Zou jouw optie dan geweest zijn dat ze 3 jaar lang niets, geen hap zouden eten? Zowiezo is rijst en aardappels hier "los" naast andere dingen, rijst door een saus geroerd vind ik vies. Alleen bij m'n pasta eet ik de saus erop. Maar aardappels liggen ook naast de groenten en naast het vlees, stamppot eten ze BV niet. Vind ik trouwens ook niet lekker hoor.
Nee ik bedoel als we pasta eten dan kaal if iets als bami. Nee groenten aardappelen en vlees los mits geen stamppot natuurlijk!
Wat een heerlijke herkenning! Mijn jongens zijn ook een drama. Brood lusten ze. Verder bijna niks. Wij zijn in de vakantie begonnen met ' je eet maarwat de pot schaft' . En toen hadden We geluk, wantde pot schafte vaak een salade met stokbrood en stukje vlees van de gril. Dan laten ze dus stokbrood. Maar nu zijn we weer thuis en is het dus ook regelmatig iets anders. Spaghetti gaat er bij oudste nog wel in. Bami ook, mits er genoeg kroepoek is. Maar jongste eet dan bijv alleen maar kroepoek. Voorlopig blijven we volhouden dat ze aan tafel moeten blijven tot iedereen klaar is, ongeacht wat en hoeveel je eet. Toetje is geen beloning, maar een onderdeel van de maaltijd. Dat hoort er dus evengoed bij. Maar als je niet goed hebt gegeten, dan zijn er geen tussendoortjes meer in de avond. Helaas wil jongste dan vaak nog zeuren om crackertje, met zijn allerliefste glimlach en stralende blauwe oogjes. Vitaminepillen Geef ik ook dagelijks. Ze eten lang niet gevarieerd genoeg om alle vitamines binnen te krijgen. En ook belangrijk. We laten zelf zien dat we eten lekker vinden. Dus met smaak eten en complimentje voor de Kok (ikke meestal). Ik gun het hun ook enorm dat ze kunnen genieten van lekker eten. Maar doen ze vooralsnog alleen bij frieten en pannenkoek.