avondfles, 1,8 jaar

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door joyce1838, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    #1 joyce1838, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    hallo meiden,

Gisteren bij het CB geweest en toen eigenlijk een beetje op mijn kop gekregen van de verpleegkundige. Onze dochter was nu 80 cm en 11 kilo. Ik kreeg toen al de opmerking dat ze best dik is. Hahahah en toen ik vertelde dat ze `s avonds voordat ze naar bed gaat nog een avondfles krijgt, viel die lieve mevr. bijna van haar stoel. Er werden folders tevoorschijn gehaald met overgewicht bij peuters en hoeveel suiker zit er in bepaald drinken.

ik vind mijn dochter persoonlijk niet echt te dik, meer goed gevuld!!! dus kan me er ook niet echt druk om maken, maar was toch wel benieuwd of er meer mama`s zijn die hun kind op deze leeftijd nog lekker een flesje geven voor het naar bed gaan?

Ik heb maar niet verteld dat mijn dochter `s ochtends haar pap ook nog uit de fles drinkt, want ik was bang dat ze niet meer bij zou komen;)

Groetjes joyce

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja hoor, hier krijgen ze met inmiddels alweer 2 jaar nog altijd lekker een flesje kunstvoeding :D! Kan dat ook wel niet doen hoor, maar dan kannen we snachts aan de slag met flesjes melk voor hun, dus dan heb ik snel gekozen!

Overigens zijn ze hier verder wel klein (9450gr/81cm & 9180gr/80cm).

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn dochtertje van 1,5 krijg hier ook nog steeds lekker haar flesje melk 's avonds, heeft het CB helemaal niets over te zeggen:p

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kreeg je daarvoor op je kop?
    Dan is mijn CB wel makkelijk. Mijn zoontje was met een jaar 79,5 en 11,3 kg.. En nooit problemen van gemaakt. Ze zeiden dat het er wel af zou gaan als hij zou gaan lopen.
    Bij 19 maand was hij ook nog redelijk stevig (85 bij 13 kg). En bij 2 jaar was de lengte opeens bijgetrokken. Nu is hij dus goed in verhouding..

Wij gaven/geven trouwens thee met een flinke wolk melk en honing voor het slapen gaan.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter drinkt `s avonds ook nog steeds een fles melk EN `s morgens ook EN nee op het cb weten ze dat niet :p

Dochter vond met 4,5 mnd al dat er niets anders dan melk in haar flesje mocht (ze kreeg toen extra water omdat het toen erg warm was) en dronk toen al ander drinken uit een beker. Dat was erg knap een kind van 4,5 mnd drinken uit een beker. Maarja dochter vind dus nu nog steeds dat al het drinken in een beker hoort (en kan zelf keurig drinken uit gewone bekers) EN melk in een fles! Als ik melk in een beker schenk vertikt ze het op te drinken. Ze drinkt dus 2x per dag een beker melk maar dan uit een fles, het is dus geen extra. De rest van de dag drinkt ze water, thee, ranja, appelsap.

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Gelukkig maar, dat er meer moeders zijn die niet alles volgens het boekje doen:D. er werd mij namelijk duidelijk verteld dat ik met 9mnd al had moeten stoppen!!

mijn dochtertje loopt nog niet los, omdat ze een spreidbroekje draagt, dus verbrandt ze ook nog niet zoveel. maar goed als ik dan naar haar kijk hoe klein ze nog is en hoe lekker ze het nog vindt, dan denk ik echt geniet er nog maar even lekker van.

ik moet ook leren om niet altijd zo eerlijk te zijn en gewoon te gaan zeggen wat hun graag willen horen;)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Of je gewoon niks aantrekken van wat ze zeggen. Niet vertellen/liegen hoeft van mij ook niet. Ze kunnen toch niks doen als je iets anders doet.

Maar ik heb een relaxt CB: Bij mij doen ze nooit moeilijk als ik eens iets anders doe.. Als je er maar een (goede)reden voor hebt..

Maar waarschijnlijk gaat je dochter haar babyvetjes nog wel verbranden als ze straks mag gaan lopen!

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik vind overgewicht voor een kind wel schadelijk maar het CB begint wel al gauw te piepen over het gewicht. Ik zou proberen 's avonds de hoeveelheid wel af te bouwen en misschien nog wat water te geven. Maar als ze 's nachts wakker worden van de honger dan zou ik het ook wel gauw bekeken hebben, daar wordt je helemaal tureluurs van.

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik had zowieso wel bedacht om in iedergeval met 2 jaar te stoppen! maar 80 cm bij 11 kilo is toch niet echt overgewicht te noemen!!

10. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    nou dat valt die mevr. flauw als ze mijn meisje van 6,5 maand en 74 cm en 9.5 kilo ziet!
    en die krijgt niks extra's 700cc opvolgmelk, 1 stuk fruit en 200gram avondeten! hahaha het kan dus veel erger....

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje is nu 19 maanden en drinkt ook nog een lekker flesje halfvolle melk voor hij gaat slapen (100cc, meer wil hij niet).

Ik vind het prima hoor, en over dat gewicht, mijn zoontje was met 18 maanden 11.7 kilo en 83 cm en ik kreeg ook al te horen dat hij aan de stevige kant is, ik vind van niet en een beetje spek mag er best opzitten, hoor. Ik zal er een foto bijzetten. Als ze dit al stevig vinden...weet ik het ook niet meer.8)

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn meisje van 14 maanden krijgt savond ook nog lekker een flesje halfvolle melk, dit is echt een ritueel en zonder gaat ze niet slapen,

smorgens krijgt zei nog een fles groeimelk,omdat zei het vertikt om pap te eten en brood geven om 6 uur half 7 zie ik niet zitten,
    als ik nu smorgens de fles geef rond half 7 slaapt ze nog lekker door tot 9 uur

13. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster

nou dat is inderdaad niet echt dik te noemen!!!

14. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ach, ze willen die kleintjes naar mijn mening te snel van de flessen af hebben, maakt niet uit wat er dan in gaat.
    Als Vicky over een jaar of twee jaar nog graag een papfles wil, dan krijgt ze die gewoon.
    En met drie en vier ook nog wel.
    Sommige kinderen hebben al snel geen behoefte meer om te lurken aan een fles en anderen nog heel lang.
    Gewoon naar je kleintje kijken en luisteren.

Deel Deze Pagina