Dit hebben wij ook regelmatig gehad. Tussen het gemeentehuis en het taart ging ik vast naar de locatie toe waar ze een middagdutje deden. Ging prima. Met het diner en feest waren ze dan weer op. Dochter is nu drie, maar die kan prima een dag en avond op blijven tegenwoordig. Dus wie weet hoe dat bij jou gaat over een jaar. Dat duurt nog zo lang.
Is ook zo. Ik heb er 4, waarvan mijn oudste dochter die nu 24 is nog steeds niet later dan 23.00 uur naar bed kan, mijn zoon van 19 als klein kind ook echt niet heel lang op kon blijven, nu wel dochter van nu 5 houdt het altijd wel heel lang vol, toen ik van de week naar bed ging en nog even bij de kinderen ging kijken zat zij in haar kamer te spelen om 23.30 uur en toch de volgende morgen vrolijk weer op naar school. en mijn jongste van 3 die kan altijd wel slapen eigenlijk Die houdt het 's avonds ook gewoon nooit lang vol en gaat vaak als we naar een feestje gaan uit logeren of we gaan vroeg naar huis voor hem.
Onze 2-jarige vermaakte zich destijds prima, alleen in de kerk heb ik haar even weggehaald om ergens een ijsje te eten Ze heeft tot middernacht rondgelopen in het kasteel waar we een sjiek diner hadden, met een paar kinderen tussen de 5 en 8 (die ze niet kende) en ze lagen heerlijk in een hoekje van de eetzaal te kleuren met zijn allen. Wij hadden ook een programma van half 3 tot middernacht. Eerst plechtigheid in kasteel, daarna kerk, daarna receptie en tig-gangendiner in het kasteel. Misschien idd een bedje meenemen, ergens is vast wel een rustig plekje. Maar op een dekentje of paar kussens in een rustig hoekje kun je ook prima slapen als je echt moe bent
Toen wij trouwden was mijn nichtje 3 en bruidsmeisje. Ze hadden haar op een matras neer gelegd op eenrustige plek bij de feestzaal.
Hier hebben wij feestjes voor kinderen en voor groten. Zoals bruiloften ze kunnen op hun kop gaan staan maar wij laten ze thuis. Evt. Overdag even mee zou nog kunnen verder niet. Maar ik heb het vaker gezien hoor toen ik nog in de horeca werkte dat ze in een kantoortje slapen helaas ook gezien dat ze geheel over de rooie waren. En dat men daar pas na heel lang achter kwam. Vond dat zo sneu.
Bij zowel onze bruiloft als die van mijn zus was er een apart kamertje. Toen ze knock out ging heeft ze daar heerlijk liggen slapen.
mocht er geen apart rustig kamertje zijn is het misschien een tip om een wagen mee te nemen. Mijn dochtertje had op bruiloft beste vriendin heel de dag lekker mee gedaan en ook op feest lekker gedanst en om 22.30 lag ze lekker met haar vriendinnetje in de hal in de wagen te slapen. Daarna overgetild in hotelkamer en ging prima. Was wel een afgesloten locatie dus er kon niemand bijkomen en niemand zomaar weg.
De bruiloft is pas volgend jaar, er is toch iemand te vinden die dan kan oppassen. Een nicht, een buurvrouw. Toch niet je hele omgeving gaat naar die bruiloft? Persoonlijk neem ik geen kleine kinderen mee naar een avondfeest, niet voor het kind, maar ook niet voor mezelf. Je bent dan toch bezig met kinderen, die eerst gezellig rondrennen, maar uiteindelijk ergens toch drama gaan maken. Vind ik voor mezelf niet tof, maar ook niet voor de andere gasten. Wat boven stond, een kind wat al een half uur in een zijkamertje over de rooie ligt te gaan, vind ik ook zielig voor het kind. Dan maar lekker bij een oppas, heb jij je handen ook een avondje vrij!
Wij hadden vorig jaar een feest, had een campingbedje neergezet. Ze gaf om 23:00 zelf aan dat ze moe was. Erin gelegd en mevrouw sliep tot het einde.. werd wakker toen de dj stopte.. 😊
Dat ligt misschien ook aan je kind, mijn dochter danst en doet net zo gek mee.. Als mijn dochter welkom is neem ik haar mee. Tablet meegenomen stoeltje en ze heeft zich heel de avond vermaakt.
Ik heb geen familie meer en de familie van mijn man is op het feest. Daarbij vraag ik om tips voor op het feest, een oppas had ik zelf ook wel kunnen bedenken maar ze gaat sowieso mee. Het zou bij mij echt niet voorkomen dat mijn kind zolang ligt te huilen.
Mijn dochter zou het niet trekken, en daar laten slapen zou ook niet werken tenzij ik erbij blijf en het stil is in de ruimte.Als ik echt geen oppas zou kunnen krijgen zou ik dus eerder naar huis gaan. Maar het is nog anderhalf jaar weg, en je bent bezig voor een tweede? Wie weet ben je dan wel hoogzwanger, net bevallen oid en loopt alles weer anders. Of je dochter gaat bijv naar een psz tegen die tijd waar een hele leuke stagiaire rondloopt die graag avonden oppast, er kan zoveel gebeuren in anderhalf jaar...
Dat zou ik ook doen - en als dat niet kan in elk geval een dekentje waar ze op/onder kan liggen - misschien kan je het dan wat langer rekken tot je écht naar huis moet
Gewoon kind lekker mee nemen. Een keer later naar bed gaan ze niet van ( de leg) dood wilde ik niet zeggen staat zo onaardig maar ja nu toch gezegd maar met uitleg. Ben altijd als kind zelf van hot naar her gegaan met feesten aan de kinderen werd er niet gedacht als je slaap hebt dan lag een stoel of tussen de boxen prima!! ( not) neem het ze soms nog wel eens kwalijk.. Maar andere situatie en een andere tijd. Hier gaan de kinderen gewoon mee vorig jaar dochter met feest van mijn vader niet op zijn ( verzoek ) wilde geen kleine kinderen op een feest die moeten rusten in de avond( viel letterlijk van mijn stoel) zie boven antwoord. Zal die er toch van geleerd hebben denk het!! Nee gewoon mee nemen en geen campingbedje mee slepen of wat misschien een soft matrasje dekentje en als kinderen willen slapen slapen slapen ze bijna overal wel en als ze over hun slaap heen zijn vaak kunnen ze dan nog z.n lol hebben. Niet te moeilijk denken, Kinderen zijn vrij flexibel, En je blijft zelf ook op het feest mits je kind niet overstuur raakt maar negen van de tien kinderen vermaken zich wel op z.n feest hapjes drankjes andere kinderen om mee te spelen muziek!!
Ik zou gewoon gaan, en als ze het echt niet meer trekt en vervelend wordt van vermoeidheid ga jij met je dochter naar huis. Kan je man nog even door en kan je dochter rustig slapen. Je bent echt geen zeur hoor! En iedereen zal het begrijpen dat je dat doet. Ik kan me echt niet voorstellen dat er ook maar iemand is die zich er over op zou winden.
Mijn zoon was bijna 3 toen eij gingen trouwen. Hij heeft in de middag in de buggy liggen slapen en savonds viel hij om 11 uur ongv. in slaap op het feest. Hij had het teveel naar zijn zin :-D. Niet te druk om maken in ieder geval.
Hier een bruiloft gehad van 10:00 tot 23:00 We waren ook heel de dag welkom. We zijn tussen de middag weggesneakt naar opa en oma (ze wonen in de buurt van de receptie) en hebben daar ons kind nog even proberen te laten slapen. Ik weet eigenlijk al niet meer of dat nou gelukt is of niet - hij slaapt wel vaker bij opa en oma, dus dat is gelukkig niet vreemd. Daarna zijn we weer naar de feestlocatie gegaan en daar gebleven tot een uur of 22:00. Dat hield onze kleine ontzettend goed vol. Hij kon daar alle kanten op lopen, maar ook afgezonderd in de stilte zitten, wandelen, spelen, dansen en er waren nog meer kinderen om mee te spelen. Rond 22:00 was hij nog onwijs energiek; wij alleen niet meer dus hebben we hem als smoes gebruikt om er vandoor te kunnen !!! Hahahaha. Het was op een vrijdag, dus we hebben zaterdag wel allemaal flink uit kunnen slapen.