnetron kunt doen. Anders eens een keertje frituren of frietjes halen. Of een aardappelsalade erbij. Vlees: misschien een idee om bv vlees te grillen op de BBQ? en dan voor 2-3 dagen? Dat vinden mannen vaak wel leuk om te doen. En misschien kun je hem suggesties geven voor menu's. Vaak ontbreekt ook de creativiteit om iets smakelijks te bedenken. En anders alsnog wat dingetjes van te voren klaarmaken en invriezen (gehaktballen, stampotjes, pasta etc. Veel succes en jouw man heeft vast andere kwaliteiten, je kunt niet overal in uitblinken