Hoi meiden, Nieuwsgierig wij stoppen onze kleine meid niet ieder dag in bad of douche. Hoe vaak doen jullie dat en als ze niet douchen of in bad hoe wassen jullie je kindje/peutertje? Nieuwsgierig!
2 a 3 x per week onder de douche (hele flinke eczeem) en de andere dagen met een washand in de badkamer. Na tandjes poetsen, even een washand over die smeerpoets Nadrogen en insmeren maar..
Ik douchte Valerie elke dag, of deed haar in bad. Maar nu zei de dokter dat ik dat beter niet meer kan doen, aangezien ze een heel klein beetje eczeem heeft. En ze heeft echt een super droge huid. Nu douche ik haar 1x per 2 dagen, de andere dag was ik haar. Maar eerlijk gezegt vindt ik dit helemaal niks. Valerie heeft nogal een koppie met ontzettend veel kroezige krullen, en als ik het niet elke dag was, dan kan ik er ook geen kam doorheen halen.
Consider, kan je niet een bepaalde lotion in haar haar doen, waardoor het op de niet douche dag, wat makkelijker kambaar is?
Tja, mijn meisje gaat eigenlijk bijna elke dag in de avond in bad. Na het eten. Dan ruimen wij de boel op en doen de afwas, en zij zit lekker te spelen in bad, soms wel een half uur. (badkamer grenst aan keuken, dus hebben continue zicht op haar). Dus komen ook steeds bij haar, om ff te bellen blazen etc.....
Hier ook een eczeemgevoelige huid. Meestal hooguit 4x per week in bad. Buiten dat elke ochtend gezicht en bips wassen aan de wastafel en 's avonds bij niet badderen gezicht en handen wassen aan de wastafel.
Quinn gaat 2x hooguit 3x per week, eczeem, en een enorme droge en gevoelige huid. Daarnaast kop en kont wassen.
Sebastiaan gaat alle dagen in bad. Eén dag in de week kan het altijd wel eens voorvallen dat hij niet in bad gaat en dan was ik hem met een washandje.
Hier ook twee keer per week in bad/douche ivm eczeem. De rest van de dagen is het even met een washandje poetsen
Hier ook ernstig droge huid en enorme gevoeligheid voor eczeem. Vandaar op advies van de dermatoloog: max. 2x per week in bad en voordat ze in bad gaan eerst insmeren met badolie van een ongeparfumeerd merk zoals bijvoorbeeld Neutral. Daarna insmeren met een vette creme van de dermatoloog. Verder gewoon met een vochtig doekje wassen. Overigens hoor je steeds meer dat elke dag douchen voor niemand echt goed is.
Hier iedere avond in bad voor het naar bed gaan. Maar dan wassen we niet iedere keer met zeep. Ze zitten dan gewoon lekker in het water te spelen.
Ze gaat iedere dag met ons mee douchen. Soms in het weekend gaat ze zelf in het grote bad, maar das meer vor de "leuk"
Meestal om de dag in bad of douche. Maar ik doe niet moeilijk als het net zo uitkomt dat er twee dagen niet wordt 'gebadderd'. Iedere avond wel even wassen met washandje
Het klopt hoor dat het voor niemand goed is om elke dag te badderen/douchen, maar het is wel lekker! Hier gaan ze om de dag douchen.