Koffie drinken

Discussie in 'De lounge' gestart door Alizee, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie ziet er nu ook aan de koffie? Ik kan er zo van genieten, een kopje verse sterke koffie in de ochtend, ik kan er niet zonder. Het is ook het eerste wat ik doe als ik wakker word, eerst koffie drinken, anders ben ik niet aanspreekbaar. Dan pas douchen, aankleden, opmaken etc.
    Dit is mijn tweede vandaag, rond 10 uur neem ik nog eentje, maar minder sterk. Ik kan er en ik wil er niet zonder, ik rook niet en alcohol drink ik zeer weinig, dus koffie is mijn enige 'verslaving'.:)
    Ik probeer het tot drie te beperken per dag. In de middag neem ik nooit koffie, het 'smaakt' gewoon niet lekker meer. Ik doe wel een klontje suiker in, zonder vind ik het veel te bitter. Na het avond eten neem ik soms nog een kopje zonder cafeïne. En jullie? Hoeveel koffie drink je per dag? Drink je het zwart, met suiker, melk? Of heb je liever thee, cappuccino etc?

2. penseel

penseel Niet meer actief

Ik ben een echte koffie leut zag jouw titel en nam net een laatste slok van mijn tweede bakkie koffie van vandaag.

In de ochtend is het na het naar de wc gaan het tweede wat ik doet koffie zetten en na de koffie ga ik pas aan het werk.!! Zonder tja dan blijf ik een dof gek gevoel houden van ben ik al wakker.

Dus ja ik geniet net zo als jij van de koffie. Soms in de middag nog en heel soms nog een bakkie in de avond.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oh ja koffie :) Voor ik zwanger was zo ongeveer 2 kopjes op een dag en alleen in de ochtend. 's middags of 's avonds hoef ik het niet. Toen ik zwanger was keurig 1 soms eens 2 (ik bleef het ook gewoon lekker vinden) en nu de afgelopen maanden was mijn zoontje zeker geen doorslaper en dat in combinatie met werken maakte dat ik soms wel op de 4 koppen in de ochtend op mijn werk zat. Maar daar ga ik nu bewust mee minderen want ik zag dat al dat ik wat aanslag op mijn tanden kreeg. Lelijk.

2 is het idee. Al hebben we op mijn werk trouwens echt vieze koffie. En toch drink ik er 2 haha. Ik drink tot 11 uur over het algemeen zwarte koffie (2 a 3) en ga daarna over op groene thee. Werkdagen drink ik meer koffie en thee dan als ik thuis ben dan vergeet ik vaak te eten en te drinken :)

4. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik geniet normaal gesproken net na het ontbijt van een lekkere Latte :) Hazelnoot of Vanille ofzo :)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

eerste wat ik doe s'ochtends. Koffie voor mij en melk voor zoontje:)
    Hier 2 tot 3 kopjes pes dag. Wel met suiker en veel melk. Sinds zoontje mobiel is eigenlijk altijd genoeg melk. Ben er zeer voorzichtig mee maar doe er toch genoeg melk in voor het geval zoontje het te pakken krijgt zodat hij zich niet kan verbranden :)

Ik vind het heerlijk. Koffie en internetten. Zo begin ik de dag. En ik ga me nu pas aankleden haha

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Oh koffie ♡ ik houd ervan :) drink eigenlijk altijd een latte. Bij gebrek aan melk (gewone of soja) soms zwart met een klontje suiker. Ongeveer 2 koppen per dag, soms 3.
    Nu ik zwanger ben drink ik alleen decaf. Koffie met caffeine maakt dat ik over moet geven helaas.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Oooooh heerlijk,ik ben echt gek op koffie.
    Het eerste wat ik doe als ik beneden kom is koffie maken,en dan die warme bittere smaak bij de eerste slok,hmmmmmmm.
    Ik drink hem altijd zwart,in de ochtend drink ik 3 kopjes en in de avond na het eten nog 2.
    Soms pak ik in de middag ook nog een kopje,eigenlijk drink ik best veel koffie.
    Op een terrasje kan ik weleens een cappuchino pakken,verder hou ik het bi zwart.

8. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Lekker! Ik kan de dag niet zonder starten.. Ik ga altijd even ervoor zitten. Samen met mijn man. Want die is ook een koffieleut :)
    Op het werk drink ik thee want de koffie uit de automaat is echt vies..
    En thuis na het avondeten weer eentje. En vaak een kopje buisman, cappuccino of caramel. Heerlijk!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook altijd aan de koffie in de ochtend.
    Zit nu al aan mijn tweede kop koffie.
    Als ik weleens misgrijp dan ben ik echt van de leg haha.
    Op mijn werkdagen zit ik al om 7 uur aan mijn eerste bak koffie haha.
    Ik drink overigens ook zwarte koffie.
    Op mijn werk heb ik na 2 kopjes wel genoeg want de koffie uit de automaat is daar ook niet bijzonder smaakvol.
    We zijn aan het orienteren voor een ander apparaat.

10. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook haha, ik ben mijn dochtertje eten aan het geven en ondertussen drink ik koffie en mijn 'rondje internet' aan het doen. Op een of andere manier blijf ik hier op ZP altijd plakken:)

Mijn dochtertje kruipt ook de hele huis rond, maar ik ben zeer voorzichtig met de koffie, ik vind het ook doodeng. Thee vind ik veel gevaarlijker, ik doe alvast koud water erbij.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Oooh koffie, i love it.
    Kan ook echt niet zonder mijn automaat (heb een saeco met bonen).
    Ik drink altijdlatte, normaal zeker 6 bakken per dag maar nu ik zwanger ben max 3, smorgens 2 en savonds 1. Drink het echt 50/50 warme melk enkoffie, dus mag er daarom ondanks zwangerschap wel 3 van mezelf.

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    O heerlijk zo een lekker bakje koffie met melk en suiker.
    Ik kan niet wachten tot het november is en ik ben bevallen. Kn de koffie nou niet ruiken dan wordt ik al misselijk, maar oo wat mis ik die heerlijke bak koffie in de ochtend.

13. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap een kopje koffie gedronken, mocht van de vk, de tweede was decaf. Zeker omdat mijn oudste toen niet doorsliep dus ik was 'gebroken' in de ochtend.
    Ik heb ook idd last van , dat mijn tanden niet zo wit meer zijn, al het erger wordt ga ik mijn tanden laten bleken, maar ik ga mijn kopje koffie niet opgeven ha ha

14. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben al lang een apparaat met verse bonen en ernaast een kleine Nespresso. Ik vond het altijd een gedoe met die koffie bestellen en toch best duur, maar nu hebben we de namaak van de Lidl, super lekker gewoon en zeer betaalbaar.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik bak 's ochtends altijd gelijk zo'n grote mok, waar 2 kopjes in kunnen.

Ondertussen heb ik dus al zo'n 4 koppen koffie op; maar omdat het in zo'n grote emmer-mok zit, kan ik zonder te liegen zeggen dat ik slechts 2 koppen koffie op heb :)

16. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

De dag begint hier om 6 uur. Dan zit zoonlief beneden voor de tv, want net als zijn moeder moet hij even wennen aan de nieuwe dag. (minder sofisch gezegd, hij heeft net als ik een pokke ochtendhumeur als hij meteen druk moet doen:D:p)

Dus ik sta op, trek als een speer iets aan, manlief heeft zoon al uit bed gehaald en hem in zijn stoel neergezet. Mama maakt meteen koffie, en ondertussen smeer ik voor iedereen boterhammen. Meer dan een doei, kus en tot vanavond komt er even niet uit. Na de ontbijt en lunchpakketten giet ik er 1 kop koffie in en pak ik een cracker. Speel met zoon tot hij om half 10 gaat slapen. Ondertussen drink ik nog een half kopje koffie, die vaak al koud is omdat we te druk zijn met spelen. (Lees: zoon is te druk en ik moet meedoen:p)

Rond 10 uur drink ik nog een kop koffie en eet ik een boterham. Dan gaat het wel weer:D

Ik heb geen idee hoe ik de ochtend moet doorkomen zonder koffie.

17. susy26

susy26 Niet meer actief

vind cappuchino er altijd lekker uit zien, zo van mmm..maar ik lust geen koffie haha

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik drink ongeveer 10/15 Senseo per dag met wat melk. Geen suiker
    Verder 3x brandnetel thee en 1x ontzuring . Tussendoor enkel water. Drink geen fris, sapjes etc.
    Na het eten altijd een latte uit de dolce custo

In de zwangerschappen dronk ik Max 3 kopjes koffie. Vond het toen ook niet zo lekker

Ik dat half 7 op voor ontbijt en koffie en maak tasjes klaar voor school. 7 uur roep ik dan de kindjes :).

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat had ik vroeger ook altijd. Ik heb de eerste 25 jaar geen koffie gedronken. Wel mocht ik vroeger melkschuim lepelen en dat is ook lekker :D Op een gegeven moment werd het zo pittig op studie/werk en liep het slaaptekort onwijs op dat ik geen andere uitweg zag dan koffie te gaan drinken. Het was oppeppend; en nog steeds wel. De eerste 2 maanden vond ik er niks aan, maar nu kan ik niet meer zonder. Kwestie van wennen, denk ik. Dus als je echt wil, zou ik doorzetten. Whahahaha.

Ik heb alleen wel licht hoofdpijn wanneer ik geen koffie drink, maar dat is na een paar uur wel weg. Soms hou ik er twee/drie dagen tussen dat ik gewoon helemaal geen koffie drink; zodat ik mezelf kan wijsmaken dat het geen verslaving is. Gelukkig kan ik op elk gewenst moment koffie drinken en daarna nog in slaap vallen. Dus soms pak ik om half tien/tien uur nog een bakje koffie :)

Tegen mij werd altijd gezegd: zodra je volwassen bent moet je of koffie of thee leren drinken. Ik vond vroeger allebei zo gruwelijk smerig; maar ik heb gekozen. There. I am an adult. Happy now? :D LOL.

20. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Toen ik niet zwanger was zeker 6 koppen op een dag. En dan' senseo formaat' dus niet heel grote kommetjes is mijn excuus. ;) nu ik zwanger ben 2 kopjes koffie en 2-4 decaf. Ik ben echt verslaafd hieraan. Maar ik rook en drink niet. ��

Deel Deze Pagina