hoi allemaal heeft er iemand hier een spanplafond en hoe bevalt het. wij hebben balken in onze woonkamer en willen een nieuw plafond het wordt dus gipsplaten en stucen of een spanplafond. wat zijn de kosten van een spanplafond. graag ervaringen . vast bedankt
Wij hadden in een vorig huis een spanplafond en ik vond het niks. Het valt niet fijn schoon te maken, je moet voorzichtig zijn met de stofzuiger bij spinnenwebben. Omdat het wat ouder was was het plafond wat verkleurd. Je kon zien op welke plek er vaak kaarsen werden gebrand. Spotjes zaten ingebouwd en een hanglamp installeren op een andere plek ging niet, wij zaten dus qua indeling vast aan het plafond. Liever een gewoon plafond dat je kan schilderen op de momenten dat je het nodig vind.
Hier een spanplafond, het zat er al in toen we het huis kochten. Ik vind het niet zo mooi. Het is een beetje kantoorachtig, ik zou er nooit zelf voor kiezen. Hier gaat het er ook uit zodra we de woonkamer gaan opknappen, er komt schuurwerk voor terug. Het is wel makkelijk in onderhoud, je hoeft er niks aan te doen. Hier geen last van vlekken en verkleuringen. Het is heel erg duur, een spanplafond voor je woonkamer kost al snel een paar duizend euro.
lijkt mij iets wat mooier lijkt dan het is. ja oke het zit er binnen een paar uur in en je hebt er geen rommel van als het klaar is. kunnen volgens mij alleen spotjes in en dat geeft nou ook niet echt het mooiste licht. zou persoonlijk dan toch echt voor de gipsplaten kiezen als je van de balken af wil
ik hoor wel van jullie dat het niet zo ideaal is als het lijkt. rommel vind ik niet erg,dus stuc werk vind ik ook prima wat mij fijn leek is dat het snel geplaatst kan worden. nijg toch naar het ouderwetse stuc werk bedankt voor de reacties
Wij hebben een spanplafond in de slaapkamer en ik ben er zooooo blij mee. Er zaten lelijke balken, nu is het strak, netjes, mooi, inbouwspotjes. Het was een enorm prijzig grapje, maar ik zou het zo weer doen.