Avondeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DollyLam, 11 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DollyLam

    DollyLam Lid

    16 dec 2020
    67
    108
    33
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag. Mijn zoontje is 19 maanden en eet overdag heel goed. Brood, fruit en drinken is allemaal geen probleem. Alleen het avondeten....hij eet wel maar dan heel weinig (vanavond 4 ravioli met saus). Hij start wel maar weigert snel. Sommige dingen wil hij alleen gepureerd. Omdat hij geen toetjes lust krijgt hij nog een glas melk voor het naar bed gaan.

    Alleen wordt hij dan snachts met trek wakker en krijst de hele boel bij elkaar. We geven hem soms dan nog een beetje melk maar ik wil dit niet als vast gedrag.

    Hebben jullie tips en tricks?
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Vind hij zo'n vakjesbord wat? Wij koken voor onze dochter (wel stuk jonger) apart groente naast onze eigen maaltijd. Meestal van die voorgesneden 200g zakjes van de appie. Dan krijgt ze in een vakjesbord bijvoorbeeld 1 vakje met ons eten, 1 met wortel, 1 aardappel, 1 broccoli (totaal 100g groente, 80g zetmeel). Ze eet dan veel beter dan wanneer we haar een bord met alleen maar "het zelfde" geven.

    Misschien vind hij warm eten gewoon niet zo lekker en kan je het aanvullen met bijvoorbeeld wat fruit, rauwkost, sla, gekookt/gebakken ei of een halve geroosterde boterham?

    Lust hij ook geen kwark of yoghurt? Misschien de melk 's avonds vervangen door pap?

    Als hij het gepureerd wel wil eten, eet hij dan zelf? En hoe zit het met bijvoorbeeld ravioli, stopt hij dat zelf in zijn mond of heeft hij hulp nodig?
     
  3. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Ons zoontje van 18 maanden geven we sommige dingen nog gepureerd of in hele kleine stukjes gehakt. Hij heeft alleen nog zijn voortanden, dan zijn veel dingen gewoon lastig te eten. Al snel verliest hij dan zijn geduld. Dan liever wat fijner of zelfs gepureerd. Krijgt hij iig alles binnen. En ik neem aan dat dit straks steeds beter gaat zodra hij kiezen heeft.
    En verder hebben we nu ontdekt dat hij bepaalde dingen lekkerder vind dan andere. Met eenpansgerechten gaat dit niet. Maar als we een keer aardappels groente vlees eten dan moet hij eerste een hapje van het geen wat hij nog niet zo lekker vind en daarna mag hij een hapje van het geen wat hij wel lekker vind. Op die manier eet hij wel een groot deel van zijn bord leeg:). Korstte twee dagen voor hem om het door te krijgen, maar nu gaat het goed. Hij weet al helemaal wat er gaat gebeuren:thumup:
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Hoe laat eten jullie? Kan hij al te moe zijn? Dan eventueel wat eerder gaan eten.
    Of omdraaien met de lunch... s middags warm en s avonds brood.
     
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik heb met onze dochter het avondeten ingewisseld. Middag warm en in de avond brood.
     

Deel Deze Pagina