Wanneer nieuw bed / geen commode?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Aardbeitjes, Oct 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

Jul 24, 2017
    837
    713
    93
    Female
    Hallo allemaal!
    Als mijn 2e kindje wordt geboren is mijn zoontje 22 maanden.
    Vraagje aan jullie: vanaf welke leeftijd zijn jullie kindjes overgegaan naar een groter bedje? En tot wanneer gebruikte je de commode?
    Handig voor mij om te weten ivm het inrichten van een nieuw kamertje. Dankjewel :)

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Als onze dochter geboren wordt, is zoon 23 maand.
    Wij kiezen ervoor (nog) geen kamertje in te richten. De eerste maanden zal ze in een wiegje bij ons op de kamer slapen.
    Tegen de tijd dat ze niet meer in het wiegje past, zijn we alweer een half jaar verder.
    Waarschijnlijk zal zoon dan in een gewoon eenpersoonsbed gaan en dan kan dochter in het ledikant, al dan niet op een eigen kamer.

3. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

Jul 24, 2017
    837
    713
    93
    Female
    Hier precies hetzelfde! Het liefst heb ik kindje 2 weer minimaal 6 maanden in een wiegje naast mij. Maar toch wil ik al een nieuw kamertje gaan maken voor mijn zoon. Jij zou dus een juniorbed kopen met 2.5 jaar?

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Op 22 maand is mijn dochter overgestapt naar een gewoon bed. Ze was toen ook al zindelijk, dus verschoontafel was toen niet meer nodig. Al lang niet meer eigenlijk, want vanaf ongeveer een jaar verschoon ik vaker op bed of op de grond.

Aardbeitjes likes this.
  5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Jaa ik zou dat wel doen.
    Zeker met betrekking tot zindelijkheid, met die leeftijd is het wel handig als ze zelf uit bed kunnen komen om te plassen.
    Maar ik zou geen peuterbed komen, maar gewoon een eenpersoonsbed. Ik zou het zonde vinden om daarna weer een nieuw bed te moeten kopen.

Aardbeitjes likes this.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,293
    23,421
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier met 2 jaar en 4 maanden over op peuterbed. Ledikant was een grotere versie, zodat we die om konden bouwen naar peuterbed, dus hoefde die niet te kopen. Commode staat er wel nog, maar zonder aankleedkussen
    Die gebruikten we al heel lang niet meer. Is nu ook zindelijk.

Aardbeitjes likes this.
  7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

De oudste is met 2 jaar en 2 maanden overgegaan naar een 1 persoonsbed. De jongste was toen 5 maanden en heeft de eerste paar maanden bij ons op de slaapkamer geslapen.

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

De oudste slaapt met 2.5 nog in het ledikant met de zijkant eruit (kan bij zoeen van Ikea). De commode gebruik ik sinds kort niet meer.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier met 2,5 over naar een 1 persoonsbed en geen commode meer. Hij was toen nog niet zindelijk dus verschonen deed ik gewoon op z'n bed. Zn zusje is pas geboren toen hij 3 was, maar hij was toen echt wel toe aan een groter bed.

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,580
    13,827
    113
    Female
    Noord- Holland
    Onze gup is straks +/- 20 maanden als de kleine wordt geboren.
    Zoonlief heeft 5 maanden in zn wieg gelegen op onze kamer. Toen hebben we m 1-2 weken in zn wieg op zn eigen kamer gelegd. En na die tijd over naar t ledikant.
    Zo is de overgang minder groot.

Straks zal de kleine ook weer ongeveer 5 maanden in de wieg liggen, dus tegen de tijd dat die overgaat naar het ledikant is onze zoon 25 maanden.

We hebben al een mooi meegroeibed gezien en vanaf dan gaat onze zoon daarin.

Er bestaat overigens ook een ledikant wat je om kan bouwen tot bedbank en daarna tot een 1-persoonsbed. Zal later even voor je opzoeken hoe die heet.

Aardbeitjes likes this.
  11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze dochter ligt sinds haar tweede verjaardag in een peuterbed. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik meteen voor een eenpersoonsbed gaan (dit is wel erg krap als je er even bij gaat liggen). Commode gebruik ik nog zeer regelmatig, ook voor na het douchen enzo. Lekker op een goede hoogte:thumup:.

Maar de commode kan natuurlijk prima in de babykamer staan dan! Voor die paar keer per dag.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,580
    13,827
    113
    Female
    Noord- Holland
    @Aardbeitjes : dit is dat ledikant want mee kan groeien naar bedbank en vervolgens 1-persoonsbed:
    https://www.baby-dump.be/merken/interbaby/interbaby/51/
    Bestaat ook in het wit, maar weet niet of ze die ook op deze site verkopen.

Over de commode: onze zoon gaat tzt. over naar een nieuwe (peuter)kamer (met meegroeibed dus en geen peuterbed zoals de anderen wel doen).
    De babykamer blijft dus hetzelfde.
    Dus daar blijft de commode zeker ook nog wel een jaar of 2 staan vanaf nu.

13. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier schelen de oudste twee 21 maanden en wij hebben een tweede babykamer aangeschaft. Ook als sliep de tweede eerst nog in een wieg.

Vond dat heel fijn! Gebruikte bij de eerste de commode en het ledikant nog veel. Zeker een jaar nog.

Hier met ruim drie jaar ledikant en commode weg gedaan. Bewaard voor nummer 3. Nu maken nummer 2 en 3 gebruik van de babykamers.

14. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

Jul 24, 2017
    837
    713
    93
    Female
    Dankjewel allemaal voor het meedenken!
    Ik denk dat we een meegroeibed gaan kopen, zodat mijn zoontje kan wennen en de overstap in eigen tempo kan maken. Als het goed is ligt hij nog lang op zn eigen kamertje omdat de kleine in de wieg ligt bij mij ligt, dus dat moet goedkomen.
    Een commode lijkt me inderdaad niet meer nodig. Er is er altijd eentje beschikbaar op de babykamer dan.

hummeltje5 likes this.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,027
    5,242
    113
    Ik vind een meegroeibed echt onzin. En jammer van het geld en de extra spullen. Hier een normaal 1 persoonsbed vanaf 21 maanden. Dat ging prima! Slaapzak uit en normaal dekbed (je zou het ook nog half kunnen opmaken).

Ik heb er direct een bijpassend bureau bijgekocht. Dat gebruik ik nu als commode. En in de toekomst als bureau om te spelen of huiswerk te maken.

Ik zou zeker een babykamer klaarmaken. Ook als je de wieg op de kamer van jullie zet. Je weet nooit hoe het loopt. Een kind lang bij ons gehad. Andere maar kort dat werkte totaal niet! Verschonen op bank of de grond vind ik niet zo fris en erg slecht voor he rug. Incidenteel is het prima. Maar niet structureel.

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,580
    13,827
    113
    Female
    Noord- Holland
    Ik ben benieuwd naar verdere uitleg waaróm je dat vindt?

Extra spullen snap ik niet; je gebruikt eerst het matras/slaapbenodigdheden uit het ledikant en daarna gebruik je een normaal eenpersoonsmatras (wat je ook gebruikt in een normaal bed zoals jij voor je kindje hebt).

Zelf vind ik het juist heel fijn dat ons zoontje stapsgewijs overgaat.
    Van ledikant naar een bed met dezelfde afmetingen, maar wel nog met de bescherming van een zijkant zodat hij niet uit bed kan rollen, naar een langer bed als hij ouder is.

Vanwaar jammer van het geld?

Share This Page