hoi, ik heb de zoekfunctie al even snel gebruikt, maar lukt even niet. op welke leeftijd gaven/geven jullie je kleine brood- (korst of stukjes) en hoe deden jullie dat de eerste keren? met beleg of in melk of gewoon zo droog.. onze kleine is bijna 6 maanden en lees verschillende dingen..
Hoi! Wij zijn ook met 6 maanden begonnen met brood geven.. Kleine stukjes en de eerste paar keer een scheutje melk erover heen zodat ze het wat beter door kon slikken. Volgens mij deden we er toen smeerkaas, smeerworst, jam, vruchtenmoes en dat soort dingetjes op..Je merkt vanzelf of ze er aan toe is of niet..
Met 6 maanden zijn we -nadat het cb dat aangaf- begonnen met een broodkorst los in de hand. Na 2 weken zijn we gestart met stukjes brood, met smeerkaas/stroop/smeerworst , dit gaven we met een vorkje aan haar. Eerst hele kleine mini stukjes, maar dat werd langzaamaan groter.
Wij zijn ook met 6 maanden begonnen. In 't begin kreeg 'ie er alleen boter op, maar nu ook ander beleg. Wij snijden 't in kleine stukjes (2 bij 2 cm ofzo), en dan leggen we een paar stukjes voor 'm neer, en dat pakt hij dan zelf. Hij is dat wel gewend van z'n groente en fruit (Rapley), dus voor ons is dit de handigste manier.
Met 6 maanden begonnen met een oude droge broodkorst, echt om op te sabbelen. Later gingen we hele boterhammen geven met beleg; roomboter, scheutje olijfolie, aarbeienjam zonder suiker of andere vruchtenmoes, gesmolten kaas (tosti), roomkaas, pindakaas. Wij snijden de boterham in 6 of 8 stukken en laten hem zelf ervan happen, hebben het nooit met een vorkje gegeven.
hier bij 5 maanden begonnen met brood. eerst een half sneetje met een laagje boter erop. korstje eraan laten zitten, dit ging in een keer op. een dag later een hele boterham gegeven en die at hij ook gelijk op. heb eerst zelf stukjes in zijn mondje gegeven, en op een gegeven moment wilde hij zelf eten. joyce
hier met 6 maanden. met wat boter en smeerworst of smeerkaas. eerst ook een half sneetje, ging gelijk op. een paar dagen later een hele. ik heb nooit in melk gedoopt, hij vond het gelijk lekker.
ik geef hem sinds hij 6 maanden is alleen maar broodkorsten. En dan ook van gewoon bruinbrood. NIet te donker of met zaden en zo. Hij vindt het heerlijk. Hij zit altijd de stralen van de pret met die broodkorsten. Schattig. Wij zijn de bijvoeding ook pas vanaf 6 maanden gestart, dus vandaar ook niet eerder broodkorst gegeven. gewoon afscheuren en in zijn handje geven, erg schattig.
wil het hier ook gaan geven maar ben bang dat het niet goed gaat... weet net waarom want normaal ben ik niet zo maar ik denk dat ze het niet goed natmaakt zeg maar en dat ze er in stikt... stom he
Nee stom niet... onnodig waarschijnlijk wel. Mijn zoontje eet vanaf 6 maanden brood met korstjes en dat gaat prima. Je blijft erbij, kindjes hebben een heel goeie kokreflex en laat ze vooral proberen. Als jij krampachtig doet dan zal je kindje dat overnemen en brood 'moeilijk' gaan vinden...
met 6 maanden begonnen met een half sneetje brood in de middag. en met ongeveer 7 maanden denk kreeg ze smorgens ook brood. er kon wel een fles af vond het cb en aangezien ze geen pap lust mocht ze toen ook al brood.
ben eens benieuwd hoe dat ging? moest ze er erg aan wennen? geef nu nog pap maar wil als het pak op is ook brood geven.. weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken ook ivm de rest van de bv. hoeveel voedingen gaf je dan nog en op welke tijdstippen.... alvast bedankt voor de moeite!!!