Avondeten weigeren...

Discussie in 'Voeding' gestart door Snoopy1979, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou het eten aanbieden.. wil ze het niet eten.. niets anders aanbieden dan bij de maaltijd hoort.. Dus wel het toetje.

Esmee eet al maanden geen brood.. Eerder maakten we er echt een truckendoos van en boden we haar vanalles en nog wat aan.. Dit had madam snel in de gaten.. Nu bieden we brood aan.. wil ze niet.. prima.. na 10 minuten bieden we het nog een keer aan.. Meestal eet ze dan toch 1 of 2 korstjes op.

Misschien houd Eva niet zo van warm eten.. Esmee is geen brood eter.

Houd het zoals anderen al zeiden leuk..

En kleintjes kunnen vaak meer hebben dan we denken.. ;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben ik weer eens...

Mj, zo deden wij het juist altijd al, vanaf het begin, gewoon stukken groenten en zelf eten met haar handen, maar dat wilde ze dus helemaal niet meer.

MamavEsmee, inderdaad, niet alle kindjes vinden alles lekker. Eva is juist wel een broodeter, zodra ze ons bij het avondeten brood ziet eten wil ze ook en dat eet ze ook altijd.

Vanavond opeens een heel goede dag wat eten betreft! Ze heeft uit het vuistje 4 grote roosjes brocoli op, een paar hapjes wortel (lust ze niet echt, nu van een vork wel wat hapjes) en 6 hele slierten spaghetti op! En wat brood van ons (wij aten soep (uit blik...) met brood). Echt super, ze genoot er echt van! Daarna nog yoghurt op, bakje leeg en ik mocht het gewoon geven.
    De laatste tijd drinkt ze haar (zelfgemaakte) drinkyoghurt niet, maar vandaag op het kdv wel. En zo blijft er altijd wel wat geloof ik ;).

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zie dat Eva jarig is. gefeliciteerd. hopelijk eet ze haart taart wel op ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je wel! Ik had appeltaart gebakken, ze heeft de appel en de rozijntjes op van een klein taartje ;). Ze is dol op rozijn en appel gaat ook steeds beter. Het avondeten ging weer super vandaag, maar met de pot mee lukt echt nog niet, ze lust veel niet, maar we blijven gewoon alles aanbieden. Drinken gaat ook weer aardig, ze heeft vandaag zelfs gewone melk gedronken en vond het niet echt vies, meestal spuugt ze het meteen uit met een vies gezicht...
    Verder was het een heel leuke dag vandaag en we hebben heel erg genoten en Eva ook! (we zijn vanmiddag naar ballorig geweest)

5. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Bij ons is het al 2 maanden drama met eten. Zal wel een mega-sprong zijn ofzo? Ikzelf maak er (inmiddels) geen drama meer van. Ik had er uiteindelijk meer last van dan zij. Ze eet wel een danoontje en ze krijgt 200 cc opvolgmelk voor het slapengaan. Haar fles gaat er gelukkig goed in!

Succes ook dames!

Kari

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eten gaat hier nog steeds super, overdag ging al goed, maar nu gaan haar boterhammen echt helemaal op (2 per dag) en vandaag heeft ze zo'n 3 mandarijnen en een boel druiven op, ze bleef maar eten! Avondeten ging ook super, echt heerlijk om te zien! Het zal wel een of ander eet-sprongetje zijn geweest ofzo? Ze kan verder nog wel driftig zijn, maar met eten over het algemeen niet. Alleen als het te lang duurt voor ze kan eten (als het te heet is), dus juist het tegenovergestelde ;). Maar ik ben dus helemaal blij!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    FIJN!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje kwam ook maar heel weinig aan tussen 7 maanden en een jaar ongeveer. Ze was ook vaak verkouden of ziekig en dan at ze gewoon weinig. Maar sinds ze een maand of 13 a 14 is, is ze flink gaan eten, dus wie weet gewoon een fase.
    Als ze niet wil, gaat haar bordje gewoon weer weg, ze krijgt wel altijd yoghurt toe, maar verder besteed ik er weinig aandacht aan.

Deel Deze Pagina