Nutrilon A.R. en moeilijke ontlasting

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Hilse, Apr 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje is nu 3 weken en krijgt nu 1week nutrilon A.R tegen het spugen. Daarvoor kreeg hij al een week standaard 1 en nutriton maar bleef hij veel spugen. Nu is het spugen helemaal over maar heeft hij moeite met zijn ontlasting. Hij heeft nu al 24u geen poepluier gehad en heeft er duidelijk last van. Wel laat hij veel windjes en heeft hij bijna geen krampjes meer door de infacol. (Daar had hij erg veel last van eerst).
    Ook doet hij nu wel 45min over een fles van 135cc. Ik doe er nu al 10cc extra water door en heb al een speen maat M van difrax.
    Wat kan ik nu het beste doen?
    Ik heb ook gehoord dat kamille thee gegeven mag worden, klopt dit? En dan gewoon theezakjes net als normale thee?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Hilse,

Wat vervelend dat je kindje zoveel last heeft van verstopping. Wannneer je verandert van voeding moet je kindje vaak wel 2 weken wennen. Geef het dus nog even een kans. Omdat je kindje nog maar 3 wken is zou ik nog even niet beginnen met kamille thee maar gewoon gekookt afgekoeld water gebruiken. Tussen de voedingen door kan je mogelijk een paar theelepeltjes geven. Wanneer je kindje last blijft houden van verstopping is het wellicht een idee om over te stappen op Nutrilon Omneo. Dat is ook een voeding tegen het spugen en is op basis van een Hypo allergene zuigelingenvoeding. Dat geeft altijd een meer dunne ontlasting. Mogelijk zijn daarmee beide probleemjes te verhelpen. Overleg even met je consultatie bureau voordat je overstapt op een andere voeding.

groet,
    Anne

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik had vanmiddag een afspraak in het ziekenhuis en heb nu lactulose meegekregen. Eens zien of dat werkt!

In ieder geval bedankt voor je antwoord!
    Ik ga dan eerst nog even door met deze voeding.

Share This Page