Avondeten voor twee dagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Youtan, 12 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oja, een quiche is ook leuk. Ik maak vaak de ene helft met een andere vulling, dan heb je afwisseling.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Turks, Marokkaans, Indiaas van alles eigenlijk, maar niet van Nederlands-gekookte-aardappel-zooi :)
    Ik ben geen fan van Italiaans (lust het wel), hou niet van gefrituurd en te vet (op af en toe een shoarmaatje na).
    Ovenschotels eten we ook, maar op een gegeven moment is mijn fantasie gewoon op. Veel lekkere tips, veel ook niet lekkere tips. Maar zeker al bedankt!

3. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Dit! Die met runderreepjes vind ik heerlijk!

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Sorry, nog nooit gegeten, maar ik geloof ook niet dat ik dit durf te proberen. ;) en pasta en kant en klaar... klinkt niet heel spannend.

5. roundandaround

Dit is geen pasta.

Ik dacht iglo, maar het is aviko

https://goo.gl/images/c22MxY

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik maak best vaak een grote pan chili. De ene keer eet ik dat met wraps en de andere keer doe ik het in een ovenschaal, breek taco’s in stukken en leg die erop. Daar weer wat geraspte kaas op en hop in de oven. Serveren met zure room ... lekker en makkelijk gerecht.

Youtan vindt dit leuk.
  7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Tagliatelle is toch pasta?

8. roundandaround

Als je het plaatje even opent, dan weet je dat het geen pasta is...

Die aviko en iglo hebben verschillende soorten maaltijden.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik zie het, ik reageerde ook meer op de post waar jij ook op reageerde. Maar dit is geen optie voor mij.
    Het gaat me nl ook echt niet om makkelijk. Ik wil wel koken, maar dan voor twee dagen. Misschien ben ik ouderwets hoor, maar ik zie dit echt niet als eten voor een gezin, maar meee voor in een studentenhuis ;)

10. roundandaround

Helemaal goed hoor, ik schreef het misschien ook wat onduidelijk.

Ik vind dit prima, eens per twee weken ofzo eet ik het ook met dochter.

11. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
    Riso/orzo met paddestoelen of met groene asperges, erwten en munt zijn hier ook favoriet.
    Warmen we dag 2 ook gewoon op.
    Weet niet of dat te Italiaans voor je is?

Overigens heel herkenbaar hoor wat je schrijft. Ik vind veel dingen ook te simpel/niet lekker genoeg. Dan voelt het als maagvulling en niet als een goede maaltijd.

Youtan vindt dit leuk.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Boeuf bourguignon, chili con carne.

13. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ovenschotel, nasi word hier vaak gegeten wij eten vaak 2 x per dag warm. Stoofschotel, stampotjes

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Heel veel dingen die hier genoemd zijn kook ik een grote pan van en dat gaat in de vriezer. Op een mindere dag haal ik dat dan uit en eten we dat. Diezelfde week kook ik dan nog wel dingen die na onze portie voor die dag weer in de vriezer gaan. Zo is er altijd wel wat te eten en moet ik enkel aardappelen/rijst/broodje/wraps maken die dag.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Geen idee wat al genoemd is, maar ik denk aan soep of quiche.

Maar vrijwel alle dingen kun je toch voor twee dagen klaar maken? :) Ik heb hier in ieder geval een man die alles opgewarmd eetbaar vindt (behalve spinazie, want dat is niet goed ;)). Zelf vind ik twee keer hetzelfde eten niet lekker, ik kies als het nodig is dan die ene keer dan toch vaak voor kant-en-klaar.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh en stoofvlees en vol au vent en kippenfricassee etc?

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik dacht dat het je ging om eten voor jezelf, en een kind dat 2 hapjes neemt? Ik maak de inhoud van zo'n zak vaak zelf ; dl eet graag pasta met zalm in een roomsausje. Doordeweeks proberen wij sowieso niet zo culinair te koken, we eten vrij laat en daar is gewoon geen tijd voor. Kliekjes opwarmen vind ik zelf eigenlijk minder fijn, er gaan toch vitaminen verloren.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boef bourgignon, hachee, coq au vin, nasi, bami, curry's, ovenschotel. Ene dag aardappels volgende dag alleen even opbakken.
    een dag gehaktballen, volgende dag met tomatensaus en rijst. Kip met groenten, een dag met rijst andere dag in wraps.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik warm spinazie gewoon op hoor. In glazen/stenen ovenschotel. Het belangrijkste is dat je het na de eerste keer verwarmen snel afkoelt, en de 2e keer weer snel opwarmt.

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113

Deel Deze Pagina