Volgend jaar hebben we een bruiloft waarvoor we zijn uitgenodigd als zowel dag- als avondgasten. Onze dochter is dan bijna 3 en is heel de dag ook welkom. Heeft er iemand ervaring met of dat een beetje te doen is? We hebben ook helaas geen oppas, want iedereen is op dat feest. Ik hoor graag tips!
Soms heeft een restaurant een rustig plekje waar je een campingbedje neer mag zetten Gewoon van te voren eens informeren. Toen wij trouwden sliep de kleine van mijn nichtje in een zijkamertje naast de keuken, waar mijn nichtje dus gewoon naartoe mocht. Het personeel hield het ook een beetje in de gaten. Mijn schoonouders waren vorig jaar 40 jaar getrouwd en hielden feest in hetzelfde restaurant. Toen hadden ze een kamer boven de zaal waar mijn jongste in een campingbedje sliep. Moet ik wel zeggen dat ik op dat gebied heel makkelijke kinderen heb, vooral hij slaapt overal. En dat met vol muziek.
geen ervaring maar ik denk dat een hele dag al vermoeiend genoeg is voor een kleintje laat staan ook nog een avond
Het begint smidshaard rond half 3 en duurt tot 1 uur. Nu was ik sowieso al niet van plan om heel laat te blijven...
Dan ga je toch lekker naar huis als ze moe is? Zelf zou ik dat in ieder geval doen, maar goed ik ben ook vrij strict in waar ze slapen. Ik vind rust en slaap in hun eigen bed heel belangrijk.
Ik ook, maar helaas denkt mijn man daar anders over. Die vindt me al gauw een zeur. Dit is wel een bruiloft van iemand heel dichtbij. We gaan sowieso wel met 2 auto's en dan zien we wel hoe lang de kleine meid het leuk vindt. Op zich is het een heel makkelijk kindje. Hopelijk dan ook nog Kan me wel herinneren van vroeger dat wij op die leeftijd ook mee gingen tot in de late uurtjes en daar waren vrij weinig problemen mee.
Toen wij trouwden hadden we een slaapgelegenheid voor iedereen, maar onze kinderen van toen 1,5 en bijna 4 jaar liepen tot 22:30 rond en de oudste wilde toen eigenlijk nog niet eens naar bed
Misschien zie ik ook wel beren die er niet zijn. Ze is nu 1,5 en heb geen idee hoe kindjes van 3 zijn.
Hier blijven op dat soort gelegenheden, meestal de kinderen langer rond rennen als de volwassenen. En anders dan slapen ze een keer op schoot, ik zou er gewoon van genieten, pyjama mee en daar vast omkleden, komt toch wel goed. We waren vorig jaar op bruiloft waar een paar kindjes 's avonds in een camping bedje lagen maar de jongste ( 1,5 ) rende om half 11 nog rondjes door de zaal.
Nou ja, mijn toen 4 jarige dochter was om 22.30 uur vrolijk aan het dansen op kabouter plop, liep vervolgens naar een stoel, ging liggen en sliep. Bovenstaande in 30 sec en dat lieg ik niet. Overgelegd op 2 stoelen in een rustiger hoekje, kussentje onder haar hoofd, om een kwartier later weer wakker te worden, kijken hoe wij een polonaise aan het doen waren en daar weer tussen te hupsen Uiteindelijk lag ze om 00.30 uur in haar bed en heeft ze het super naar haar zin gehad. Uiteraard was dit ook een uitzondering, maar goed, ze heeft er geen last van gehad of zo.
Voor die ene keer zou ik je dochter laten rond lopen tot je merkt dat ze echt moe is en dan naar huis gaan. Af en toe een uitzondering moet kunnen.
Ik zou mijn dochter meenemen, lol maken en als ze instort ergens op schoot laten slapen, of in de auto stappen en gaan rijden. Zou het voor zo'n uitzondering echt niet uitmaken hoe laat ze nog wakker zou zijn!
Nou het grappigste was dat ze echt stond te dansen, om 30 sec later ineens op een stoel in slaap te vallen, was zo apart. Om een kwartier later dus op haar buik, handen onder haar hoofd met een grote glimlach naar ons te zien kijken Weet je, mijn kinderen gaan altijd keurig op tijd naar bed, ook in het weekend. En dan vind ik het als het een bruiloft van iemand zo dichtbij het ook niet erg als het dan eens een keer heeeeeel erg laat wordt, mits je kind daar tegen kan natuurlijk. Mijn dochter houdt zulke dingen gewoon beter vol als mijn jongste zoon. Die houdt het echt niet langer vol dan tot 21.00 uur. en die ga ik dan ook niet plagen, dan neem ik een bedje voor hem mee.
Ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar een campingbedje voor haar mee neem. Je weet het maar nooit. En die ene keer moet best kunnen.
Informeer gewoon van te voren bij de locatie of ze ergens een rustig plekje hebben, ga je tussendoor een paar keer kijken, of neem een baby foon mee.
Wij zijn normaal altijd vrij strak met bed tijden. Maar toen mijn schoonzus trouwde was de oudste 2,5 hij is er de hele dag bij geweest. En toen hij s avonds echt niet meer kon heeft hij geslapen in een campingbedje. Er sliepen op die kamer meer neefjes en nichtjes. We hielden het om beurten in de gaten en hielden de lampjes van de babyfoon in de gaten. Liep prima.