Wat met opwarmen en overschot potje "groentehapje"?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door KimM1989, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Hallo

Op de verpakking van de potjes "groentehapjes" die ik geef staat dat de inhoud niet langer dan een paar dagen mag bewaard worden indien het potje al geopend is.

De potjes zijn momenteel nog niet volledig leeg na het geven aan mijn zoontje en ik wissel om de 3 dagen af.

Wat doe ik met de overschot in de potjes? Mag ik dit invriezen of bewaren in de koelkast en bv. 3 dagen later geven?

Daarnaast vroeg ik me ook af of ik best de hoeveelheid die ik nodig heb uit het potje haal en opwarm of meteen het hele potje opwarm (met risico dat er nog overschot is die dan al is opgewarmd)?

Alvast bedankt voor de tips!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Beste Kim,

Bedankt voor je vraag over de houdbaarheid van de groentehapjes.

De Olvarit potjes zijn 24 uur houdbaar in de koelkast na openen. Invriezen raden we af, omdat de pot kan barsten door het ontstane dichtheidsverschil en er bij invriezen teruggang in vitaminewaarde kan plaatsvinden.

Je kunt daarom het beste de hoeveelheid die je gaat geven overscheppen in een bakje en dat opwarmen, waarna je de rest in de koelkast bewaard.

Qua hoeveelheid mag je al een hele pot aanbieden, maar geef de groentehapjes naar behoefte. Houd de lepel dan ook op voldoende afstand, zodat je kindje moet afhappen.

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina